E6GG - Niue

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

E6GG - Niue

#1 Bericht door PA3EYC »

Gisteravond heb ik vrij kort na elkaar 2 QSO's gemaakt met E6GG op 17m en 20m CW.
Niets scherts mijn verbazing dat ik die vanochtend al bevestigd zag in LotW.
lotw.JPG
Wat ben ik gewend van de meeste DXpedities?
LotW uploads pas na (bijna) een jaar! Ik heb ze al gezien die dat binnen een week willen maar daar staan dan wel een paar $ tegenover.

Deze DXpeditie doet de uploads naar lotW kennelijk dagelijks tijdens de expeditie.
Op de site van E6GG word opgeroepen om voor QSL kaarten vooral OQRS, via clublog te doen. Dat geldt ook voor de buro kaarten.
M.a.w. een DXpeditie die top operators heeft en niet achter dollars aanjaagt. Maar ze uiteraard wel gebruiken kan!

Hulde aan de crew van E6GG.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: E6GG - Niue

#2 Bericht door PD7CW »

Mooi Maarten!
Dit zie ik vermeld op de webpagina:http://www.e6gg.com/operating-plans/

Subject to internet speed, we plan to upload logs daily to Clublog and LOTW. Please check these sources and try to avoid dupe calling.

Cees

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: E6GG - Niue

#3 Bericht door PA3EYC »

hallo Cees,
Dat had ik nog niet gelezen. De meeste DXpedities doen wel de dagelijkse uploads naar Clublog. Dagelijks naar LotW is, volgens mij, vrij uniek voor een DXpeditie.
'73, Maarten -PA3EYC-

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: E6GG - Niue

#4 Bericht door PA3EYC »

Net Z21MG gewerkt die er een totaal andere QSL Policy op na houdt.
LotW upload na OQRS van een directe kaart. Anders 6 maanden wachten.
M.a.w. na het schuiven van enkele $ gaat de lotW upload sneller.
'73, Maarten -PA3EYC-

PB2T
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:15
Roepletters: PB2T
Locatie: Ingen
Contacteer:

Re: E6GG - Niue

#5 Bericht door PB2T »

PA3EYC schreef:Gisteravond heb ik vrij kort na elkaar 2 QSO's gemaakt met E6GG op 17m en 20m CW.
Niets scherts mijn verbazing dat ik die vanochtend al bevestigd zag in LotW.
lotw.JPG
Wat ben ik gewend van de meeste DXpedities?
LotW uploads pas na (bijna) een jaar! Ik heb ze al gezien die dat binnen een week willen maar daar staan dan wel een paar $ tegenover.

Deze DXpeditie doet de uploads naar lotW kennelijk dagelijks tijdens de expeditie.
Op de site van E6GG word opgeroepen om voor QSL kaarten vooral OQRS, via clublog te doen. Dat geldt ook voor de buro kaarten.
M.a.w. een DXpeditie die top operators heeft en niet achter dollars aanjaagt. Maar ze uiteraard wel gebruiken kan!

Hulde aan de crew van E6GG.
Inderdaad! De groep moet zich privé gebruik van internet ontzeggen. Voor het hele eiland is er 8Mb/s voor download en 1 Mb/s voor upload via een satellietverbinding.
73, Hans PB2T

Plaats reactie