TX3X qsl

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

TX3X qsl

#1 Bericht door PA1FJ »

Deze jongens vragen 5 dollar voor een directe qsl kaart, zo kan je DX expeditie wel financieren!

Direct mail QSL:

$5.00(USD) mailed anywhere in the world.
Only include requests for Chesterfield, any others will be discarded.

Bureau QSL:

Bureau cards are free. Please use OQRS to submit your QSO details for a bureau card. This is the fastest way to receive a bureau card.
Do not send us YOUR QSL card via the Bureau!

Buro cards will be mailed 12 months “after” OQRS Direct QSLs are mailed.

Is dit nog hobby?

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: TX3X qsl

#2 Bericht door PD2R »

Waarom zou dit geen hobby meer zijn? Expedities wordens gewoon steeds duurder en ik heb niet het idee dat er winst gemaakt wordt. sterker nog, er wordt door de deelnemers nog steeds veel geld in een dergelijke expedities gepompt. Het versturen van papieren kaarten is er ook niet goedkoper op geworden.

Daar komt nog eens bij dat je ze natuurlijk niet hoeft te werken. En doe je dat toch dan kun je de kaart ook nog kosteloos via het bureau laten versturen, het duurt dan alleen wat langer.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: TX3X qsl

#3 Bericht door Laurens PD9X »

The only way is LotW....

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: TX3X qsl

#4 Bericht door PA2LO »

+1 voor PD2R.

Zou anders zijn als ze helemaal geen mogelijkheid gaven om de QSL zonder kosten te ontvangen.

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: TX3X qsl

#5 Bericht door PG7M »

Leuk dit soort discussies, altijd. Wel graag iets willen werken, maar er een extra dollar aan spenderen, ho maar.

Vanwege het feit, dat ik geen groot station in bezit heb, doe ik eigenlijk niet aan sponsoring vooraf. Als ik iets sponsor, wil ik wel zekerheid hebben, dat ik iets ook daadwerkelijk kan werken. Maar werk ik dan vervolgens het station, dan ben ik ook niet de beroerste om er wat extra dollars bij te doen.

Kijk eens naar de geplande dx-peditie naar Heard Island, volgend jaar. Ik heb een mailing voorbij zien komen, waarin gezocht werd naar nieuwe teamleden. Het bedrag wat je hiervoor moet inleggen om mee te kunnen, is niet niks. Je praat niet over een paar honderd euro's, maar duizenden euro's om mee te kunnen. Als ik het geld zou hebben, was ik meteen mee gegaan, ik hou wel van dit soort uitdagende uitstapjes, hi.

Nee, wat mij betreft, zie ik het probleem niet om een paar dollar extra te doneren om ervoor te zorgen, dat ze enigszins hun kosten kunnen dekken.
PA1FJ schreef:Deze jongens vragen 5 dollar voor een directe qsl kaart, zo kan je DX expeditie wel financieren!

Direct mail QSL:

$5.00(USD) mailed anywhere in the world.
Only include requests for Chesterfield, any others will be discarded.

Bureau QSL:

Bureau cards are free. Please use OQRS to submit your QSO details for a bureau card. This is the fastest way to receive a bureau card.
Do not send us YOUR QSL card via the Bureau!

Buro cards will be mailed 12 months “after” OQRS Direct QSLs are mailed.

Is dit nog hobby?
Laatst gewijzigd door PG7M op 04 okt 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
PG7M Robert

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: TX3X qsl

#6 Bericht door EA5JEX »

Laurens PD9X schreef:The only way is LotW....
ook $5,- !!

Kees

verwijderd

Re: TX3X qsl

#7 Bericht door verwijderd »

+2 voor PD2R

Helaas zie ik steeds meer mensen die volgens mijn persoonlijke mening niet begrijpen wat er allemaal bij een DXpeditie komt kijken.
(Pak K1N Navassa, kosten een klein half miljoen U.S. Dollar)

Ik persoonlijk sponsor nog wel eens een 20 of 50 euro aan grote expeditie omdat ik zeer blij ben dat de bewuste DXCC geactiveerd word en ik een kans heb om deze (meestal)nieuwe entiteit aan mijn lijstje toe te voegen.
Daarbij de team leden die hier aan deel nemen offeren veel op. Denk hierbij aan veel geld per persoon, maar ook tijd.
Het team van TX3X zijn +/- 5 weken van huis om ons een kleine ander halve week de kans te geven hun te werken v.a. Chesterfield isl., toch wel een opoffering lijkt mij 3 a 4 vluchten, een paar overnachtingen hier en daar, kleine week zeilen om op plaats van bestemming te komen, O ja dat is maar de heen reis men moet ook nog terug als voor ons het feest klaar is.
Kortom diep respect voor iedereen die deze en/of andere expedities mogelijk maken

Zoals PD2R al stelde zijn bureau QSL's gewoon normaal via het bureau te verkrijgen. Dus hoef je zeker geen 5$ dollar op te sturen.
Helaas heb ik deze expeditie nog niet in mijn log staan maar mocht het nog gebeuren dan kan men wel 10 Dollar krijgen voor gemaakte kosten e.d.

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: TX3X qsl

#8 Bericht door PA1FJ »

Ik weet zeker wel wat een expeditie kost, ik loop al zo'n 40 jaar mee!
Maar ik heb ook wel expedities mee gemaakt die wel betaalbaar waren, het is maar net wat voor eisen er gesteld worden. Gelukkig spaar ik geen QSL kaarten en kan ze gewoon werken ook zonder QSL.

