Navassa k1n

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Navassa k1n

#46 Bericht door pa0qrb »

pd7yy schreef:Gisteren gelukkig gelukt om K1N te werken op 10 meter. Wel jammer dat ik denk dat velen een ATNO gaan missen. Ik zie voornamelijk telkens dezelfde stations ze werken. Ik hoop op veel uniques in Nederland, dat is toch het mooiste! Succes voor wie het nog niet gelukt is.
Misschien dat ATNO'ers hier wat aan hebben:

"SATURDAY, Feb 14, will be ATNO (All Time New One) DAY on 20M SSB between 1300-2400Z.

14.240 (plus/minus) will be our transmit frequency, listen for instructions. ONLY ATNO stations will be logged.

Saturday will be our leaving day and we'll have three stations on after day break, but not always manned before the last helicopter flight leaves Saturday -- but the 20M ATNO station will be on continously except for helicopter arrival/departure. After the last flight on Saturday, all three remaining stations will be on until daybreak Sunday when we go QRT."

Iedereen succes,
73 Harold pa0qrb.
Little Pistol: 100W on a wire.

pd7yy
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 mei 2012, 11:09
Roepletters: PD7YY

Re: Navassa k1n

#47 Bericht door pd7yy »

goed initiatief

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Navassa k1n

#48 Bericht door PG7M »

pd7yy schreef:goed initiatief
En dan maar hopen voor de Novicers, dat ze down luisteren i.p.v. up :wink:
PG7M Robert

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Navassa k1n

#49 Bericht door EA5JEX »

Glenn Johnson, W0GJ, said in a February 10 media release. A day earlier, during a satellite telephone interview with Wolf Harranth, OE1WHC, Johnson advised phone operators to turn off their speech processors when trying to break the pileups. He said the splatter generated when phone ops max out their speech processors in an effort to be heard “makes it almost impossible” to pick out individual callers.

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Navassa k1n

#50 Bericht door EA5JEX »

Yes!

all band CW.

Kees

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 361
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Navassa k1n

#51 Bericht door pc9t »

Helaas heb ik K1N niet kunnen werken, gisteren hele dag afgestruind om ze te kunnen loggen.

Waar je ook kwam ik horde of las alleen maar idiota stupid up up up up enz enz.

Als ze dan ongeveer 3-5 te ontvangen zijn en die bandpolitie 9+30 dan hoor je dus niks meer.

Merk die spaarzame tijd dat ik de radio gebruik dat er steeds minder respect te vinden is.

Lijkt het hedendaagse verkeer wel.

Zelfs in RTTY kwamen de woorden voorbij.

Ik werkte gisteren met gemak VK en het lukte me niet om K1N te werken in RTTY, dan begin je toch te twijfelen aan je setup, zullen wel ongunstig liggen voor mij :(

NU maar weer 32 jaar wachten dan ben ik 84 jaar, dan hoop k dat ik niet meer hoef te werken van meneer Rutte, en dan kan ik ze hopelijk nog werken :mrgreen:
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1486
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Navassa k1n

#52 Bericht door pa3met »

PC9T schreef: Merk die spaarzame tijd dat ik de radio gebruik dat er steeds minder respect te vinden is.
Lijkt het hedendaagse verkeer wel.
sja, het is inderdaad een afspiegeling van de hedendaagse wereld. Mensen zeiken overal over, kennen alleen maar rechten en geen plichten. ZIjn niet empatisch, vinden alleen dat ze zelf gelijk hebben etc etc etc. Neem de voorbeelden van rechten op banden en idem wel of niet zenden als de buren/buurt last heeft.

Live with it zou ik zeggen. Helaas
Laatst gewijzigd door pa3met op 15 feb 2015, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Navassa k1n

#53 Bericht door ----- »

Mij is het ook niet gelukt, al met al toch een paar uurtjes zitten proberen. Ze waren inderdaad niet erg sterk hier, meestal gaat het toch vrij aardig vanuit die hoek en heb ik goede ontvangst, maar ze zijn hier nooit echt hard geweest.
Ze hebben weinig atno's gewerkt , dat kon dit laatste zaterdag niet meer goed maken, het was ook een enorme puinhoop toen.
't was een expeditie voor the big-guns, die hebben m allemaal een stuk of 10 tot 20x in het log. Laatste 4 dagen ~85% van de verbindingen met stations die ze al gewerkt hadden. Totaal 75% van alle verbindingen met een station wat al een keer in het log stond. Helaas, volgende keer beter

Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: Navassa k1n

#54 Bericht door Remco »

Typisch gevalletje 'valreep':

Tijdens het PACC-weekend verscheen K1N (als het de echte was ;-) zondagmorgen
15 feb. op 7001 kHz met 'zuinige' split (< +5 kHz) en was na 1x (wellicht feitelijk 2x)
roepen werkbaar.

Blij!

Remco
Bijlagen

[De extensie mp3 is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]


EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Navassa k1n

#55 Bericht door EA5JEX »

Ik heb je niet gewerkt/ gehoord.
Kees

Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: Navassa k1n

#56 Bericht door Remco »

@Kees: gewerkt/gehoord?

PACC bedoel je?

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Navassa k1n

#57 Bericht door EA5JEX »

@remco idd heb je niet meegedaan met de PACC?

Plaats reactie