QSL kaarten printen

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
PD8B
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 mar 2013, 21:10
Roepletters: PD8B
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: QSL kaarten printen

#16 Bericht door PD8B »

Veel printers van HP hebben een handinvoer. Deze kun je zodanig instellen dat de printer weet welke dikte van papier erin zit. (instellingen - papier - gewicht) Dan houd de fuser (warmtebron zal ik het maar noemen) rekening met de dikte van het papier. De printer draait als het ware een stuk langzamer. Echter duplexen is vaak een groot probleem omdat deze het papier door een rol mechanisme gooit om hem om te draaien. Dus dit is niet aan te raden. Een inktjet raad ik je niet aan, omdat de inkt erg gevoelig is voor vocht en tenslotte stuur je zon kaart nu ook niet snel op in een enveloppe lijkt me :)
*********************************
Kijk eens op mijn site:
http://www.zend-amateur.nl
*********************************

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: QSL kaarten printen

#17 Bericht door xxxx »

Dat smelten is niet een vast gegeven maar het kan inderdaad voorkomen. Het is heel simpel als de smelt temperatuur van de (wax/olie) in de toner lager is als de temperatuur van de printer thuis dan kan het geprinte los gaan laten.
Maar ga er maar vanuit dat de meeste danwel niet alle qsl kaarten Offset gedrukt worden.

Even voor Leo, ik denk dat als het om zulke aantallen gaat en je wil er geen werkt van hebben door etiketten te plakken je het gewoon beter uit kan besteden. Als je een betrouwbare printer zoekt die zonder veel ellende zulke hoeveelheden makkelijk weg draaid ben je namelijk wel wat meer kwijt dan een standaard huis tuin en keuken printer.

Groeten Jelle

PA0LMD
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: QSL kaarten printen

#18 Bericht door PA0LMD »

@ Jelle,

Gezien jouw en ook de andere reacties is er geen "betaalbare " oplossing voor het printen rechtstreeks op de kaarten.
Uitbesteden ( GlobalQSL ) is m.i. ook onbetaalbaar, voor 5000 kaarten $ 550.
Dan misschien toch maar een middag met de hele crew stickers plakken.

Iedereen bedankt voor zijn reactie.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: QSL kaarten printen

#19 Bericht door elsinga »

Wat zouden 5000 kaarten laten drukken normaal gesproken dan mogen kosten, inclusief de stickers met loggegevens en de bijbehorende printer? Als dat 450 euro zou zijn, dan zou ik niet uren gaan zitten plakken.... De QSL kosten zou je trouwens in het budget moeten hebben zitten van een special event station, denk ik.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie