ft 817 60m band modificatie

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ft 817 60m band modificatie

#16 Bericht door PD0MV »

Ho zo bedoelde ik het niet :wink:

ik ben inderdaad nog jong pas 19 jaar. ik kwam hiermee, omdat ik wel is vaker gehoord heb neem als voorbeeld de 2m en 70cm band, de 1 zegt zo dood als een pier, en de ander zegt weer wat anders over die 2 banden.

de reactie over de 50MHz band dankje wel, nu weet ik dat het een VHF band is :P

Coolepascal: om even terug te komen, dat je dat wat ik zei dat jij dat merkwaardig vindt, ik snap je volkomen, en dat je voor een bromfiets certificaat niet direct vrachtwagen kan rijden, dat snap ook wel ik ben geen Banaan om het even krom te zeggen :mrgreen:


Ik zelf ben ook heus wel van plan om wie weet mijn F licentie te halen, maar ik zelf heb vanwege mijn autisme al best wat moeite moeten doen voor de Novice licentie, maar goed dat kun jij niet weten, of geweten hebben :wink:

Het topic is even wat uit ze voegen getreden, maar goed af en toe een discussie kan geen kwaad, ik leer hier alleen maar van :mrgreen:


zoals je weet ben ik 19 jaar met een N licentie, dus ik heb nog een hele lange tijd om na te denken over de F licentie. :oops:



ik zelf kom op internet ook wel is dingen tegen, waarvan ik me dan afvraag hoe dat zit, wat betreft de hobby, dus vandaar dat ik naar dit forum kom om er een topic over te openen, zoals ik al eerder zei ik ben leergierig, en alles wat goed uitgelegd kan worden, is weer een aanvulling op mijn hersen kwab, kwa kennis :) :)


ik weet dat het wiel al lang is uitgevonden dus , daarom ga ik niet het wiel opnieuw uitvinden.

ik vind het leuk om de kennis die jullie hebben, ook eigen te maken zodat ik ook op ten duur kan mee praten over allerlei zaken.


kijk is voor de LoL op mijn site www.pd0mv.webs.com en laat wat achter in mijn gasten boek.


er staan fotos op van me hobby, maar ook van mijn werk bij een SW bedrijf, wat dus niet met de hobby te maken heeft, maar goed zo krijg je wel een indruk, hoe ik ben, me site heeft als titel Radiozendamateur met Autisme.

Het woord autisme, gebruik ik niet als excuus, dat is mijn bedoeling ook niet.


Dus verder wens ik iedereen een fijne kerstdagen en een gelukkig dx jaar 2011.

Tot werkens of hier op het forum :D :D

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: ft 817 60m band modificatie

#17 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ft 817 60m band modificatie

#18 Bericht door PD0MV »

hallo PA3CH

Ja, dat is iets lastigs, je hebt helemaal gelijk hoor, ik gebruik het iets wat te vaak, dat moet ik ook afleren, maar ja.
En overigens, wat jij zegt van ,, moetje er soms trots op zijn,, . dat interpreteer ik iets anders.

Ik kom er gewoon openlijk en eerlijk voor uit, en met dat ik het vaak gebruik is soms dat het me wat boven me pet gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er dan niet over mag hebben of etc.

Ik durf er gewoon openlijk over te praten, en als jij vind dat ik het als excuus gebruik naja, dat is dan in jouw ogen zo.

en over trots etc. ik heb heel wat achter de rug, en ben gewoon blij dat het een naam heeft, en dat ik toch op zo'n manier een hobby kan bedrijven.

en als autist, kun je ergens mee bezig zijn met een ding of met praten over een onderwerp, en dat je dan moeilijk over kan stappen op een ander onderwerp etc en of andere bezigheden, je bent dan te gefocuust op 1 ding of dergelijk onderwerp, waar het ook dan over gaat dat doet er nu niet toe.


maar waarom zou een autist, het woord autisme als excuus gebruiken, dat vind ik een beetje merkwaardig, het is geen onwil maar onmacht.

en als je echt me achtergrond wil weten, dat mag best, maar daar is dit forum niet voor bedoeld.

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ft 817 60m band modificatie

#19 Bericht door PD0MV »

PA3CH schreef:
PD0MV schreef:Ik zelf ben ook heus wel van plan om wie weet mijn F licentie te halen, maar ik zelf heb vanwege mijn autisme al best wat moeite moeten doen voor de Novice licentie, maar goed dat kun jij niet weten, of geweten hebben :wink:

er staan fotos op van me hobby, maar ook van mijn werk bij een SW bedrijf, wat dus niet met de hobby te maken heeft, maar goed zo krijg je wel een indruk, hoe ik ben, me site heeft als titel Radiozendamateur met Autisme.

Het woord autisme, gebruik ik niet als excuus, dat is mijn bedoeling ook niet.
Hallo Mark,

Ik vraag me hardop af of het wel waar is dat je autisme niet als excuus gebruikt?
In bijna al jouw postings schrijf je wel dat je het hebt...

En ook in jouw qso's (meestal op een repeater) hoor ik jou dat vaak zeggen.
Ik denk dat het helemaal niet nodig om telkenmale te laten weten dat je een beperking hebt, of je moet daar trots op zijn :roll:

wat jij vind mag je vinden, maar dat ik het als excuus gebruik, dat is iets wat niet klopt, het ergere ervan is, het is geen excuus maar wel degelijk een feit, ik heb het en kom er gewoon voor uit.

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ft 817 60m band modificatie

#20 Bericht door PD0MV »

maar goed, PA3CH dit topic ging ergens anders over :wink:

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: ft 817 60m band modificatie

#21 Bericht door coolepascal »

Marc, ik wist dat je een issue met Autistme hebt, dat haal je elke keer weer aan dus dat kan niet gemist worden.
Ik heb zat vrienden en kennissen die met het zelfde kampen, hen hoor ik er echter nooit over.
Uiteraard probeer ik (pfff denk iedereen wel) rekening met je te houden maak je daarover maar geen zorgen.
Wat je F licentie gewoon beginnen, als je vastloop rammelt het hier van de betweters die je wel weer verder helpen.
Ik heb lui een F-licentie zien behalen waarvan ik dacht dat ze hun eigen naam niet eens konden schrijven, waar een wil is, is een weg.
(zo heb ik ook eens iemand gekend die alles geprobeerd heeft om zonder CW een A licentie te verkrijgen, dit omdat zowel zijn leeftijd als zijn gezondheid dit vrijwel onmogelijk maakte. toen hij uiteindelijk met veel moeite zijn CW-examen had behaald werd hij ineens heel fanatiek telegrafist)

Wat je 817 en 4M betreft, dat gaat niet zonder meer. in de eindtrap is daar geen rekening mee gehouden, dus als je ooit op die band wil uitkomen zul je de set moeten aanpassen of een transverter moeten bouwen (dat laatste uiteraard want ook iemand met autistme kan een soldeerbout vasthouden !)
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: ft 817 60m band modificatie

#22 Bericht door PD0MV »

Oke coolepascal: dat klopt ik kan vrij goed solderen, daar ligt het niet, ik zal er wel rekening mee houden de volgende keer.
wat autisme aangaat.

en wat die transverter aangaat, moet ik is kijken, hier of daar op de site.

en wat die A licentie aangaat, Cw examen is mogelijk in belgie, dus dat is geen probleem, en jah ik kan het misschien wel het halen van de A licentie.

ik ben ook geslaagd voor de N, tuurlijk is het verschil tussen N en F licentie vrij groot, je zult mij niet horen zeggen dat het misschien meevalt.

Ik moet is kijken wat de mogelijkheid is, ik heb toen met behalen van de Novice, ook een apart plekje gekregen, om niet afgeleid te worden.

maar goed wie weet komt het een keer dat ik er weer zit en dan voor de full licence ga.

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: ft 817 60m band modificatie

#23 Bericht door coolepascal »

Nou Mark iig hoef je niet bang te zijn dat je geen hulp zal krijgen. dat zit denk ik wel snor.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie