PH9HB/am

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

PH9HB/am

#1 Bericht door PA3JD »

Msg frm Jerry:
SAT AUG 17th flying AMS-DLM-AMS TRA995/996 B738 PH-GUB QRV 03-10 UTC on 14.325 or 18.165 MHz +/- QRM. Vy 73 de PH9HB/am - opr. Jerry.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: PH9HB/am

#2 Bericht door elsinga »

Vertrek is 05:35 Schiphol en aankomst 10:10 in Dalaman (Turkije), volgens Transavia.nl. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PH9HB/am

#3 Bericht door EA5JEX »

Niet zeker of er radio aan boord is. Ik ben met Jeroen meegevlogen in de cockpit, maar niet alle toestellen hebben HF en werken ook niet altijd(bij mij toen ook niet).
Maar je kunt altijd proberen Kees

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: PH9HB/am

#4 Bericht door PF9ZX »

Als Jeroen het zelf aangeeft dan heeft ie uiteraard de mogelijkheid en zal hij het proberen wanneer het even kan. :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PH9HB/am

#5 Bericht door EA5JEX »

PD8MJW schreef:Als Jeroen het zelf aangeeft dan heeft ie uiteraard de mogelijkheid en zal hij het proberen wanneer het even kan. :wink:
Hij weet van te voren niet welk toestel hij krijgt, bovendien kan dat op het laatste moment veranderen.

Maar zoals gezegd, niet geschoten is altijd mis.

Kees

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: PH9HB/am

#6 Bericht door elsinga »

Vanochtend rond 08:15 even de beide frequenties +/- QRM geluisterd en op beide even geroepen, maar geen sjoege. Jammer, maar helaas. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PH9HB/am

#7 Bericht door pa3met »

meuh,

als de bestemming HF vereist, dan hangen ze een of twee HF transceivers in 't vlietuig.

"vroeger' redelijk met regelmaat die dingen er in gehangen en uit gesloopt. mn de kleine vliegtuigen en niet ICA vluchten.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PH9HB/am

#8 Bericht door EA5JEX »

Ik had destijds 2 hf sets aan boord, 1 was kapot, maar toen we gingen taxien ging de 2e ook stuk,
Was waarschijnlijk de automatische tuner.

Toen ben ik op 70 en 2 gaan zitten met portofoon op dashboard.

Kees

Plaats reactie