Noord Korea P5 jan-feb 2016!

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#1 Bericht door EA5JEX »

On February 28th, DX-World.net broke the news that Dom 3Z9DX had written permission to operate amateur radio from a VERY wanted DXCC entity.

Today, we can reveal that entity is North Korea (P5).

Dom 3Z9DX explains he has received a further letter from authorities in Pyongyang inviting him to a final meeting to discuss [and for he to accept] rules by the North Korean military and the relevant telecommunications department.

This meeting will take place in December with activity planned for January or February 2016.

According to P5 telecoms, Dom will be permitted only three bands (20-15-10) likely using a multiband vertical from a secured place in Pyongyang with two government supervisors over-looking 24/7.

Activity will last for 5 days.

At the moment this is a solo expedition to the #1 Most wanted entity using SSB only. He is working hard behind the scenes to get one more op (CW) to join him.

Please realise this project is a work in progress and to understand that it may only be Dom who operates from North Korea.

More updates / website throughout 2015.

Any questions via Press Officer, Col MM0NDX.

Dat wordt dringen!
Hopelijk wordt het ook CW, zou wel leuk zijn:P5CW :D

Kees PA5CW

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#2 Bericht door PA9X »

Ik hoop dat het doorgaat. Helaas zijn die Noord-Koreanen zo onvoorspelbaar als de pest. Ik ga pas juichen als de eerste P5 door de speakers galmt.

Fingers crossed!

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1029
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#3 Bericht door PD5DJ »

Ik weet dan wel dat ik dan 5 dagen zomaar vrij heb :mrgreen:
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#4 Bericht door PA3EYC »

Maak jullie geen illusies.
Eén persoon gaat slechts 5 dagen in SSB op slechts 3 banden vanuit de meest begeerde DXCC.
Ik wil geen zwartkijker zijn maar de kans op een qso is bijzonder klein.
De vele operators vanuit Navassa konden de vraag al niet aan.
Alle kanonnen van over de hele wereld zullen ervoor zorgen dat er vijf dagen lang geen doorkomen aan is.
De kans dat een N amateur met 25W hier doorheen komt is vrijwel nihil. Dat is overigens maar heel iets minder dan een F met 400W want ook die kans is vrij gering.

Het positieve van dit bericht is dat er in ieder geval over gesproken wordt en dat er, hetzij minimale, openingen zijn.
Mogelijk geeft dit aanleiding tot verdere activiteiten.
'73, Maarten -PA3EYC-

pd7yy
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 mei 2012, 11:09
Roepletters: PD7YY

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#5 Bericht door pd7yy »

Je moet al een aardige antenne hebben om iemand uit Korea, die met een multiband vertical werkt te horen.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1029
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#6 Bericht door PD5DJ »

PA3EYC schreef:Maak jullie geen illusies.
Eén persoon gaat slechts 5 dagen in SSB op slechts 3 banden vanuit de meest begeerde DXCC.
Ik wil geen zwartkijker zijn maar de kans op een qso is bijzonder klein.
De vele operators vanuit Navassa konden de vraag al niet aan.
Alle kanonnen van over de hele wereld zullen ervoor zorgen dat er vijf dagen lang geen doorkomen aan is.
De kans dat een N amateur met 25W hier doorheen komt is vrijwel nihil. Dat is overigens maar heel iets minder dan een F met 400W want ook die kans is vrij gering.

Het positieve van dit bericht is dat er in ieder geval over gesproken wordt en dat er, hetzij minimale, openingen zijn.
Mogelijk geeft dit aanleiding tot verdere activiteiten.
Ben ik met je eens dat de kans "nihil" is in de meeste situaties.

Maar het hangt er dus echt vanaf wat je aan het eind van je coax hangt.

In 2008/9 heb ik samen met PD1DL bij de buurman (land) 15+ element draadyagi's voor 10m opgesteld in vaste richtingen.
Hiermee flink wat DXCC's binnen gesleurd in korte tijd.

Deze mogelijkheid heb ik nu weer, en heb hier zelfs wat grotere oppervlaktes ter beschikking.
De kans dat ik zoiets dergelijks weer neerzet is dus aanwezig.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

pd0rkc
Berichten: 467
Lid geworden op: 24 jul 2013, 00:20
Roepletters: PD0RKC

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#7 Bericht door pd0rkc »

Wat is zo bijzonder aan deze meneer Dom dat hij het "misschien" wel voor elkaar krijgt?
Wie het weet mag het zeggen!

Cor PD0RKC

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#8 Bericht door PA3BAS »

Misschien als eerste gewoon netjes gevraagd? Vriendjes in Noord-Korea? Wie zal het zeggen.... :mrgreen:
.... But will it blend?

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#9 Bericht door pe5t »

Slechts een operator, gedurende 5 dagen, alleen ssb. Maximale aantal unieke calls haal je door alleen 20m te gebruiken.
Daarmee voorkom je dat men voor drie qso's, 20, 15 en 10m gaat. Dus iedereen slechts een qso gunnen.
Je moet wel een ijzersterke stem hebben om dat vol te houden.
Dan heb ik er ook nog wat aan, want op 15 en 10 heb ik die Georgier/P5 gewerkt.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#10 Bericht door PA9X »

Wanneer je de activiteit beperkt tot één band, sluit je flink wat amateurs uit. Misschien maar eens beperken tot één QSO op 10m, 15m of 20m. Dus je mag één keer werken, maar op één band.

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#11 Bericht door EA5JEX »

Update:
Last few days 3Z9DX has received many emails from CW ops asking can they join him to P5. To be clear, it’s Dom’s dream for a CW op to join, but at this moment only SSB will be used. Currently, there is no negotiations or ongoing dialogue about CW. Please understand this is the first step to opening doors for future P5 expeditions and it’s not helpful to “complain” about type of mode, antenna type or how much power will be used since it’s military personnel and local administration who make these restrictions. No more requests to be a CW operator are needed. Thanks.

Jammer.

Kees

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#12 Bericht door PF9ZX »

Eigenlijk verdient dit land geen enkele vorm van aandacht. Het is voor onze hobby wel leuk maar compleet doodzwijgen is veel beter :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#13 Bericht door PE1PQX »

PF9ZX schreef:Eigenlijk verdient dit land geen enkele vorm van aandacht. Het is voor onze hobby wel leuk maar compleet doodzwijgen is veel beter :wink:
Beetje jammer dat je zo reageert. Dit kan ook een aller eerste stap zijn om dit land uit zijn isolement te krijgen. Zal wel een verschrikkelijk klein stapje zijn, maar je moet ergens mee beginnen.

Er zijn meer landen met een totalitair regime (Cuba, China en enkelen op het Afrikaans continent) en die zijn ook niet zo geïsoleerd.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#14 Bericht door PD7P »

Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat mijn th6dxx op het dak staat tegen die tijd.......11 hoog...je weet het maar nooit...nie geschoten is altijd mis :mrgreen: :mrgreen:

Misschien toch ook maar eens aan F gaan denken............ :roll: :roll:

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Noord Korea P5 jan-feb 2016!

#15 Bericht door PF9ZX »

PD4PLM schreef:Misschien toch ook maar eens aan F gaan denken............ :roll: :roll:
Sowieso niet verkeerd :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Plaats reactie