PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
- PE2AAB
- Moderator
- Berichten: 7118
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
- Roepletters: PE2AAB
- Locatie: Aalst - Waalre
- Contacteer:
PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Vanmiddag omstreeks 12:30u zullen Roel, PD5RHV en ik wat T&G's doen op het vliegveld van Leopoldsburg (EBLE). Vervolgens zullen we richting van Aalst-Waalre in Nederland opvliegen om daar wat sight seeing te doen. Ik neem mijn porto mee dus wellicht, als weer, tijd en andere factoren het toelaten, zal ik rond 13:00u QRV zijn vanuit de lucht. De gebruikte frequentie is dan de 70cm repeater van Eindhoven. 430.100 MHz (+1,6 PL71,9)
We vliegen met een Cessna 172 Skyhawk met registratie OO-LNC uit 1976.
Foto:
We vliegen met een Cessna 172 Skyhawk met registratie OO-LNC uit 1976.
Foto:
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Misschien leuk om een logboek bij te houden waarin niet alleen de call van het andere station vermeld staat maar ook jullie eigen locatie en hoogte op dat moment.
Ben wel benieuwd wat het effect is zo hoog in de lucht. Kan je vrij eenvoudig een kaartje van maken om dat in beeld te brengen.
Misschien hoor/spreek ik jullie nog later deze middag.
Ben wel benieuwd wat het effect is zo hoog in de lucht. Kan je vrij eenvoudig een kaartje van maken om dat in beeld te brengen.
Misschien hoor/spreek ik jullie nog later deze middag.
- PE2AAB
- Moderator
- Berichten: 7118
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
- Roepletters: PE2AAB
- Locatie: Aalst - Waalre
- Contacteer:
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Op zich wel leuk ware het niet dat we het 'vrij druk' hebben daarboven. Om die reden vraag ik altijd om zelf een QSO te loggen, bijvoorbeeld via een log op mijn QRZ.com pagina.pe2cvf schreef:Misschien leuk om een logboek bij te houden waarin niet alleen de call van het andere station vermeld staat maar ook jullie eigen locatie en hoogte op dat moment.
Ben wel benieuwd wat het effect is zo hoog in de lucht. Kan je vrij eenvoudig een kaartje van maken om dat in beeld te brengen.
Misschien hoor/spreek ik jullie nog later deze middag.
De vlucht plot ik wel hier als we een GPS tracker hebben ingeschakeld. Dat zijn van die dingen die je wel eens ooit vergeet aan te zetten
Ik hoop nog wel steeds dat iemand een audio opname kan maken. Dat zou met een smartphone naast de set toch aardig moeten kunnen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Waarom de repater gebruiken, met een degerlijke hoogte die jij dan hebt zou je toch ook simplex kunnen werken ?
- PE2AAB
- Moderator
- Berichten: 7118
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
- Roepletters: PE2AAB
- Locatie: Aalst - Waalre
- Contacteer:
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Simpel,PA3HMP schreef:Waarom de repeater gebruiken, met een degerlijke hoogte die jij dan hebt zou je toch ook simplex kunnen werken ?
Is voor mij het makkelijkste want dat geeft de duidelijkste audio weer; stations zijn allemaal even hard.
Ten tweede gaat ATC voor dus ik hoor ook niet altijd alles of kan reageren. Men gaat dan niet onnodig door elkaar roepen omdat men denkt, mij niet te hebben ontvangen.
Eigenlijk gewoon een stukje gebruikersgemak dus
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
-
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
- Roepletters: PA3FAT
- Locatie: Valkenswaard
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Zal eens roepen op 70.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Gemist, ik kwam net van het dak af.
Ik hoorde nog net een potentieel kandidaat voor als rondeleider voor de zondag ochtend ronde maar jullie helaas niet meer.
Ik hoorde nog net een potentieel kandidaat voor als rondeleider voor de zondag ochtend ronde maar jullie helaas niet meer.
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Beste Rik
Ook dit keer weer kun een werken, van uit de achtertuin met mijn porto.
Helaas net niet gespot, heb wel een klein vliegtuigje gespot,maar dat was iemand anders.
Groetjes aan pd5rhv van pe1lgw
Ook dit keer weer kun een werken, van uit de achtertuin met mijn porto.
Helaas net niet gespot, heb wel een klein vliegtuigje gespot,maar dat was iemand anders.
Groetjes aan pd5rhv van pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).
- PE2AAB
- Moderator
- Berichten: 7118
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
- Roepletters: PE2AAB
- Locatie: Aalst - Waalre
- Contacteer:
Re: PE2AAB en PD5RHV Aeronautical Mobile zondag 11 augustus
Onze route ging vandaag na een T&G, in de richting van Lommel om vervolgens nabij de Luikerweg de grens over te gaan in de richting van Valkenswaard. Dit uiteraard na toestemming van EHV tower. We kregen een SQUAWK code mee en zijn de grens over gegaan. Omdat we ons moesten melden bij Valkenswaard en uiteraard nog even uitluisteren naar de ATC pas wat later de amateurradio aan kunnen zetten. Tevens blijkt een Cessna een koekblik waar radiosignalen minder makkelijk naar buiten treden als de Robin DR-400 waar we ook regelmatig mee weg gaan.
Tevens heb ik op de terugweg wat stuurkunsten verricht dus had toen helemaal geen tijd meer. Er waren trouwens ook wat lange doorgangen op de repeater waardoor het lastiger was om ertussendoor te komen.
Uiteindelijk toch nog wat stations kunnen werken! Harstikke leuk. Ik heb het voor de verandering zelf opgenomen dus hierbij ook wat audio. PE2AAB aan het stuur:
Tevens heb ik op de terugweg wat stuurkunsten verricht dus had toen helemaal geen tijd meer. Er waren trouwens ook wat lange doorgangen op de repeater waardoor het lastiger was om ertussendoor te komen.
Uiteindelijk toch nog wat stations kunnen werken! Harstikke leuk. Ik heb het voor de verandering zelf opgenomen dus hierbij ook wat audio. PE2AAB aan het stuur:
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl