Band openingen

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Band openingen

#1 Bericht door vk2gwk »

Heel langzamerhand zou de "long path" opening rond 06:00 UTC (momenteel rond acht uur 's morgens in NL) weer open moeten gaan.

Om dat te testen zal ik in de komende dagen tussen 05:50 en 06:15 mijn voice beacon weer aanzetten en elke 30 seconden naar NL roepen op 14.345 Mhz.

Probeer eens te luisteren rond die tijd en als je niet terug kunt roepen - of ik je niet kan horen - stuur dan een luisterrapport per email.
Op mijn website vindt je een "message" pagina waar je je bericht kunt achterlaten.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Band openingen

#2 Bericht door pa3gju »

vk2gwk schreef:Heel langzamerhand zou de "long path" opening rond 06:00 UTC (momenteel rond acht uur 's morgens in NL) weer open moeten gaan.

Om dat te testen zal ik in de komende dagen tussen 05:50 en 06:15 mijn voice beacon weer aanzetten en elke 30 seconden naar NL roepen op 14.345 Mhz.

Probeer eens te luisteren rond die tijd en als je niet terug kunt roepen - of ik je niet kan horen - stuur dan een luisterrapport per email.
Op mijn website vindt je een "message" pagina waar je je bericht kunt achterlaten.
Een goede morgen Henk.

Ik heb geluisterd op 14.345 Mhz van 05:50 tot en met 06:15 uur lokale tijd hier in Nederland, dus vandaag de 18 -8 maar niets gehoord. Wel ruis van S 2 tot 3 dat was alles. De antenne is een pkw-bazooka en staat op 18 meter hoogte, en met deze antenne heb ik al meerdere keren met vk en zl kunnen werken, dus hij moet het signaal kunnen oppikken,
Mischien kunnen we eens een andere dag en tijd afspreken .
Ik ga nu uitluisteren vanaf 08:00 uur lokale tijd op bovengenoemde freq.
Ook op dezelfde freq geluisterd om 08:00 uur tot 09:30 lokale tijd en niets anders gehoord dan een it,pe,9h, en die waren nog met moeite op te nemen.
De PA3GJU. Karel

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#3 Bericht door vk2gwk »

De "automaat" heeft inderdaad vandaag geropen tijdens de door jou genoemde periode. Gee propagatie dus...!

De goede opening tussen VK en PA momenteel is rond 21:30 UTC (long path) . Ik luister en roep - samen met andere PA's, ON's en W's rond 14.173 MHz.
Bedankt voor het rapport!
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Plaats reactie