Radio weekend

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
spirado
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:31
Locatie: Haarlem

Re: Radio weekend

#31 Bericht door spirado »

Waren het maar alleen maar "bezoekers" anders was het nog wel doorgegaan ?
Heel jammer maar ik heb toch nog een leuk ritje er naar toe gehad, het was een mooie dag, helaas...

Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: Radio weekend

#32 Bericht door PD2ODR »

[Dit is een post die bol staat van de verdachtmakingen, suggestieve zaken, licht dreigend taalgebruik, etc. Op de man spelen, te persoonlijk worden, woorden als egoïst en uitdrukkingen 'liegt dat je barst' het is allemaal volgens de voorwaarden van het forum verboden. Beheerder PA0ETE]

spirado
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:31
Locatie: Haarlem

Re: Radio weekend

#33 Bericht door spirado »

De heer Santino voelde (als enige) de bui toch al hangen, en heeft grotendeels zijn beweringen ingeslikt ? en ook verwijderd, over hoog van de toren afblazen gesproken... voortaan moet zo'n evenement toch door een amateur club georganiseerd worden? en niet door één persoon lijkt mij,
op het laatste moment toch om geld vragen maakt iedereen kwaad lijkt mij.
en dan ook nog op het laatste moment, of pas bekend maken dat het niet doorgaat.....
En toch heb ik zaterdag middag een (kinder stem) onder begeleiding ? CQ's horen geven, op 145.450 MHz met de PA6SHELL call, dit vertelde ik ook het groepje mensen die mij vertelde dat het radio weekend afgelast was, toen ik daar kwam was het geheel niet afgesloten.
Ik kreeg in de eerste instantie ook de indruk dat ik in het ooitje werd genomen...
Toen ik 's middags vertrok naar Amsterdam (vanuit Haarlem met de trein) stond er nog niks op de Shelltoren site....

Jammer, het weer was zo mooi op deze dag, dat maakte deze teleurstelling enigzins verzachtend......

btw. ik heb misschien goed nieuws :) De heer Santino vertelde mij dat hij geen zin meer had in "de hobby" > "3 keer verkeerd gegaan in 2 jaar......"

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Radio weekend

#34 Bericht door Aeolus »

spirado schreef: En toch heb ik zaterdag middag een (kinder stem) onder begeleiding ? CQ's horen geven, op 145.450 MHz met de PA6SHELL call
Dat was waarschijnlijk de zoon van pa5rob, en die wordt idd altijd begeleid door pa5rob zelf. Heb hem gisteravond ook even op de PI3APD gehoord.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Radio weekend

#35 Bericht door PA2LAD »

spirado schreef: De heer Santino vertelde mij dat hij geen zin meer had in "de hobby" > "3 keer verkeerd gegaan in 2 jaar......"
Als hij zich ook bediend van de naam Lengtjai, dan heeft hij nog uit te leggen waarom hij op een ander forum een call van iemand anders heeft (mis)bruikt. Die man las dat en kwam met zijn registratiebewijs op de proppen.

Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: Radio weekend

#36 Bericht door PD2ODR »

Aeolus schreef:
spirado schreef: En toch heb ik zaterdag middag een (kinder stem) onder begeleiding ? CQ's horen geven, op 145.450 MHz met de PA6SHELL call
Dat was waarschijnlijk de zoon van pa5rob, en die wordt idd altijd begeleid door pa5rob zelf. Heb hem gisteravond ook even op de PI3APD gehoord.
Klopt, dat was inderdaad de zoon van Rob PA5ROB.

spirado schreef:De heer Santino voelde (als enige) de bui toch al hangen, en heeft grotendeels zijn beweringen ingeslikt ? en ook verwijderd, over hoog van de toren afblazen gesproken... voortaan moet zo'n evenement toch door een amateur club georganiseerd worden? en niet door één persoon lijkt mij,
op het laatste moment toch om geld vragen maakt iedereen kwaad lijkt mij.
en dan ook nog op het laatste moment, of pas bekend maken dat het niet doorgaat.....
En toch heb ik zaterdag middag een (kinder stem) onder begeleiding ? CQ's horen geven, op 145.450 MHz met de PA6SHELL call, dit vertelde ik ook het groepje mensen die mij vertelde dat het radio weekend afgelast was, toen ik daar kwam was het geheel niet afgesloten.
Ik kreeg in de eerste instantie ook de indruk dat ik in het ooitje werd genomen...
Toen ik 's middags vertrok naar Amsterdam (vanuit Haarlem met de trein) stond er nog niks op de Shelltoren site....

Jammer, het weer was zo mooi op deze dag, dat maakte deze teleurstelling enigzins verzachtend......

btw. ik heb misschien goed nieuws :) De heer Santino vertelde mij dat hij geen zin meer had in "de hobby" > "3 keer verkeerd gegaan in 2 jaar......"

Dat het door een club georganiseerd moet worden ben ik het absoluut niet mee eens.
Als je de juiste mensen hebt, kan dat ook zonder club. Rob en ik zijn uitgenodigd om op een later tijdststip nog eens terug te komen.
We zullen zien wat het dan gaat worden.

De organisator was uit op de muntjes! Erg jammer dat het financiele belang boven de hobby moest gaan waar we uiteindelijk allemaal voor kwamen

spirado
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:31
Locatie: Haarlem

Re: Radio weekend

#37 Bericht door spirado »

Okay, ik drukte mij misschien iets te hard uit(elkaar),
Maar het zou inderdaad zowiezo toch leuk zijn, dat er toch nog iets tot stand zou kunnen komen, want het weer zou zomaar om kunnen slaan .... in Neerlandia.
En dan ook het gebeuren filmen, om op Youtube te zetten, dan worden toekomstige bezoekers enthousiast om ook eens zoiets te bezoeken.
En dan ook nog "knutselwerk" van andere amateurs te kunnen zien, lijkt mij heel interessant.

Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: Radio weekend

#38 Bericht door PD2ODR »

spirado schreef:Okay, ik drukte mij misschien iets te hard uit(elkaar),
Maar het zou inderdaad zowiezo toch leuk zijn, dat er toch nog iets tot stand zou kunnen komen, want het weer zou zomaar om kunnen slaan .... in Neerlandia.
En dan ook het gebeuren filmen, om op Youtube te zetten, dan worden toekomstige bezoekers enthousiast om ook eens zoiets te bezoeken.
En dan ook nog "knutselwerk" van andere amateurs te kunnen zien, lijkt mij heel interessant.

Dat was ik deze keer ook van plan, alleen kwam het er niet van.
Vrijdagavond laat was er al sprake van deze ellende, dus het filmen/foto's maken kwam er niet echt van om dat ik er behoorlijk
de pest aan heb gekregen wbt de gang van zaken.
Ik heb alleen wat videomateriaal van het pand en omgeving, foto's van de atv hoek en de antenne opstelling daar van.
en wat plaatjes van het uitzicht.
Filmpje zal ik van de week wel even monteren en op youtube zetten.

Uitzicht naar ATV repeater Haarlem
Afbeelding

Antenne opstelling
Afbeelding

Het retourbeeld, in dit geval wat slecht dankzij digitale camera die niet zo goed tegen beeldbuizen kan.
Afbeelding

ATV opstelling in de uitkijkpost van de toren
Afbeelding

spirado
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:31
Locatie: Haarlem

Re: Radio weekend

#39 Bericht door spirado »

Dat zijn leuke plaatjes, maar die toren in de verte is toch niet de Haarlemse "PTT toren" ? of wel ?
trouwens de "storing" die op de monitor te "zien" is, is volgens mij het moiré effect, wat je met gausian blur, in een foto verwerking programma kunt opheffen, het is het "conflict" tussen de beeldpunten van het beeldscherm en de pixels van de digitale foto zelf, en ligt dus aan de verschillende "beeldformaten", dus bij het originele formaat foto (liefst BMP) gausian blur toepassen,
en dan het beeldformaat op een kleiner formaat terug brengen. verder is de foto toch goed ? want de sluitertijd is goed gekozen.

btw. of meerdere foto's maken, van verschillende afstanden, dan kun je later de beste uitzoeken.

Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: Radio weekend

#40 Bericht door PD2ODR »

spirado schreef:Dat zijn leuke plaatjes, maar die toren in de verte is toch niet de Haarlemse "PTT toren" ? of wel ?
trouwens de "storing" die op de monitor te "zien" is, is volgens mij het moiré effect, wat je met gausian blur, in een foto verwerking programma kunt opheffen, het is het "conflict" tussen de beeldpunten van het beeldscherm en de pixels van de digitale foto zelf, en ligt dus aan de verschillende "beeldformaten", dus bij het originele formaat foto (liefst BMP) gausian blur toepassen,
en dan het beeldformaat op een kleiner formaat terug brengen. verder is de foto toch goed ? want de sluitertijd is goed gekozen.

btw. of meerdere foto's maken, van verschillende afstanden, dan kun je later de beste uitzoeken.

