ZS8M

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

ZS8M

#1 Bericht door pe5t »

Hallo,

Vanmorgen Pierre (ZS8M) op 12 meter gewerkt, eindelijk. Hij was wel alert, maar het wilde op 12 meter maar niet lukken de afgelopen maanden (na een paar fraaie openingen in september vorig jaar, maar toen was ik op vakantie...). De propagatie stopte ergens tussen ZS en ZS8. Maar vanmorgen was het raak, vreselijk zwak op mijn 3 elements Steppir. Maar hij hoorde mij 5 up en ik kreeg een rapport.
Na mijn mooie qso's met Pierre op 17 en 40 meter toch nog op 12 meter. Leuk. Op 20,15 en 10 meter had ik ZS8 vroeger al in het log kunnen schrijven, ook in CW.

Leuke liefhebberij dat zendamateurisme, toch?

Groeten,

Kees

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ZS8M

#2 Bericht door PD0MV »

dat is marian island of iedergeval een eiland, hartstikke leuk man.

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: ZS8M

#3 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: ZS8M

#4 Bericht door PF1JM »

PB1SAM schreef:Ja, er ligt inderdaad wat water omheen... <<ZUCHT!!>>
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 4&t=h&z=19
Offtopic tip: vijandenlijst!

De naam suggereert dat je een hekel aan iemand hebt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je ziet alleen de berichten van die persoon/personen niet meer.

Bij mij zitten er inmiddels 2 lieden in de lijst, en het forum is voor mij zo een stuk beter te pruimen.
Smile.... Tomorrow will be worse!

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ZS8M

#5 Bericht door PD0MV »

pf1jm schreef:
PB1SAM schreef:Ja, er ligt inderdaad wat water omheen... <<ZUCHT!!>>
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 4&t=h&z=19
Offtopic tip: vijandenlijst!

De naam suggereert dat je een hekel aan iemand hebt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je ziet alleen de berichten van die persoon/personen niet meer.

Bij mij zitten er inmiddels 2 lieden in de lijst, en het forum is voor mij zo een stuk beter te pruimen.

de blacklist ach je hoeft niet iedereen aardig te vinden, maar dit forum is voor elke luister of zendamateur, dan is iemand die veel post glijk op de blacklist zetten, wel een vorm van buitensluiten, dat is dan vanuit mijn positie gekeken, en dus mijn mening.

als je er niet aan ergert, dat schilt in negatief energie verbruik :mrgreen: , dan blijft het gezellig op dit forum :wink: :wink:
Ik ben ook maar een mens :wink:

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: ZS8M

#6 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ZS8M

#7 Bericht door PD0MV »

PB1SAM schreef:
PD0MV schreef:
pf1jm schreef: De naam suggereert dat je een hekel aan iemand hebt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je ziet alleen de berichten van die persoon/personen niet meer.
Bij mij zitten er inmiddels 2 lieden in de lijst, en het forum is voor mij zo een stuk beter te pruimen.
de blacklist ach je hoeft niet iedereen aardig te vinden, maar dit forum is voor elke luister of zendamateur, dan is iemand die veel post glijk op de blacklist zetten, wel een vorm van buitensluiten, dat is dan vanuit mijn positie gekeken, en dus mijn mening.
als je er niet aan ergert, dat schilt in negatief energie verbruik :mrgreen: , dan blijft het gezellig op dit forum :wink: :wink:
En PD0MV probeert alweer zijn onzin te rechtvaardigen...
Het gaat er niet om hoeveel je post, maar wat je post... Alleen maar onzin.
Voor mij is de maat vol, en verdwijn je in de ballenbak.
Tegen zoveel dommigheid kan ik niet op.

Domme vragen bestaan niet, het niet vragen en of stellen van vragen is dom :wink:
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: ZS8M

#8 Bericht door PE2AAB »

pf1jm schreef:
PB1SAM schreef:Ja, er ligt inderdaad wat water omheen... <<ZUCHT!!>>
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 4&t=h&z=19
Offtopic tip: vijandenlijst!

De naam suggereert dat je een hekel aan iemand hebt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je ziet alleen de berichten van die persoon/personen niet meer.

Bij mij zitten er inmiddels 2 lieden in de lijst, en het forum is voor mij zo een stuk beter te pruimen.
Zie je mij nu ook niet meer? ;-)

Effe checken of men mij als vervelend ervaard :-D
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: ZS8M

#9 Bericht door PF1JM »

PE2AAB schreef:
pf1jm schreef:
Offtopic tip: vijandenlijst!

De naam suggereert dat je een hekel aan iemand hebt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je ziet alleen de berichten van die persoon/personen niet meer.

Bij mij zitten er inmiddels 2 lieden in de lijst, en het forum is voor mij zo een stuk beter te pruimen.
Zie je mij nu ook niet meer? ;-)

Effe checken of men mij als vervelend ervaard :-D
Kweenie wat men er van vindt, maar ik heb jou nog niet irritant genoeg gevonden om je in de ballenbak te kieperen. Beschouw dat maar als een compliment :mrgreen:
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: ZS8M

#10 Bericht door PE2AAB »

pf1jm schreef:
PE2AAB schreef:
pf1jm schreef:
Offtopic tip: vijandenlijst!

De naam suggereert dat je een hekel aan iemand hebt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Je ziet alleen de berichten van die persoon/personen niet meer.

Bij mij zitten er inmiddels 2 lieden in de lijst, en het forum is voor mij zo een stuk beter te pruimen.
Zie je mij nu ook niet meer? ;-)

Effe checken of men mij als vervelend ervaard :-D
Kweenie wat men er van vindt, maar ik heb jou nog niet irritant genoeg gevonden om je in de ballenbak te kieperen. Beschouw dat maar als een compliment :mrgreen:
Hahaha nou gelukkig maar. Ik spreek je nog wel als ik je voorbij streef in de PACC contest. Wellicht doe je me dan alsnog in de ban :-D

Grt
Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: ZS8M

#11 Bericht door PF1JM »

PE2AAB schreef: Hahaha nou gelukkig maar. Ik spreek je nog wel als ik je voorbij streef in de PACC contest. Wellicht doe je me dan alsnog in de ban :-D

Grt
Rick
Da's geen uitdaging, ik doe namelijk niet mee. :lol: Nou ja, misschien om een paar puntjes uit te delen, maar zeker niet voor de klassering. Dus ik moet je teleurstellen: voorlopig niet in de ban! :wink:
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: ZS8M

#12 Bericht door PD2R »

***Edit: PE4BAS (welke hieronder een bericht geplaatst heeft) heeft gelijk. Bericht derhalve verwijderd.***
Laatst gewijzigd door PD2R op 11 feb 2011, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: ZS8M

#13 Bericht door PE4BAS »

Tjonge, waar slaat dit allemaal op. Ga jullie ongenoegen in het theekransje uitvechten en houd een onderwerp schoon.

Kees, mooi dat het je gelukt is op 12m. Zeker geen makkelijke band om Marion Isl. te werken. Ik heb ZS8 nog nooit op de amateurbanden gehoord. Wel gewerkt op 11 Mtr, dat is dan tenminste nog op een ex-amateurband :)

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: ZS8M

#14 Bericht door coolepascal »

12m leuke band, vroeger veel /M gedaan.
wel gaaf idd maar ik geloof dat Kees ook wel een mooie ant, heeft dat maakt het maken van die verbinding welicht wat haalbaarder.

@Bas, op 11M hoe wist je dan wie het was of vooral waar hij zat ?
Kent de CB band ook zoiets als QSL kaarten ? (ik bedoel voor het bevestigen van DX, niet voor het rondrijden met een Opel)

@pf1jm ik sta op nr1.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
SM0FLY
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 jul 2007, 13:12
Locatie: Sorunda_Grödby bij Stockholm/ Zweden
Contacteer:

Re: ZS8M

#15 Bericht door SM0FLY »

pe5t schreef:Hallo,

Vanmorgen Pierre (ZS8M) op 12 meter gewerkt, eindelijk. Hij was wel alert, maar het wilde op 12 meter maar niet lukken de afgelopen maanden (na een paar fraaie openingen in september vorig jaar, maar toen was ik op vakantie...). De propagatie stopte ergens tussen ZS en ZS8. Maar vanmorgen was het raak, vreselijk zwak op mijn 3 elements Steppir. Maar hij hoorde mij 5 up en ik kreeg een rapport.
Na mijn mooie qso's met Pierre op 17 en 40 meter toch nog op 12 meter. Leuk. Op 20,15 en 10 meter had ik ZS8 vroeger al in het log kunnen schrijven, ook in CW.

Leuke liefhebberij dat zendamateurisme, toch?

Groeten,

Kees
Leuk Kees!

ZS8MI IN 1990 op 40-20-15-10 . Nu ZS8M op 17m; was erg zwak maar hij had goede oren. Helaas alleen in SSB. Had hem liever only CW gehad.

73/Bram

Plaats reactie