Software voor logboek

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD0MS
Berichten: 338
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:00
Roepletters: pd0ms
Locatie: Twente

Software voor logboek

#1 Bericht door PD0MS »

Is er op internet nog een leuk prgtje voor een logboek bij te houden.


Hoor of zie het graag
Een goede antenne en audio hebben meer effect dan een hoog vermogen

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#2 Bericht door PD7H »

Ik gebruik HamRadioDeluxe, kun je gratis downloaden. Naast het logboek kun je er ook je transceiver mee besturen en evt. QSL kaarten versturen via eQsl.
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Software voor logboek

#3 Bericht door PE7EB »

73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#4 Bericht door pe5jw »

google ?

Er zijn er zo veel voor allerlei toepassingen, gewoon even zoeken.


BTW ergens nog een geld boom te vinden ? google heb ik al geprobeerd.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#5 Bericht door PE1NBD »

Ik gebruik hier HRD logbook en N1MM. N1MM omdat hier bijna alle contesten mee te loggen zijn en zelf de puntenscore bijhoudt. In de betaalde versie van Hamradio DeLuxe schijnen ook meer contesten aanwezig te zijn tegenwoordig maar of die je score ook bijhouden? Geen idee. Beide programma's zijn gratis en kun je koppelen met je radio.
Programma's zijn hier te downloaden: http://www.hrdsoftwarellc.com/downloads/default.html en http://n1mm.hamdocs.com/tiki-index.php? ... ll+Install
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#6 Bericht door PD2R »

HRD (Ham Radio Deluxe) is i.m.h.o. 1 van de meest gebruikte programma's. Het is gratis, ziet er mooi uit en kan heel erg veel.
Voor het contesten kun je het beste een contest logger gebruiken. N1MM is gratis, uitgebreid, bevat verreweg de meeste contesten en is mede daarom ontzettend populair.
Bovendien bevat N1MM tal van handige functies welke een wat meer geroutineerde contester zeker zal waarderen.

Een contest log welke door N1MM gegenereerd wordt is heel eenvoudig te importeren in HRD waardoor je uiteindelijk al je QSO's in 1 log bij kunt houden.

Succes!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pe1oxp
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 aug 2009, 11:48
Locatie: Stadskanaal

Re: Software voor logboek

#7 Bericht door pe1oxp »

PD2R schreef:HRD (Ham Radio Deluxe) is i.m.h.o. 1 van de meest gebruikte programma's. Het is gratis, ziet er mooi uit en kan heel erg veel.
Voor het contesten kun je het beste een contest logger gebruiken. N1MM is gratis, uitgebreid, bevat verreweg de meeste contesten en is mede daarom ontzettend populair.
Bovendien bevat N1MM tal van handige functies welke een wat meer geroutineerde contester zeker zal waarderen.

Een contest log welke door N1MM gegenereerd wordt is heel eenvoudig te importeren in HRD waardoor je uiteindelijk al je QSO's in 1 log bij kunt houden.

Succes!
Alleen de oudere niet meer gesupporte versies zijn toch gratis?
Je moet nu toch gewoon $99,00 dokken?
*** Life is too short for QRP ***

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#8 Bericht door PD2R »

Correct, alleen de oudere versie 5.24 is gratis. Voor de nieuwe 6.0 versie moet je inderdaad $99,95 dokken. Wist ik trouwens niet.
Je betaald klaarblijkelijk voor 1 jaar ondersteuning en de updates gedurende dat jaar zijn gratis. Na dat jaar blijft de versie welke je op dat moment hebt gewoon werken alleen moet je vanaf dan weer dokken voor voor het volgende jaar updates en support.
Als het nu een paar dollar was dan was daar nog overheen te komen. Echter, $100,- per jaar vind ik ronduit belachelijk.
Mijn huidige versie van HRD werkt nog prima maar wanneer dat niet meer het geval zou zijn dan ga ik wellicht toch eens ergens anders kijken.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#9 Bericht door PE1PQX »

Voor loggen alleen:VQLog
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#10 Bericht door PD2R »

Heb even de reviews van VQlog bekeken maar het schijnt dat je ook voor VQlog moet betalen om alle aspecten van het programma te benutten. De prijs hiervoor lijkt echter wel gunstiger, je dient $27,- te betalen om te registreren en alleen geregistreerde gebruikers kunnen van de updates gebruik maken.
Voor niets gaat de zon op...
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#11 Bericht door PE1PQX »

Je kunt ook een QSL-log aanleggen in EXCEL, dan heb je het in wezen ook voor niets. (er van uitgaande dat je al het Office pakket in gebruik hebt)

En i.d.d. het registreren van VQLog kost je éénmalig €20,- (zie http://www.dxmaps.com/vqlog.html#order)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Software voor logboek

#12 Bericht door Apae »

En Open Office of Libre Office bieden met Calc een uitstekend gratis alternatief voor excel...
Maar een specifiek loggingsprogramma zal nog wel wat meer leuke functies hebben dan een lijstje in excel...

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#13 Bericht door PA2OLD »

Ik gebruik ook excel maar dan wel met OpenOffice.
Het voordeel is dat je velden/kolommen kan toevoegen zo vaak als dat je nodig vind.
Iets opzoeken gaat perfect in excel, je kan bijv. selecteren op datum, tijd, call of tegen stations enz.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

pd9fer
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:48
Roepletters: PD9FER
Locatie: Grootebroek (JO22oq)

Re: Software voor logboek

#14 Bericht door pd9fer »

PD2R schreef:Correct, alleen de oudere versie 5.24 is gratis. Voor de nieuwe 6.0 versie moet je inderdaad $99,95 dokken. Wist ik trouwens niet.
Je betaald klaarblijkelijk voor 1 jaar ondersteuning en de updates gedurende dat jaar zijn gratis. Na dat jaar blijft de versie welke je op dat moment hebt gewoon werken alleen moet je vanaf dan weer dokken voor voor het volgende jaar updates en support.
Als het nu een paar dollar was dan was daar nog overheen te komen. Echter, $100,- per jaar vind ik ronduit belachelijk.
Mijn huidige versie van HRD werkt nog prima maar wanneer dat niet meer het geval zou zijn dan ga ik wellicht toch eens ergens anders kijken.
Dit heb je niet helemaal correct....
De vervolg versie na een jaar kost je de helft v/d aanschaf prijs.
Verleng je niet, dan blijft de huidige versie gewoon doorwerken... alleen vervallen de updates en support.

73,
Ferry PD9FER

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Software voor logboek

#15 Bericht door Randy »

Om te beginnen: niets mis met betalen voor software. Ontwikkeling kost geld. Nu zit ik zelf niet te wachten op support voor HRD, maar heb wel voor v6.x betaald omdat er leuke nieuwe features in zitten die ik graag gebruik. FST-RTTY in plaats van AFSK, maar ook een DX-cluster dat gekoppeld is aan je logboek en per spot aangeeft of de DXCC nieuw is (voor die band), al bevestigd is via LoTW, etc. Het blijft natuurlijk ieders persoonlijk keuze en voorkeur.

Een ander leuk logboek is Cloudlog. Ik kwam het afgelopen week tegen toen ik op GitHub aan het rondstruinen was naar een stuk voorbeeldcode. Mocht je al de beschikking hebben over een webstek met PHP/MySQL ondersteuning kun je hier zeker eens naar kijken, of je installeert een WAMP/LAMP server op je desktop. Voorbeeld hier.

Plaats reactie