T10VB

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

T10VB

#1 Bericht door PD2EDR »

Zojuist op 20m kunnen werken in SSB, maar mijn logboek geeft er geen geldig DXCC aan.
Na wat Googlen, kom ik op Deze link uit.
Hele discussies die er over gaan.
Wat moet ik er nu mee, ik neem aan data dit niet mee telt als DXCC als ik het zo lees?
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: T10VB

#2 Bericht door PA2REH »

Hallo Edward,

Gefeliciteerd. Ik heb 'm ook op, 30m en 17m in CW. Voor DXCC heb je er dus niets aan. Voor WPX is de verbinding waarschijnlijk wel geldig. Kunst is nu 'm bevestigd te krijgen. Zelf hoop ik dat dit ooit via LoTW gaat lukken. Zal het moeten afwachten
Laatst gewijzigd door PA2REH op 04 sep 2013, 22:18, 3 keer totaal gewijzigd.
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: T10VB

#3 Bericht door PA9CW »

Maandag avond gewerkt op 17 meter in CW. Het is Transnistria. Niemandsland en ligt ergens bij Moldavie. Helaas "no valid DXCC".

Hij staat in mijn log, en wie weet wat er mee gebeurt.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: T10VB

#4 Bericht door PH1Z »

Tja, als je zo de log leest zijn er wel meerdere die verbinding hebben gemaakt ...
Ik ook ! Is het een pirate ?|Het station geeft verder geen info ..signaal is erg hard op elke freq.
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: T10VB

#5 Bericht door PA2LO »

De operator, Vladimir UA4WHX, is een zeer bekende OM die de afgelopen jaren zeer veel DXCC 's heeft geactiveerd. Hij heeft veel mensen aan bijzondere landen geholpen, o.a. tijdens zijn activaties in Afrika en de stile zuidzee. Veelal met calls die eindigen op zijn initialen VB. De beste man is actief geweest uit meer dan 100 dxcc en is sinds dit jaar opgenomen in de cq dx hall of fame.

In de afgelopen periode probeert hij de discussie op te starten waarom sommige gebieden wel een aparte dxcc zijn en andere niet. In mijn ogen is zijn huidige activatie een onderdeel van die discussie die hij probeert te voeren. ARRL zal de verbindingen met T10VB niet gaan opvoeren als geldige dxcc (en Vlad doet op dit moment niet aan upload via LotW omdat hij van mening is dat het mogelijk moet zijn om binnen LotW wijzigingen door te voeren).

Met andere woorden: een zeer actieve amateur, met eigen opvattingen.

Of TransNistria (waarvan ik het bestaan niet kende) een overheidsorgaan heeft die roepletters uitgeeft? Geen idee. Het is echter wel een gebied met een eigen bestuur en zelfs een eigen valuta. Hoe controversieel de huidige activatie ook is, Vlad zorgt in ieder geval voor discussie over het dxcc programma van de arrl.

Gebruikersavatar
ON3JMD
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 feb 2011, 15:09
Locatie: Brugge

Re: T10VB

#6 Bericht door ON3JMD »

Ik heb Vlad zonet op 20m in cw gewerkt.
Nu zijn verschillende stations ( zonder callsign natuurlijk ????? ) zijn signaal aan het storen.
Eentje seint bv constant ' QRT PIRATE ' , een ander ' streepjes '
Wie is hier de piraat Hi
HAMSPIRIT ?????
Vy 73

Jean Marie ( ' Jan ' )
ON3JMD

Nothing worth doing is easy

Plaats reactie