OV2T

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

OV2T

#1 Bericht door pa3kc »

Zojuist gewerkt op 40m 7.097.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: OV2T

#2 Bericht door PA3DAT »

Onze Maarten, PD2R.
Vanuit Friedrichshafen (Hamradio-camping) gewerkt, afgelopen woensdag, donderdag én vrijdag
telkens 's avonds om 22.00 uur (lokale tijd) op 7.093 KHz.
Zelfs met de Atas-antenne op de camper, 59+15 over en weer.

Maarten heeft wel een goede antenne daar... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: OV2T

#3 Bericht door pa3kc »

Jups dat is Maarten, PD2R.

Hij heeft altijd wel een pile up. Is gewoon leuk om naar te luisteren Maarten!

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: OV2T

#4 Bericht door PD2R »

Hoi Jurgen en Aloys,

Dank voor de QSO's! Had mezelf als doel gesteld om vandaag (gisteren, het is als 0:29u) 200 Q's te maken. Vanochtend begonnen en in een uurtje tijd 30 Q's in het log. Helaas kwam daarna een onweersbui over die maar tergend langzaam voorbij trok. Uiteindelijk maar wat anders gaan doen.
's Middags klaarde het weer op maar toen wilde de kleine man naar het strand. Uiteindelijk voor en na het eten nog flink aan de slag geweest op 20 en 40 meter met op beide banden zeer goede signalen uit PA.
Uiteindelijk vandaag zo'n 250 Q's in het log kunnen zetten waaronder nog een 10 tal stations in de RAC Canada Day Contest.
Ik heb wel eens meer QSO's in een uur gemaakt maar dat was tijdens de CQWW SSB en is dus niet te vergelijken.

Heb genoten vandaag, waarvoor dank!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: OV2T

#5 Bericht door PD2R »

De vakantie zit er nagenoeg op, aan het eind van deze middag vertrekken we weer richting Krabbendijke.
Dit jaar vooral veel op pad geweest met de XYL en onze eerste harmonische. Desondanks bleef er nog genoeg tijd over voor de radio. We hebben ook een aantal dagen wat minder weer gehad maar dat was dan gelijk een goede reden om een dag lekker met de hobby bezig te zijn.
Voor enkele foto's verwijs ik jullie graag naar de QRZ pagina van OV2T: http://qrz.com/db/OV2T

Zoals elk jaar neem ik mijzelf voor om eindelijk het station thuis eens op orde te gaan brengen zodat ik ook weer van huis uit QRV kan zijn. Om er voor te zorgen dat dit jaar wel gaat lukken wat de afgelopen 4(!) jaar niet gelukt is, heb ik nu de hulp van wat vrienden ingeschakeld. J-W PA7JWC, Bram PH9B, Johan PD2DX en Sven PA1SVM zullen mijn spreekwoordelijk stok-achter-de-deur zijn om het eindelijk eens klaar te spelen. Zo'n beetje alles ligt al klaar: Hexbeam, rotor, mast, coax, connectoren, het is allemaal al aanwezig. Mannen, alvast bedankt voor jullie toegezegde hulp!

Aan iedereen die ik als OV2T in het log heb mogen zetten een welgemeend dank je wel. Het is altijd erg leuk als er veel stations uit PA voor je terug komen. Top!

In september gaan we weer een weekje, dan zullen we weer actief zijn als OV2T en OU2DX vanuit het vakantie QTH hier in OZ. Ik hoop jullie dan wederom te kunnen werken.

73 and thanks for the nice QSO's!

OV2T
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie