Vandaag mooie short skip op 40 meter!

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Vandaag mooie short skip op 40 meter!

#1 Bericht door PA3 »

Vandaag eindelijk mijn kruis inverted-V's (20/40m) helemaal afgemaakt (zie foto met mijn mooie gele J-pole voor 2 meter in de top). Leuk, dus wat ga je dan doen? Luisteren en wat DX werken, niet?

Rond het middaguur ineens knalharde signalen op 40 meter, maar van PE1NCP vanaf z'n baggerschip in Neer (L). Ook zijn tegenpartij, PD4ZZZ uit Weert kwam knalhard binnen. Het leek wel 80 meter! Later kwam PA0PDO uit Oss zich ook nog melden en een PDer uit Groningen (sorry, call vergeten te noteren). Rond een uur was het binnen 10 minuten afgelopen en alles verdween in de ruis, eerst PE1NCP, na een paar minuten PA0PDO en als laatste de PDer uit Groningen. Alsof er een atmosferische regenbui van zuid naar noord over Nederland trok. Geen DX, maar dit soort "natuurverschijnselen" zijn voor mij leuker dan het uniekste landje horen of werken. Dus bedankt PE1NCP, PD4ZZZ en PA0PDO voor een leuke eerste dag op 40 meter.

Hans
Bijlagen
DSCN8019-small.jpg

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Vandaag mooie short skip op 40 meter!

#2 Bericht door xxxx »

Hallo Hans,

Dat zijn inderdaad leuke propagaties, tijdje geleden ook vergelijkbare condities gehad begin vd avond Arnhem - Drachten heen en weer met signalen van +20 +40!!!.

Jelle

Plaats reactie