On Line - On the Air Indicatie

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

On Line - On the Air Indicatie

#1 Bericht door vk2gwk »

Inmiddels is mijn web site helemaal op de schop gegaan. Naast het on line logboek - wat al een jaar werkt - heb ik nu ook een venstertje op "mijn" welkomst pagina (Henk - VK2GWK Home Page in het hoofdmenu) waar je kunt zien of ik op dat moment op de band ben en zo ja waar je me kunt vinden.

Dit venstertje wordt automatisch aagepast wanneer ik een verbinding log, maar ik kan er ook losse mededelingen in zetten.

De "techniek" er van is vrij simpel en aangezien ik mijn eigen server heb zou ik dat ook kunnen "hosten" voor (een beperkt aantal) anderen die dat willen. Dan moet ik de software iets aanpasen met een "log in", user names en passwords en zo. Maar dat is wel te doen. Dus als men er belangstelling voor heeft, laat het me weten (via de mailform op mijn web site bijv.). Je hoeft er geen software voor te installeren - alles kan "on line" Ik ga de software pas schrijven als er inderdaad mensen belangstelling voor hebben..... En je moet uiteraard wel zelf een web site hebben waar je de indicatie in een iframe op kunt plaatsen of waar je naar het te bouwen systeem kunt linken.

Als je me een keer wilt werken, hou dan mijn web site in de gaten. Ik ben trouwens de meeste dagen wel op 14.345 Mhz via het "lange pad".
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#2 Bericht door pe5jw »

Ziet er goed uit Henk.
Lekkere frisse kleuren en een mooie indeling.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Plaats reactie