Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#31 Bericht door PA2EFR »

De Meerweg lag wel buiten de gevarenzone. ;) Gelukkig.
Namelijk helemaal aan de andere kant van de A28, richting Paterswolde.
Ik zat er 400 meter vandaan, maar wel aan de andere kant van het spoor. Daar hadden ze kennelijk niks te zoeken.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#32 Bericht door PE1PQX »

Wat ik niet snap is dat de broepsreltrappers zijn bekend bij Oom Agent, maar die doet helemaal niets... Het is bekend wie het zijn, maar oppakken ho maar... Als je die etterbakken van te voren al aanpakt was de ellende nog te overzien (in ieder geval minder extreem dan nu gebeurd is)

Daarnaast is de mens vaak ook sensatie belust... 'Daar is wat te beleven, dat wil ik mee maken!'
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#33 Bericht door coolepascal »

PE1PQX schreef:Daarnaast is de mens vaak ook sensatie belust... 'Daar is wat te beleven, dat wil ik mee maken!'
Will you please exclude me !
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#34 Bericht door PE1PQX »

coolepascal schreef:
PE1PQX schreef:Daarnaast is de mens vaak ook sensatie belust... 'Daar is wat te beleven, dat wil ik mee maken!'
Will you please exclude me !
Wat nu... ben jij geen mens dan??? :twisted: :lol:
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#35 Bericht door pc1mb »

PE1PQX,

Op grond van welke wet wil jij mensen gaan arresteren die niets gedaan hebben?

Als ze op zoiets afkomen is het aannemelijk dat ze wat van plan zijn... maar gelukkig leven we niet in een zodanige politiestaat dat iedereen zomaar gearresteerd kan worden op grond van een verdenking dat hij misschien wel wat van plan zou kunnen zijn...

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#36 Bericht door andre »

Dan moet ik je hierin helaas geen gelijk geven. Recentelijk is onze Haagse Vriend in de Rotterdamse bajes preventief gearresteerd. Mogelijke voorbereidingen voor terreur. Wat in Haren is gebeurd is ook een vorm van terreur, dus preventief oppakken behoort tot de mogelijk heden. Doen ze ook bij hooligans...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#37 Bericht door Apae »

Maar dat is dus wel iemand die al een beperkte bewegingsvrijheid heeft opgelegd gekregen. Dat is iets anders dan elke gemiddelde nederlander die op straat loopt, uit een normaal vrij toegankelijk deel van de openbare ruimte weren. Want dat is wat jij voorstelt. En dat lijkt me inderdaad geen fijn plan, als dat mogelijk werd in dit land.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#38 Bericht door PE1PQX »

pc1mb schreef:PE1PQX,

Op grond van welke wet wil jij mensen gaan arresteren die niets gedaan hebben?

Als ze op zoiets afkomen is het aannemelijk dat ze wat van plan zijn... maar gelukkig leven we niet in een zodanige politiestaat dat iedereen zomaar gearresteerd kan worden op grond van een verdenking dat hij misschien wel wat van plan zou kunnen zijn...
Je kunt de 'voetbalvandalistme' wet ook hier toepassen volgens mij...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#39 Bericht door andre »

Apae schreef:Maar dat is dus wel iemand die al een beperkte bewegingsvrijheid heeft opgelegd gekregen. Dat is iets anders dan elke gemiddelde nederlander die op straat loopt, uit een normaal vrij toegankelijk deel van de openbare ruimte weren. Want dat is wat jij voorstelt. En dat lijkt me inderdaad geen fijn plan, als dat mogelijk werd in dit land.

Natuurlijk is dit geen fijn plan. Echter als wij als geciviliseerd inwoner en trouwe belasting betaler weer moeten opdraaien voor het herstel van de schade van die kansarmen (of generaliseer ik nu weer?) vind ik het een optie om daar preventief op te anticiperen.

Weet je nog, ten tijde van het invoeren van een legitimatie plicht werd er gesteld dat de overheid(politie) niet zomaar naar deze legitimatie zou gaan vragen, daar dat een inbreuk was aan ons democratisch recht. Werkelijkheid is dat wanneer je nu ter controle wordt aangehouden op de fiets, alles is in orde aan je fiets maar je helaas je legitimatie even niet bij je hebt, je gewoon een prent krijg uitgekeerd....

Dus zover zijn we al gezonken in dit land en kan een preventieve controle op raddraaiers er best wel bij.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#40 Bericht door PE7EB »

Ik vind "kansarmen" nog een zeer beschaafde benaming André.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#41 Bericht door pc1mb »

Voorbereiden van een terroristische aanslag is strafbaar. De voorbereidende handeling dus al.
Daarom wordt iemand die verdacht wordt van het voorbereiden, gearresteerd. Zie ik niets verkeerds aan.

Zo'n wet is er voor relschoppers niet.

Voetbalvandalismewet is ook achteraf meen ik; hoewel je relschoppers wel een stadionverbod kunt opleggen. Maarja, Haren is en heeft geen stadion.

Men had misschien als deel van de noodverordening iets met een samenscholingsverbod kunnen doen ofzo, en dat dan toepassen op de bekende hooligans.

Alcoholverbod werd ook niet gehandhaafd. Kortom er waren wel wat stokken om mee te slaan, maar iedereen hoopte nog dat het met een sisser af zou lopen, en dan leidt ingrijpen juist tot escalatie, zoals in het uitgaansleven van Noordwijk laatst...

Moeilijk hoor, zoiets. Je doet het niet snel goed, als overheid.

Gebruikersavatar
PD1LG
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:48
Roepletters: PD1LG
Locatie: Klazienaveen JO32LR
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#42 Bericht door PD1LG »

Apae schreef:Maar dat is dus wel iemand die al een beperkte bewegingsvrijheid heeft opgelegd gekregen. Dat is iets anders dan elke gemiddelde nederlander die op straat loopt, uit een normaal vrij toegankelijk deel van de openbare ruimte weren. Want dat is wat jij voorstelt. En dat lijkt me inderdaad geen fijn plan, als dat mogelijk werd in dit land.
Gemiddelde Nederlander noem je dat! Je pak die gasten er zo tussen uit, mutsen zover mogelijk over hun hoofd en doeken voor hun gezicht zodat ze niet herken worden.
Yaesu FT-897D | Wouxun KG-UV2D | Diamond X50-N | HyEndFed 40, 20, 10 mtr | Heil Pro Micro Dual Headset | SB-2000 Cat-interface

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#43 Bericht door pc1mb »

Verbod op gezichtsbedekkende kleding strikt handhaven dus. Weer een stok om mee te slaan.

Dat boerkaverbod is zo gek nog niet ;)

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#44 Bericht door coolepascal »

Ook graag een verbod op lelijkerds om te beginnen met al die verlepte RTL en SBS corifeeen
En als we dan toch bezig zijn een verbod op lelijke auto's om te beginnen met de meeste Franse auto's, uiteraard de Prius en alle andere tokkie-mobielen. ohhh ja en graag legitimatie plicht voor kanaries !
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Facebook Feestje in Haren 21-09-2012

#45 Bericht door Randy »

Communicatieproblemen P2000 in Haren - http://www.nu.nl/binnenland/2918941/com ... teek-.html

Plaats reactie