CW-examen: opgeven voor 1 oktober!

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

CW-examen: opgeven voor 1 oktober!

#1 Bericht door PA2LO »

Tijdens de afgelopen Verenigingsraad is aan het bestuur van de VERON gevraagd om in overleg te treden met onze zuiderburen (BIPT en UBA) om in Nederland een CW-examen te organiseren. Dit overleg heeft inmiddels plaatsgevonden.

Uit het overleg is het volgende naar voren gekomen:
- het BIPT accepteert alleen examenuitslagen van examens die op Belgisch grondgebied zijn afgenomen;
- De UBA is bereid om een CW-examen te organiseren. Zij stelt echter een minimumeis van vijf Nederlandse kandidaten. De UBA zal daar naar alle waarschijnlijkheid nog enkele kandidaten aan toevoegen.

Het HB van de VERON is bereid om samen met de UBA een CW-examen te organiseren. Gelet op de eis van het BIPT kan dit examen niet in Nederland worden afgenomen; er wordt echter aan gewerkt om dit dicht bij de Nederlandse grens te laten plaatsvinden. Plaats en datum zijn op dit moment nog niet bekend.

Kandidaten die CW-examen willen afleggen, en daarmee de aantekening "morse-included" kunnen behalen, kunnen zich tot 1 oktober opgeven via Remy Denker - PA3AGF. Dit kan per e-mail (PA3AGF apenstaartje Veron punt NL)

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: CW-examen: opgeven voor 1 oktober!

#2 Bericht door Apae »

Nu ben ik er nog niet aan toe, maar ik hoop dat dit niet eenmalig is, maar succesvol blijkt en bijvoorbeeld jaarlijks herhaald wordt.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: CW-examen: opgeven voor 1 oktober!

#3 Bericht door PA2LAD »

Hulde voor dit mooie werk. Ik hoop dat vele amateurs die kans grijpen.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: CW-examen: opgeven voor 1 oktober!

#4 Bericht door PA2LO »

ik hoop dat dit niet eenmalig is
Dat ligt natuurlijk aan de belangstelling. Met andere woorden: zorg ervoor dat mensen die interesse hebben zich vooral aanmelden! De eerste schapen zijn inmiddels al over de spreekwoordelijke dam...

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: CW-examen: opgeven voor 1 oktober!

#5 Bericht door PA3JD »

Dit weekend heb ik mij aangemeld. De mogelijkheid om in Belgie examen te doen is er dus wel. Gezien de vele positieve berichten op dit forum om CW examen te doen bij onze zuiderburen ben ik er van uit gegaan dat het minimum van 5 deelnemers gemakkelijk te halen zou zijn. Echter, vijf deelnemers zijn er nog niet.
Aanmelden kan voor 1 januari 2013 bij Remy Denker, PA3AGF. Info op de Veron-site.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: CW-examen: opgeven voor 1 oktober!

#6 Bericht door coolepascal »

PA2LO schreef:
ik hoop dat dit niet eenmalig is
Dat ligt natuurlijk aan de belangstelling. Met andere woorden: zorg ervoor dat mensen die interesse hebben zich vooral aanmelden! De eerste schapen zijn inmiddels al over de spreekwoordelijke dam...
Ik verbaas mij er soms over hoe groot die belangstelling toch is, ook in N-amateurs.
Of al die enthousiastelingen ook werkelijk bereid zijn de trouble van het examen te doorstaan weet ik natuurlijk niet.
Vroeger dacht de PTT dat je door het behalen van een CW examen ook inteligenter werd, daarom mocht je dan ineens 100W ipv 30W vermogen gebruiken. Gelukkig houden alle N amateurs zich keurig aan hun vermogensbeperking :lol:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie