ZS8M

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: ZS8M

#16 Bericht door PF1JM »

coolepascal schreef:@pf1jm ik sta op nr1.
Bij de PACC? Hoe weet je dat nu al :mrgreen: ?

Of bedoel je op de irri-lijst? Dat klopt zeker, maar weet je wat bij jou extra irritant is? Je komt met inhoud en argumenten, dat maakt dat je met stip op 1 staat.....

OT: niet alleen 12 m, maar zeker ook op 17 meter is regelmatig wat te beleven. Zelf ben ik een groot liefhebber van 30 meter. Redelijk rustig, maar niet tè. Alleen CW en digi, heerlijk!
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: ZS8M

#17 Bericht door PD7P »

coolepascal schreef: Kent de CB band ook zoiets als QSL kaarten ? (ik bedoel voor het bevestigen van DX, niet voor het rondrijden met een Opel)
zeker Pascal,ik heb er nog wel een paar liggen hier,ff scannen voor je?? :mrgreen: :mrgreen:
ze komen uit verre streken binnen(VS,Brazilie,aziatisch deel Turkije)

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: ZS8M

#18 Bericht door PE4BAS »

@Bas, op 11M hoe wist je dan wie het was of vooral waar hij zat ?
Kent de CB band ook zoiets als QSL kaarten ? (ik bedoel voor het bevestigen van DX, niet voor het rondrijden met een Opel)
Pfff is al jaren geleden voor mijn amateurtijd, tja dat wist ik toen via iemand anders (nu PD1DX :wink: ). De beste man heette Shorty en voor zover ik weet was hij buiten de 11 Mtr niet op de amateurbanden. Ik heb hem zelfs gehoord gewoon op kanaal 23 in FM wanneer hij met z'n vrienden in zuid-afrika aan het praten was. Ja de 11 Mtr (DX gedeelte) is een (illigale) amateurband op zichzelf, met alle facetten die je bij de gelicenseerde amateurs vind incl. QSL en DXCC en noem het maar op. Heb er jaren veel plezier aan gehad, maar ja het blijft illigaal.
Condities op die band lijken veel op die van 12 en 10m.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: ZS8M

#19 Bericht door coolepascal »

pf1jm schreef:Of bedoel je op de irri-lijst? Dat klopt zeker, maar weet je wat bij jou extra irritant is? Je komt met inhoud en argumenten, dat maakt dat je met stip op 1 staat.....
Ja daar ben ik mij heel erg van bewust, vandaar ook een onderschrift dat er nog een schepje bovenop doet.
Maar weet je... dit forum is voor mij maar een aardigheidje, het betaald niet mijn rekeningen, nog heb ik het nodig bij de uitvoering van mijn hobbie.
Ik vind het echter heerlijk (technische) kennis te delen, dat is de enige reden voor mijn aanwezigheid hier.
En je zult toch moeten toegeven dat men hier erg zijn best doet om die reden zo minimaal mogelijk te houden.
pf1jm schreef: OT: niet alleen 12 m, maar zeker ook op 17 meter is regelmatig wat te beleven. Zelf ben ik een groot liefhebber van 30 meter. Redelijk rustig, maar niet tè. Alleen CW en digi, heerlijk!
30M is de enige Warc band op mijn TenTec en heeft los daarvan altijd mijn intresse gehad.
Helaas hoor ik er de laatste jaren wel heel weinig op.
Mijn draadantenne (die op 30M echt perfect was) is stuk en ik ga echt niet het dak op, moet het dus met zeer beperkte middelen doen.
Op HF doe ik uitsluitend CW, en een heel enkele keer LSB vanuit de Jeep. geen digitale prut dus. (vreemd voor een SDR enthousiast he)
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: ZS8M

#20 Bericht door PF1JM »

coolepascal schreef: En je zult toch moeten toegeven dat men hier erg zijn best doet om die reden zo minimaal mogelijk te houden.
Eensch.....
coolepascal schreef: Op HF doe ik uitsluitend CW, en een heel enkele keer LSB vanuit de Jeep. geen digitale prut dus. (vreemd voor een SDR enthousiast he)
Mwoah, definieer digitale prut. De meeste digitale prut die ik bedrijf, bestond al in het analoge tijdperk. Dan hebben we het dus over RTTY en Hell (waarbij ik dan wel weer gebruik maak van een digitale rekendoos om te (de)coderen). PSK, Olivia, etcetera vind ik wel aardig, maar hobbymatig zeker geen core business. CW staat hoog op het verlanglijstje. Moet eerst de tijd en vooral de discipline vinden om het te leren.

En zoals je in het FiFi-draadje hebt kunnen lezen, ook ik ga het SDR-pad verkennen......
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: ZS8M

#21 Bericht door PA9CW »

Er is wel degelijk veel activiteit op 30 meter. Maar dat komt wellicht omdat ik alleen maar op 30 meter uitkom vanwege 30 MDG.

Zo heb ik vandaag E21EJC en 4S7NE gewerkt. Leuke DX, dacht ik zo ?
En de afgelopen weken TA5/DJ8QP, W1MK, A45XR en A65BR. Uiteraard allen in CW. Oh ja ook nog OD5NJ.
Soms maak ik een uitstapje naar de DIGI modes voor de certificaten van de 30MDG. Maar ik hou het liever bij CW.

Ik zou zeggen, genoeg te doen op deze band.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Plaats reactie