Private Netwerk op 7188 Khz

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Private Netwerk op 7188 Khz

#1 Bericht door pb1a »

Gister hoorde ik op 7188 Khz een soort van DX net. Deze hoorde je vroeger wel vaker met name op 20 meter en kon je
landen werken die je nog niet had. Was goed georganiseerd. Dus ik dacht me gister weer in te melden. Kreeg ik te horen dat je member moet zijn en dat ik me niet in mocht melden. Na de wijze hoe ik daarop geattendeerd laat ik maar buiten beschouwing. :mrgreen: Wel verder geluisterd uiteraard om er achter te komen wat hij nu eigenlijk was. Ik kon er niet anders van maken dat het een DX net was waar je lid van moest zijn "A private network" Het zal wel aan mij liggen, want ik heb slechts 24 jaar mijn licentie. Weet iemand wat voor (onzin??) netwerk dit is of een site waar ik daarover meer info kan vinden. Na 2 uur googlelen heb ik de moet maar opgegeven. Ik vraag me af of dit soort private netwerken wel toegestaan zijn. Ik heb ook een licentie voor de 40 meter dacht ik. :roll: Ik hoor graag meer.

Gr. Anne PB1A (CW included) :mrgreen:
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#2 Bericht door pe5jw »

Heb je ook een call ?
Goolgen op "7188" en "dx net" levert niet op wat je zoekt.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#3 Bericht door pb1a »

De rondeleider was VE3CMB. Maar dat leverde ook niet veel info op nog via qrz.com als via google.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#4 Bericht door pe5jw »

Heb geen tijd meer om verder te zoeken :) de baas wil dat ik met mijn werk verder ga.
Misschien heeft het hier iets mee te maken via die call kwam ik hier op.
http://www.3905ccn.com/
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#5 Bericht door coolepascal »

pb1a schreef:Gister hoorde ik op 7188 Khz een soort van DX net. Deze hoorde je vroeger wel vaker met name op 20 meter en kon je
landen werken die je nog niet had. Was goed georganiseerd. Dus ik dacht me gister weer in te melden. Kreeg ik te horen dat je member moet zijn en dat ik me niet in mocht melden. Na de wijze hoe ik daarop geattendeerd laat ik maar buiten beschouwing. :mrgreen: Wel verder geluisterd uiteraard om er achter te komen wat hij nu eigenlijk was. Ik kon er niet anders van maken dat het een DX net was waar je lid van moest zijn "A private network" Het zal wel aan mij liggen, want ik heb slechts 24 jaar mijn licentie. Weet iemand wat voor (onzin??) netwerk dit is of een site waar ik daarover meer info kan vinden. Na 2 uur googlelen heb ik de moet maar opgegeven. Ik vraag me af of dit soort private netwerken wel toegestaan zijn. Ik heb ook een licentie voor de 40 meter dacht ik. :roll: Ik hoor graag meer.

Gr. Anne PB1A (CW included) :mrgreen:
Ja ik herinner me nog wel dat er in de jaren 90 door somige amateurs werd geroepen dat een bepaalde freq ORTS-frequenz was.... nu heb ook ik zo'n 26 jaar een licentie een meende toen al duidelijk te maken dat frequenties niet gereserveerd konden worden en dat ik zeer zeker niets met de wetgeving van buitenlandse verenigingen te maken had.
Maar ja blijft natuurlijk wel zo dat je daarmee niet als 'member' geaccepteerd zult worden.
Hoe dan ook Anne, wil je werkelijk praten met mensen met zo'n arogante instelling ? er zijn toch zat amateurs die wel tof zijn ;)
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#6 Bericht door PE4BAS »

Vorig jaar werd ik 's nachts door een aantal Amerikanen van die frequentie weg gestuurd tijdens de PACC. Dat ging echt niet vriendelijk, ik was daar al een tijdje aan het roepen en op gegeven moment kwamen deze amateurs er tussen door en begonnen doodleuk met hun "privé netje" zonder te vragen of de frequentie in gebruik was. Kon er geen speld tussen krijgen dus ben maar QSY gegaan.

Afgelopen PACC kwam ik weer een "netje" tegen op 40m, en met mij zo een 5 andere PACC deelnemers. Heeft ons toch mooi een paar multies opgeleverd :lol:

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#7 Bericht door xxxx »

Ja je krijgt soms wat tijdens het contesten met al die netjes, rondes en weet ik allemaal wel niet. En sommige Om's denken dat ze die Frequentie ook echt bezitten of was het hun eigen.
Als er niet vriendelijk gevraagd kan worden om QSY te gaan, dan zet ik de papagaai lekker op 2 seconden en ga ik rustig even naar het toilet en wacht net zolang dat zij QSY gaan.

Afgelopen PACC zat ik ook op een mooie schone Freq op 40 te runnen totdat een OM mij heel netjes vroeg of hij deze vast Frequentie mocht gebruiken inverband met een wekelijks rond. En ben toen voor deze om netjes QSY gegaan, de manier waar hij het op vroeg was gewoon erg netjes en beleefd.

Groeten Jelle

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#8 Bericht door pb1a »

Uiteraard heb ik de netleider via email aangeschreven. Het was dus gewoon weer een andere Rus die zich niet wenste te gedragen. Zie antwoord. :shock:

Hi Anne,

I do not know who the Net Control Station (NCS) was the night you tried to check in.

A directed net basically means that the NCS will control the net and give everybody their call in turn. Additionally, the NCS will stop at certain times during the net to look for checkins. The NCS will usually stop every 20 calls to look for additional Amateurs to check in.

I am not sure what happened when you tried to check in but please come back and join us. We are on 7.188 every day at 23:30 Z. We also have a web site http://www.3905ccn.com that provided lots of info about the club. Please check it out and come join us.

73s Craig VE3CMB

Je moet het alleen wel even weten. Dat heb ik gehele tijd niet gehoord.
Maar ja waar gewerkt wordt vallen spaanders. We zijn ook zendamateurs :mrgreen:

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#9 Bericht door coolepascal »

Ik begrijpo het verhaal niet... maakt dit het nu weer goed ?
Wat ben ik toch blij dat ik aleen maar CW doe, schelden in CW is veel te vermoeiend, en met lui die met een computer telegraferen maak ik toch al geen verbinding.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#10 Bericht door pe5jw »

Ik denk dat er "gewoon iemand" vond dat er gewacht moest worden tot er om inmelders gevraagd werd.
Lidmaatschap kost niks als ik het goed gelezen heb en je bent lid als je de 1e 100 award hebt.
Waarschijnlijk werd er daarom gezegd dat je lid moet zijn.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Private Netwerk op 7188 Khz

#11 Bericht door PE1NBD »

Bij de woorden 40 meter dx net member kwam ik het volgende tegen. http://www.hhhnet.net/
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Plaats reactie