vakantie in spanje

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: vakantie in spanje

#16 Bericht door PA3DJS »

Ik raad een ieder af om in het buitenland illegale zendactiviteiten te ondernemen.
-De werkhouding van overheidsdienaren in het buitenland is anders dan bij ons (geld ook voor Spanje).
-Al spreek je een beetje Spaans, het is wellicht niet voldoende om jezelf er uit te praten.
-Het is niet leuk als je vakantie ongewenst verlengd wordt, of dat je naderhand terug moet voor een rechtzaak.
-Als je het niet goed afhandelt, zul je de volgende keer een ander vakantieland uit moeten zoeken.
-vul zelf maar aan.

Ik heb zelf ook een keer flink in de stress gezeten in Spanje (had niets met zenden te maken) maar met toegang tot een verboden terrein. Ik had de mazzel dat ik ze aannemlijk kon maken dat er geen bord stond, en dat bleek na gezamelijk inspectie gelukkig te kloppen.

Wim, PA3DJS

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: vakantie in spanje

#17 Bericht door Pd0hdf »

Ik wens u allen een prettige en gezonde vakantie toe.
Welke bestemming het ook moge zijn
Met of zonder transceiver in welke vorm dan ook
Welke licentie klein of groot...

Maar meldt niet in uw enthousiasme welke periode u NIET thuis bent.
******************************************************
Velen zijn door onverlaten bezocht en waren mooie spullen kwijt.

Waakhonden camera's en goede oppassers ten spijt

:cry: :cry:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: vakantie in spanje

#18 Bericht door elsinga »

Nou ken ik de spaanse authoriteiten niet (en zij mij niet ;)), maar ik lees nog wel eens in een krant dat het fotograferen van een vliegveld in Griekenland al tot een fikse celstraf kan leiden... Dus ik zou het er niet op wagen, zonder de regels goed te kennen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie