global qsl

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: global qsl

#16 Bericht door PA3EYC »

DC2DC schreef:......
De kaart is bijna zo dun dat je er doorheen kunt kijken; niet alleen mijn mening helaas, doch heb ik al van velen om mij heen mogen vernemen.
........
Dat is vreemd. Ik wilde in mijn vorige reactie ook nog schrijven dat er in ieder geval een goede kwaliteit papier gebruikt wordt.

On what kind of paper do you print GlobalQSL cards?

We print QSL cards full color front & back on a 300gr luxury chromo paper, Glossy laminated on the front side gives your cards a smart and professional look.


Ik gebruik de service ruim 2,5 jaar. Misschien dat ze vroeger ander papier hadden?
'73, Maarten -PA3EYC-

dc2dc

Re: global qsl

#17 Bericht door dc2dc »

Ik gebruik de service ruim 2,5 jaar. Misschien dat ze vroeger ander papier hadden?
Heel goed mogelijk Maarten; mijn laatste batch dateert van eind juli 2011.
Misschien heeft men (na klachten over de kwaliteit) e.e.a. aangepast ? Zou kunnen.
(Ik ben een flinke tijd niet meer actief geweest)

Als de kwaliteit van de kaarten inmiddels zo goed zou zijn, verandert dat mijn insteek behoorlijk; immers de af en toe lange doorlooptijd deert mij niet (bovendien een "bureau-qsl" kan ook makkelijk een paar jaar op zich laten wachten - eigen ervaring -), ik ontvang geen qsl's (heb nog kisten en kisten vol), maar de (toen)malige bedenkelijke kwaliteit deed mij besluiten te stoppen met dit fenomeen.

Vraag is hoe krijg ik "proof" van huidige kwaliteit ? Destijds kreeg ik een aan mezelf gericht exemplaar via DQB, maar sinds ik geen lid meer ben vervalt deze optie.

72 de dc2dc, Daniel.

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: global qsl

#18 Bericht door PA3EYC »

Ik heb al een keer geschreven dat niet alle kaarten aankomen. En als ze al aankomen dan duurt dat minimaal een jaar. Maar ik weet niet of dat alleen voor NL geldt. Ik heb al een paar keer een kaart teruggestuurd gekregen van het DEU QSL bureau vanwege SK of not member. Deze kaarten, via DEU, waren sneller in NL dan de kaarten die direct vanuit Israël naar NL gestuurd werden.

Maar het gebeurt ook wel eens dat ik een stel dezelfde!!! kaarten krijg. Of de amateur doet met uploaden iets fout of in het printproces wordt per ongeluk hetzelfde bestand nogmaals uitgeprint. Het resultaat is dat ik enkele dubbele heb.
Als je belangstelling hebt stuur ik ze naar je QRZ adres. Laat het maar weten.

Ik gebruik de service van GlobalQSL alleen voor mijn F/, DL/ of /p activiteiten. Voor mijn gewone kaarten en PJ7/ heb ik ze gewoon laten drukken. Is goedkoper.
'73, Maarten -PA3EYC-

dc2dc

Re: global qsl

#19 Bericht door dc2dc »

Dat is een genereus aanbod Maarten, welke ik in dank zal aanvaarden, en je gemaakte kosten worden uiteraard vergoedt. QRZ adres is prima.
Kan ik zien of de kwaliteit i.d.d. verbeterd is.
Je hebt het er nu over, maar ik had in 1 van de laatste verstuurde kaarten naar mij (die dus niet aankomen omdat ik geen qsl bureau heb) ook 8 identieke kaarten van een EI4-station.
Alle data was gelijk, en je kunt een preview van de kaart downloaden. Alles identiek, hi.
Ik kan me niet voorstellen dat een OM 8x achtereen dezelfde fout zou maken :roll:
Ik heb er natuurlijk verder geen probleem mee (ik ontvang ze toch niet), maar een beetje raar is het wel !
Net nog even gekeken bij Global, blijkt dat ik nog een credit van 87 heb, dat is al vast mooi meegenomen.
Als de kwaliteit goed is, even een nieuwe kaart maken en uploaden.

72 de dc2dc, Daniel.

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: global qsl

#20 Bericht door PA3EYC »

Daniel,
ik doe ze vanavond in een envelop en stuur ze deze week naar je toe.
Die postzegel hoef je niet te vergoeden. Die kan ik nog wel lijden :lol: :lol: .
'73, Maarten -PA3EYC-

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: global qsl

#21 Bericht door EA5JEX »

Eindconclusie na dit alles dus: niet doen!

Kees

dc2dc

Re: global qsl

#22 Bericht door dc2dc »

Bedankt alvast Maarten; vergoeding komt dan wel goed bij een wederdienst of zo 8) .

72 de dc2dc, Daniel.

dc2dc

Re: global qsl

#23 Bericht door dc2dc »

@ Kees,

Uh......, je zal er wel je redenen voor hebben Kees !

Als de kwaliteit zo verbeterd is als beweerd wordt, is het voor mij een goede optie; maar het kan best zo zijn dat JIJ ergens anders tegenaan zit te hikken :lol:

Ik zou zeggen : gooi het in deze therapeutische groep en mogelijk rolt er een oplossing uit.

just my 2 (euro)cents.

72 de dc2dc, Daniel.

dc2dc

Re: global qsl

#24 Bericht door dc2dc »

Inmiddels de (dubbele) kaarten van Maarten, PA3EYC, ontvangen, waarvoor mijn dank !
Wat een verschil met de kaarten uit m'n beginperiode; kan nu nagenoeg geen verschil meer ontdekken met het huidige reguliere drukwerk.
Ik ga dus toch weer "om"; geen eQSL meer, maar Global-QSL.
Krijgt men dan toch weer een "fysieke" kaart.
Kosten speelden wat mij betreft geen rol, ging mij om de povere kwaliteit destijds. Niet meer dus 8).

72 de dc2dc, Daniel.

Plaats reactie