73 Fred

verwijderd

Re: TX3X qsl

#9 Bericht door verwijderd »

PA1FJ schreef:Ik weet zeker wel wat een expeditie kost, ik loop al zo'n 40 jaar mee!
Maar ik heb ook wel expedities mee gemaakt die wel betaalbaar waren, het is maar net wat voor eisen er gesteld worden. Gelukkig spaar ik geen QSL kaarten en kan ze gewoon werken ook zonder QSL.

73 Fred
Wie zegt dat deze expeditie NIET betaalbaar is dan .. ? En waar staat dat je moet betalen voor deze expeditie .. ?

Met andere woorden ik kan nog wel ff door gaan.... :?
Dus wees blij dat er mensen zijn die een of ander plekje op deze aardbol willen activeren voor mensen zoals jij en ik en daarna nog gratis een QSL naar je sturen via het buro.

Man man... Nu begrijp ik waar de term vandaan komt "...we are going Dutch ..."

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: TX3X qsl

#10 Bericht door pa3met »

PD2R schreef: Daar komt nog eens bij dat je ze natuurlijk niet hoeft te werken. En doe je dat toch dan kun je de kaart ook nog kosteloos via het bureau laten versturen, het duurt dan alleen wat langer.
daar komt nog bij dat ze geen expeditie *hoeven* te doen. Het later versturen voelt toch echt als een aanmoediging om $$ over te maken.

Leuk dat/als er expedities zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. De signalen (sic) hier zijn verkeerd.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: TX3X qsl

#11 Bericht door pe5t »

PA1FJ, mede dankzij alle sponsors en donateurs kun jij ze werken.
Ik hoop dat het je gelukkig maakt.

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: TX3X qsl

#12 Bericht door PA1FJ »

Weet je wat mij steeds weer verbaast als iemand ergens een mening over heeft dat die persoon gelijk weer wordt af gezeken. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is van een forum!

73 Fred

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: TX3X qsl

#13 Bericht door pe5t »

Nee, het zal niet de bedoeling van het forum zijn, maar als iemand zonder enige kijk op de kosten van zo'n expeditie (kennelijk niet veel geleerd in die 40 jaar) gaat klagen over een paar dollar voor een qsl kaart en er blijk van geeft te parasiteren op kosten van anderen dan vraagt dat om stevige reacties.
Wat is 5 dollar, vergelijk het met een SAE (twee enveloppes, twee maal porto internationaal en een kaart). Juist, ja ongeveer hetzelfde. De expeditieorganisatie houdt er bijna niets aan over, nauwelijks de helft schat ik. Een fractie van wat de operatie kost.
Als je daar op jouw manier op reageert dan is dat gezeik en wordt je afgezeken.
Daar is niets mis mee.

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: TX3X qsl

#14 Bericht door PA1FJ »

Het spijt mij maar ik heb geen zin in dit soort discussies over dit medium.
Ik wil hier best van over van gedachten wisselen maar dan in een Eyeball QSO.

73 Fred

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: TX3X qsl

#15 Bericht door PA3HGT »

Ben het ook met je eens,Robert. Ben zelf ook niet de beroerste om wat extra $ bij te doen omdat er toch die effort wordt gedaan om zo'n expeditie te doen.
Behalve dat zo'n expeditie wordt uitgevoerd gaat er ook een hele tijd aan vooraf aan voorbereiding,meestal een jaar.En dan is er ook nog de nazorg.... QSL kaarten versturen...
Als ik een dergelijke expeditie werk geeft dat voor mij al extra franje aan de hobby.... zal niet de enige zendamateur zijn die een vreugdedansje in de shack doet als er zoiets wordt gewerkt.
Al die dingen tezamen geeft voor mij een reden om die extra $ te geven want als men daar ook een biertje van kunnen doen in een cafe dan gun ik ze dat van ganse harte.
Als ik het zo teruglees vind ik $ 5,- eigenlijk niet veel.

my just 2 cts....



PD7RB schreef:Leuk dit soort discussies, altijd. Wel graag iets willen werken, maar er een extra dollar aan spenderen, ho maar.

Vanwege het feit, dat ik geen groot station in bezit heb, doe ik eigenlijk niet aan sponsoring vooraf. Als ik iets sponsor, wil ik wel zekerheid hebben, dat ik iets ook daadwerkelijk kan werken. Maar werk ik dan vervolgens het station, dan ben ik ook niet de beroerste om er wat extra dollars bij te doen.

Kijk eens naar de geplande dx-peditie naar Heard Island, volgend jaar. Ik heb een mailing voorbij zien komen, waarin gezocht werd naar nieuwe teamleden. Het bedrag wat je hiervoor moet inleggen om mee te kunnen, is niet niks. Je praat niet over een paar honderd euro's, maar duizenden euro's om mee te kunnen. Als ik het geld zou hebben, was ik meteen mee gegaan, ik hou wel van dit soort uitdagende uitstapjes, hi.

Nee, wat mij betreft, zie ik het probleem niet om een paar dollar extra te doneren om ervoor te zorgen, dat ze enigszins hun kosten kunnen dekken.
PA1FJ schreef:Deze jongens vragen 5 dollar voor een directe qsl kaart, zo kan je DX expeditie wel financieren!

Direct mail QSL:

$5.00(USD) mailed anywhere in the world.
Only include requests for Chesterfield, any others will be discarded.

Bureau QSL:

Bureau cards are free. Please use OQRS to submit your QSO details for a bureau card. This is the fastest way to receive a bureau card.
Do not send us YOUR QSL card via the Bureau!

Buro cards will be mailed 12 months “after” OQRS Direct QSLs are mailed.

Is dit nog hobby?
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Plaats reactie