CW-elmer/-buddy gezocht ?

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

CW-elmer/-buddy gezocht ?

#1 Bericht door PA3FBF »

Hoi jelui,

Welke CW-beginner wil graag en durft (nog) niet , en zoekt misschien een begripvolle elmer/buddy, die met hem/haar de allereerste CW-QSO's wil maken?

Ik bied bij deze mijn diensten aan voor alle snelheden (wie meer QRQ wil worden, tot zo'n 25 wpm, kan ook terecht) maar vooral ook QRSS.
Dus de 5-wpm-kandidaten of diegenen die geen CW-examen meer konden doen en toch interesse aan CW hebben maar voor de on-air-typischen onvoorspelbaarheden vooral op HF terugdeinzen, of bang zijn voor hun eigen "zenuwen", zijn zeer hartelijk welkom!

Enige eis is, dat men het morsealfabet al goed beheerst, want we gaan gelijk uitsluitend in CW / A1A communiceren in de CW-band.

Ik zit in Mijdrecht, precies halverwege Utrecht/Amsterdam, heb een GP voor 2 m en denk, dat ik 30 - 50 km radius kan bereiken.

Onze werk-QRG op HF voor de grotere afstanden wordt wel rond 3562 - 3565 kHz. Daar zitten overigens vaker ook zeer langzame QRS-stations! Dus warm aanbevolen daar te luisteren nog vóór het eigen eerste QSO, om alvast te kunnen wennen, en ook tussen onze skeds in. Liefst ook proberen mee te schrijven mits de beluisterde stations - uiteraard - niet te snel zijn.

Ik kan op elke avond vanaf 20.30 uur LT behalve maandag. Maandagavond ook wel wel mogelijk, maar dan sked pas vanaf ca. 22.15 LT.

Ik wacht sked-afspraken (voorstel band/tijd/dag) per mail (adres hieronder, knoppie "www" aanklikken) of PN hier op het forum dus met belangstelling in.

Een voorbeeld, hoe zo een cursus afloopt en wat men zoal tegen kan komen op HF en ook ter vermaeck, zie rubriek "telefonie / telegrafie" verder boven. :wink:
Laatst gewijzigd door PA3FBF op 17 okt 2006, 02:04, 10 keer totaal gewijzigd.
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#2 Bericht door wbeekman »

Monica,

Ik heb net Erik PH7CW al naar je toe gestuurd. Hij zocht wat hulp bij het CW-en.

Zijn vraag stond in de rubriek : Telefonie en morse telegrafie.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#3 Bericht door PA3FBF »

Heb het gezien en daar ook al wat gepost. Nu benieuwd. Leuke suffix heeft die OM. Belooft veel goeds :lol:

Vy tnx voor "kruiwagentje spelen" :wink:
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

Plaats reactie