Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

#1 Bericht door PA9CW »

Vandaag onder de call PC75FREE/p Markiezaat, PAFF-0153, geactiveerd.

Er is een mooie parkeerplaats, zoals ook op de PAFF-site vermeld stond. 100 meter verderop stond een vogeluitkijkpost met daarnaast een mooie picknicktafel. Geen bomen in de buurt, dus de vogeluitkijkpost diende om de antenne tegenaan te zetten. De vogeluitkijkpost zelf was open, dus die kan je eventueel gebruiken als het regent. Daar staat zelfs een picknicktafel in. Dus dan kan je lekker droog zitten, mocht je overvallen worden door de regen.
Na het opbouwen van het station ben ik begonnen op 40 meter. Ik heb PF5X/p gewerkt die vanaf PAFF-0180 actief was. Verder nog twee Amerikanen en de bekende WWFF-chasers. Na 50 QSO’s gemaakt te hebben op 40/30/20 meter, was het tijd om op te breken. De set was weer de vertrouwde KX3 / QRP en een HyEndfed antenne. Temperatuur was ongeveer 16 °C en niet al teveel wind. Dus prima te doen.

Ik had wat meer activiteit verwacht vanwege de speciale call, maar dat viel helaas wat tegen. Dat zal wel met het QRP vermogen te maken hebben. Want vanaf thuis met "iets" meer vermogen was er de afgelopen dagen veel aanbod.


youtu.be/vBm_9rQj7MQ
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA0CMU
Berichten: 636
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

#2 Bericht door PA0CMU »

Beetje kale vlakte daar Tonnie maar wel handig om je mastje tegen dat gebouw te kunnen zetten. Er zijn erg veel '75' calls in de lucht de laatste dagen. Een heel blik RP75xx is open getrokken op 20m lijkt het wel. Hoe zit het met die POTA activiteit? Je schreef laatst dat er extra parken zijn bijgekomen maar ik zie vooralsnog alleen maar dezelfde locaties als van PAFF in West-Brabant.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

#3 Bericht door PE4BAS »

Mooi gedaan Tonnie, ik zag je gespot op het DXcluster maar kon je hier niet horen. Geen cdx binnen Nederland. Als je meer aanbod wilt kan je altijd jezelf nog spotten. Vind het aanbod ook vrij mager tot nu toe. Kunnen de condities ook zijn.

Hoop je te werken deze maand....de PE75FREE

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

#4 Bericht door PA9CW »

PA0CMU schreef:Beetje kale vlakte daar Tonnie maar wel handig om je mastje tegen dat gebouw te kunnen zetten. Er zijn erg veel '75' calls in de lucht de laatste dagen. Een heel blik RP75xx is open getrokken op 20m lijkt het wel. Hoe zit het met die POTA activiteit? Je schreef laatst dat er extra parken zijn bijgekomen maar ik zie vooralsnog alleen maar dezelfde locaties als van PAFF in West-Brabant.
Carel,
Klopt, Brabant heeft er maar ééntje bij gekregen. De Oisterwijkse Vennen.
Per 18 april zijn onderstaande parken nieuw:

Noordhollands Duinreservaat
Wijnjeterper Schar
Boetelerveld
Lemselermaten
Coepelduynen
Stelkampsveld
Willinks Weust
Bekendelle
Wooldse Veen
Groote Gat
Vogelkreek
Grote Putting
Oisterwijkse Vennen
Zeldersche Driessen
Sarsven en De Banen
Swalmdal
Bunder- en Elsloërbos
Bemelerberg & Schiepersberg
Noorbeemden & Hoogbos
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

#5 Bericht door PA9CW »

PE4BAS schreef:Mooi gedaan Tonnie, ik zag je gespot op het DXcluster maar kon je hier niet horen. Geen cdx binnen Nederland. Als je meer aanbod wilt kan je altijd jezelf nog spotten. Vind het aanbod ook vrij mager tot nu toe. Kunnen de condities ook zijn.

Hoop je te werken deze maand....de PE75FREE
Spotten heb ik een aantal keren gedaan. Maar ik heb weleens moeilijkere activaties gehad. Toen was ik bijna 2,5 uur bezig om aan de 44 QSO's te komen. Soms zit het mee, soms zit het tegen :-)

Ja, wellicht werk ik je met de call PC75FREE vanuit thuis op de wat lagere banden. 80, 60 of 40 meter. Dan is het vermogen wat meer.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

#6 Bericht door ----- »

Leuk filmpje Tonnie,

Afgezien van een enkele ES flair zijn 1e hop condx inderdaad niet best, gisteren op 20mtr EA nauwelijks te horen, die zijn normaal knuppelhard.
Maar ik kon wel een reeks amerikanen aan het log toevoegen dat dan weer wel. hopelijk komen we elkaar nog tegen op de band.

Op de lagere banden heb ik niet veel antenne, plus stoor ik de VDSL van de buren.

Marcel de PG75FREE

http://www.ynomy.nl

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Vandaag PAFF-0153, Markiezaat geactiveerd.

#7 Bericht door PD2R »

Leuk filmpje van weer een leuke activatie. Jammer dat de bijzondere roepletters niet meer activiteit opleverde maar zoals Carel al aangaf zijn er waarschijnlijk gewoon te veel PA/PI75 roepletters in gebruik waardoor het “bijzondere” er wel een beetje vanaf is.

De “vogeluitkijkpost” waar jij het over hebt, is overigens geen vogeluitkijkpost maar een recent opgeknapt waarnemingshuisje van de Koninklijke Luchtmacht. Na WO2 heeft de Luchtmacht het gedeelte van de Oosterschelde wat nu de Binnenschelde is, gebruikt als oefengebied om te oefen in het afwerpen van bommen. Er waren als ik mijn niet vergis in totaal 3 van deze huisjes. Vanuit deze huisjes werd gekeken waar de bommen terecht kwamen d.m.v. kruispeilingen.

Deze informatie staat op het bord bij het gebouwtje maar jij had het wellicht te druk met het maken van verbindingen :wink: :mrgreen:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie