Wat is dat toch ...

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Wat is dat toch ...

#1 Bericht door PA1LH »

.... met sommige zendamateurs.
Ik zit gisteravond laat een beetje over de 20m band te zoeken, en kom bij een zendamateur terecht uit Zweden, vanaf het eiland Oland.
Blijkbaar waren de condities nogal aardig, want de beste OM was druk doende met verbindingen te leggen met een aantal zendamateurs uit Japan.
In de verte waren die ook redelijk te verstaan hier.
Echter, zodra de beste man begon met dx te roepen, met daarbij de vermelding dat hij uitsluitend contact zocht buiten Europa, begonnen er tal van amateurs vanuit Europa .... naar hem te roepen.
Dat waren er op een bepaald moment zoveel, dat Japan er niet meer doorheen te horen was.
Zelfs na herhaaldelijke oproepen van het station uit Zweden dat ze niet moesten reageren, bleef dat gewoon doorgaan.
Nadat hij eens flink uit zijn slof was geschoten, kreeg de man geloof ik ook nog wat verwensingen naar zijn hoofd geslingerd ....
Dan vraag ik me dus echt af: waar slaan dit soort praktijken op ?
Blijkbaar is het voor sommige zendamateurs echt te moeilijk om iemand lekker zijn/haar qso te laten draaien.
Als je dan zo nodig ook met Japan contact wil maken, wacht dan gewoon je beurt af.
Ik snap dat echt niet.
En helemaal als de beste man dan ook nog wordt uitgescholden, waar ben je dan mee bezig ...
Leon - PA1LH.

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: Wat is dat toch ...

#2 Bericht door 19RF186 panda58 »

Denk dat voor veel mensen begrijpend luisteren (en lezen evenzo) heel moeilijk is.
Kijk maar eens hoe mensen zich in het verkeer gedragen.

Gr Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Wat is dat toch ...

#3 Bericht door dxhunter »

Mogelijk waren er een aantal stations die dxcc landen sparen en dit land nog nodig hebben in hun verzameling. Vermoedelijk waren ze het er niet mee eens dat ze niet de gelegenheid kregen om ook een qso te maken.
Vaak hoor je dat men dan toch maar even snel een 59(9) geeft om er van af te zijn en het station waarschijnlijk niet in het log zetten om vervolgens verder te gaan met gericht cq geven.

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: Wat is dat toch ...

#4 Bericht door PD2EDR »

Het gebeurd zo vaak met DX stations, vooral vroeg in de ochtend op 20m met ZL / VK. Daar valt niet tegaan te roepen, en in CW is het net zo'n drama met mensen die stevast gewoon hun call door QSO heen blijven gooien.

Het zal er wel bij horen; net als in het verkeer je de nodige hufters tegen komt. De zgn band police is overigens net zo irritant.
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Theo

Re: Wat is dat toch ...

#5 Bericht door Theo »

Dit is al zo oud als de weg naar Rome :D
Onaangepast gedrag met vaak groot vermogen.
Mensen die maar een doel lijken te hebben, het bevredigen van je eigen behoefte.
Zuidelijke landen waren altijd al wat losser in omgang en ethiek, laat ik het maar zo zeggen.
En wat ik me altijd afgevraagd heb, heeft het wat met nivo van doen?
Wat is dat dan waarom dit gebeurt.
Ik ben zulks gedrag nog nooit op de banden boven de 70 cm tegen gekomen om maar wat aan te geven.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Wat is dat toch ...

#6 Bericht door PA0RAB »

Goedemorgen.
Tja Jonge jachthonden moeten helaas het jagen nog leren.Als je blijft opjagen vang je niets.Aan een vretende hond heeft een goede jager niets en .....
Helaas kunnen we dat niet dus ...
73 de Ruud PA0RAB

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Wat is dat toch ...

#7 Bericht door PA1LH »

Het blijft een raar iets.
Sommigen hebben denk ik nooit van fatsoen gehoord.
Gewoon even je beurt afwachten lijkt me toch niet zo lastig.
Maar dat je dan de huid wordt vol gescholden als je vraagt of ze toch alsjeblieft niet willen roepen naar je omdat je net een leuke verbinding hebt met Japan, dat gaat mij boven mijn pet.
Leon - PA1LH.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Wat is dat toch ...

#8 Bericht door pa5cal »

Op het forum zien we dit gedrag ook wel eens, toch? :)

Het is een afspiegeling van de samenleving, meer kan ik er niet van maken helaas. En neen, ik ben niet roomser dan de paus!

-P

Plaats reactie