retour enveloppe 'Japon'

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

retour enveloppe 'Japon'

#1 Bericht door andre »

Kreeg vandaag een QSL uit Japan in de bus met daarin oa een retour enveloppe. Het enige wat voor een Westerse sterveling leesbaar is op deze enveloppe is 'Japon'.
De rest is in een taal die je ook vindt op de menu kaart van de betere Japanse restaurants. Kan ik deze enveloppe met mijn QSL kaart gewoon op de bus doen, en komt die dan ook aan?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: retour enveloppe 'Japon'

#2 Bericht door PE9DX »

Ja hoor komt gewoon aan.

Johan.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: retour enveloppe 'Japon'

#3 Bericht door pe5t »

Honderden van die enveloppen gehad voor m.n. 160/80m qso's. Met dollars en antwoordcoupons.
Altijd alles beantwoord. Nooit iets terug vernomen, komen kennelijk gewoon aan. De Japanse post werkt goed!

Kees

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: retour enveloppe 'Japon'

#4 Bericht door andre »

Ha, ja de Japanse post zal best wel werken. Anders gesteld is het met de ...uhh hoe heet dat tegenwoordig, ptt, tnt, tpg, tntpost, postnl.......
Enfin, begrijp dat het goed gaat komen, dus doe ik hem gewoon op de bus. Moest het toch even weten. Van al mijn stapels kaarten nog niet eerder een retour adres opgekregen in de taal van het land van herkomst.

Bedankt.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: retour enveloppe 'Japon'

#5 Bericht door PA2EFR »

Als de envelop eenmaal een beetje in de buurt van Japan is, kunnen ze het gewoon lezen. :)

Plaats reactie