soort ned amateurnet voor N machtiging houders op HF

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd3jag
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2006, 15:44
Locatie: tholen

soort ned amateurnet voor N machtiging houders op HF

#1 Bericht door pd3jag »

:D :D
hallo , bijdeze een vraag of er al over nagedacht is om een soort net op te zette Zoals op 80 mtr ,maar dan ook ergens waar de PD stations ook aan mee deel kunnen nemen , dit om misschien wat ervaringen uit te kunnen wisselen, en allerlei andere nutige zaken .
Misschien dat er mensen zijn die hier iets mee kunnen of willen , ikzelf heb daar helaas weinig tijd voor ,maar het lijkt me wel erg leuk dat er zoiets zou kunnen komen .

MISSCHIEN WEL LEUK VOOR ONS ALS NIEUWELINGEN OP HF.

73' jan pd3jag. :?: :?:

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Zal wel een beetje een probleem worden, 40 meter 's avonds nogal bezet met vrij sterke stations, en met 25 watt PEP zal het een -probleem worden daar landelijk doorheen te komen, 20 meter is niet open 's avonds, 10 meter alleen over een paar jaar, behoudens condities.

Vandaar dat deze ronde's meestal ook op 80 worden gehouden, welke 's avonds/'s nachts meestal europees wel is te werken, ook al is een plekje vinden ook wel eens een feit.

73,
Cor

pd3jag
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2006, 15:44
Locatie: tholen

#3 Bericht door pd3jag »

Oke cor :
Maar ik heb het niet over specifiek iedere avond of s'avonds .
Misschien dat zoiets ook in het weekend overdag kan ??
Was maar een idee , leek me wel aardig zoiets moet toch mogelijk kunnen zijn?????

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#4 Bericht door PA5COR »

Overdag zou dat op 20 meter kunnen, daar is dan wel ruimte dacht ik, 20 is nogal bezet met big guns ook overdag.
Ik steek haast nooit de eindtrap aan, en probeer met alles tussen de 5 a 100 watt te werken.

Spreek een frequentie af plus/min QRM en een tijd en maar zien of er meer bijkomen, en hier en daar op forums plaatsen wat en waar je zit.

73,
Cor

Gebruikersavatar
pe2kp
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2005, 21:54
Roepletters: PE2K
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: soort ned amateurnet voor N machtiging houders op HF

#5 Bericht door pe2kp »

pd3jag schreef: :D :D 73' jan pd3jag. :?: :?:
Op 10 meter kan je lokaal wel wat doen. 40 meter lijkt mij erg ongeschik, gezien de drukte daar. En op 20 meter, dan houdt het ook erg snel op, de afstanden zijn werelds, maar minder goed voor een ronde in Nederland.
73, Adriaan PE2K

http://www.pe2k.nl

Plaats reactie