Sierra Leone DX pedition 2011

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Sierra Leone DX pedition 2011

#1 Bericht door pa3kc »

Van hun site:

Dedicated to the work of Mercy Ships

A hospital ship - helping the poorest - radio amateur volunteers - supporting a Mercy Ships project

In close cooporation between the DAGOE Foundation, Mercy Ships, 4 Dutch radio amateur will run a Radio DXpedition from Sierra Leone. We will be on-site in Freetown between March 28th and April 18th using the amateur radio callsign 9L5MS.

The team set the following goals:

1. Raise awareness for the work of Mercy Ships and raise funds for the Mercy Ships Charity Project.
2. Create the possibility for all HAMs to contact Sierra Leone on as much bands and modes as possible.

Voor meer informatie klik deze LINK


73 Jurgen (pa3kc)

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Sierra Leone DX pedition 2011

#2 Bericht door PA3EYC »

Vorige week zaterdag gewerkt op 15m CW.
Waren ongeveer de gehele week te horen.
Even een paar eurootjes overmaken voor het goede doel en als dank een mooie QSL kaart.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Sierra Leone DX pedition 2011

#3 Bericht door PE4BAS »

Probeer ze al een hele week te werken zonder succes. Heb 9L5MS erg zwak gehoord op 12m RTTY, 17m CW en iets sterker op 15m SSB afgelopen Zondagavond. Maar helaas onverstaanbaar door een ratel op precies hun frequentie. Verder heb ik ze hier nog niet kunnen waarnemen, schijnbaar zijn de condities in het zuiden en ten zuiden van het land beter zoals altijd volgens de DX clusters. Hoop ze in de komende week te kunnen werken.

Volgens VOACAP is de beste tijd voor Nederland 8 uur lokale tijd 's avonds op 15m, maar helaas gaan ze dan juist vaak QRT. Wat een pech...

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Sierra Leone DX pedition 2011

#4 Bericht door pa3kc »

Ik heb ze gisteravond kunnen werken op 15m SSB om 19:35 locale tijd met mijn mfj-1786 loop en ongeveer 90watt. Ik probeerde ze de laatste week al te kunnen werken maar dat ging niet wegens ziekte.

Vanaf 17:00 locale tijd hoorde ik ze al daar. Maar ik kwam er maar niet tussen door. Een magnetische loop is fijn, maar niet tijdens een pile-up waar je tegen grote stations moet op boksen.

Tegen 19:30 was ik was mijn call aan het roepen. Ze werkte split 5kc up. Telkens probeerde ik bij te houden waar ze ongeveer aan het luisteren waren. Maar waar ik ook riep. Ze hoorden mij niet over de grote stations heen.

19:35:
9L5MS we are going QRT.
STILTE op de frequenties.
Ik roep: Papa Alpha Drie Kilo Charlie PA3KC.
9L5MS: PA3KC je hebt het nog net gehaald.

Ik blij :D

Nu nog de andere banden/modes.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Sierra Leone DX pedition 2011

#5 Bericht door PE4BAS »

Ja ik zag je bericht op het cluster. Gefeliciteerd, en dat met een magnetic loop. Goed gedaan.

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Sierra Leone DX pedition 2011

#6 Bericht door PA3EYC »

Gisteravond gewerkt op 12 en 17m CW met zeer goede signalen.
Nog geluisterd op 20m SSB maar daar was het signaal te zwak. Hoorde wel wat maar kon ze op 20m SSB niet werken.
'73, Maarten -PA3EYC-

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Sierra Leone DX pedition 2011

#7 Bericht door Marco »

Mooie exp

Heb ze op 10 12 15 17 20 30 40m

10 slotjes totaal

Mag niet klagen

Marco

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Sierra Leone DX pedition 2011

#8 Bericht door PE4BAS »

Knap gedaan Marco. Wat heel frustrerend is dat je vaak leest op het cluster "excellent copy in PA" van vooral amateurs in het zuiden des lands. Helaas is er in het noorden dan helemaal niets te horen. Gisteren zijn ze vrij lang op 20m aktief geweest, maar heb ze niet kunnen waarnemen. Met heel veel moeite heb ik ze nu op 17m CW gewerkt en ik dacht ook op 12m CW, maar het laatste staat niet in het log dus heb ik het ook maar uit mijn log gehaald. Op SSB heb ik ze eigenlijk nog niet gehoord. Maar goed, ze zitten er nog een paar dagen dus we hebben allemaal nog een kans.
:wink:

Plaats reactie