Oproep aan ILER40 gebruikers

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie

Een iler40 QRP-QSO op 7.090 MHz

Lijkt me erg leuk en ik ben benieuwd hoe die van mij werkt.
3
43%
Geen interesse, ik heb er geen.
4
57%
Geen interesse, het bouwen was leuk maar gebruiken dat is wat anders.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 7

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pe1goo
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jul 2008, 08:36
Roepletters: pe1goo
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Oproep aan ILER40 gebruikers

#1 Bericht door pe1goo »

Beste medeamateurs,

Ik heb op het forum gelezen dat er al heel wat mensen zijn die succesvol een iler40 hebben gebouwd.
Wat ik daarom leuk zou vinden is om eens met elkaar in QSO te gaan op de 40 meterband.
Even ter verduidelijking: geen iler40 ronde maar samen ervaringen en signaalrapporten uitdelen.
Als frequentie kunnen we bijvoorbeeld 7.090 nemen (SSB qrp-aanroepfrequentie).
Laat me weten wat je ervan vindt. De iler40 heb je toch niet gebouwd om hem niet te gebruiken? :? :mrgreen:
Nick Brok, schrijver van jeugdboeken 12+
--
Uitspraak van Maïra (di manidriaga): "sèi paji sai dia degom wianon fio paji kwieimin si anrien est toia sèi si doika!" = "Om je op dat riskante punt uit je concentratie te halen is vragen om moeilijkheden!"

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Oproep aan ILER40 gebruikers

#2 Bericht door PA3BAS »

Het lijkt me heel erg leuk. Ik heb het geloof ik eerder voorgesteld en ben er niet verder over doorgegaan, maar het lijkt me inderdaad wel nog steeds heel leuk. Ik zit alleen een beetje in mijn maag met de Iler-20 bouwers. Of misschien zijn er genoeg Iler-20 sets gebouwd zodat zij ook iets kunnen proberen met elkaar.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
pe1goo
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jul 2008, 08:36
Roepletters: pe1goo
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Oproep aan ILER40 gebruikers

#3 Bericht door pe1goo »

pa3bas schreef:Het lijkt me heel erg leuk. Ik heb het geloof ik eerder voorgesteld en ben er niet verder over doorgegaan, maar het lijkt me inderdaad wel nog steeds heel leuk. Ik zit alleen een beetje in mijn maag met de Iler-20 bouwers. Of misschien zijn er genoeg Iler-20 sets gebouwd zodat zij ook iets kunnen proberen met elkaar.
De reden dat ik het over de iler40 heb is dat je op de 20 meterband geen binnenlandse QSO's kan maken. Op 40 is dat wel mogelijk.
De iler20 bouwers kunnen hun apparaat op vakantie proberen in het buitenland. Maar dat is erg afhankelijk van condities en niet af te spreken. De 40 meterband is vaak ook voor binnenlands verkeer open, dus je kan dan makkelijker een afspraak maken.
Nick Brok, schrijver van jeugdboeken 12+
--
Uitspraak van Maïra (di manidriaga): "sèi paji sai dia degom wianon fio paji kwieimin si anrien est toia sèi si doika!" = "Om je op dat riskante punt uit je concentratie te halen is vragen om moeilijkheden!"

Plaats reactie