Dat effect was niet aanwezig in de uitzending.
De toren die je ziet is wel degelijk Haarlem 8)

spirado
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:31
Locatie: Haarlem

Re: Radio weekend

#41 Bericht door spirado »

Wauw ! dan zit je dus echt hoog ! dat is leuk ! (zowel in Haarlem als Amsterdam)

wat betreft het moiré effect, ja, dat klopt wat je zegt, het zelfde probleem heb je ook als je kleuren drukwerk scant, drukwerk maakt ook gebruik van een raster patroon, een kleur wordt gemaakt van een kombinatie puntjes, net zoals bij een beeld-buis.
Als je naar de foto kijkt zie je ook, dat het patroon verandert naarmate het deel van de beeldbuis verwijderd is van de lens.
Veel (pc)foto bewerking programma's hebben een optie om van drukwerk bron materiaal toch een goede digitale foto te maken, dit kun je ook nog met het originele fotobestand doen, en dan ziet alles er normaal uit, zoals je dat ook met "het blote oog" zag.
Deze bewerking moet je wel als eerste doen en daarna pas, bv. een logo plaatsen.

btw. Haarlem 105 zit ook "beter in de ether" vanuit de "PTT toren" dat scheelt behoorlijk, al is V&D ook geen slechte locatie, voor alleen Haarlem.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Radio weekend

#42 Bericht door coolepascal »

spirado schreef:De heer Santino vertelde mij dat hij geen zin meer had in "de hobby" > "3 keer verkeerd gegaan in 2 jaar......"
Hij is op zijn minst een opmerkelijk persoon te noemen.
spirado schreef:En toch heb ik zaterdag middag een (kinder stem) onder begeleiding ? CQ's horen geven, op 145.450 MHz met de PA6SHELL call
Een goede zaak, er word hier maar gemopperd over het uitsterven van de hobbie, dus niet jammeren als er eens een keer een enthousiaste nieuwe amateur in spe zich aanmeld.
Of het mag ? nou je mag bij de ShellToren kenlijk ook niet over de rand schijten, toch lijkt me dat best heel spannend !
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Radio weekend

#43 Bericht door PF9ZX »

En toch heb ik zaterdag middag een (kinder stem) onder begeleiding ? CQ's horen geven, op 145.450 MHz met de PA6SHELL call
Yep, hoorde ik ook op onze Hangjassen huisfrequentie. Vrijwel de hele dag, behalve 's avonds.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PD2ODR
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 mei 2010, 11:49
Roepletters: PD2ODR
Locatie: Baarn

Re: Radio weekend

#44 Bericht door PD2ODR »

coolepascal schreef:
spirado schreef:De heer Santino vertelde mij dat hij geen zin meer had in "de hobby" > "3 keer verkeerd gegaan in 2 jaar......"
Hij is op zijn minst een opmerkelijk persoon te noemen.

Ehm, dat is het zeker.
Het weekend heb ik hem het voordeel van de twijfel gegeven om dat ik nog veel meer weet.

Eerst mochten er wel bezoekers en amateurs boven in de toren, later weer niet... en stonden alleen
Rob PA5ROB (met zoon) en ik nog in de uitkijkpost. Dat gezeur allemaal....
Ik had er zo de balen van dat ik zaterdagochtend om 10 uur al ingepakt heb
en weer naar het zuiden ben gereden.
En dan ook nog het gore lef hebben om als organisator de deur dicht te gooien na dat iedereen beneden was en weg te lopen, in de auto te ploffen en zonder ook maar enige vorm van "bedankt" weg te rijden.
Er kwamen nog mensen aangelopen die van de aflassing niet wisten.
Dat getuigd niet echt van sociale vaardigheden/respect vind ik... en de medestanders.
Dat noem ik nou gezichtsverlies. Meneer S. kan beter z'n papiertje inleveren en postzegels gaan sparen
of sigarenbandjes. Bij div. amateurclubs zien ze hem ook liever gaan dan komen.
Putser is wel op z'n plaats ipv amateur!

Ja begrijp, ik heb hier echt de balen van, ik maak hem niet zwart. Het zijn gewoon de feiten
en die mag ik ventileren, wat meneer S er ook van denkt.
Effe 500 km maken in een weekend voor niks... Het geld groeit me niet op m'n rug (bij wie wel)
Het had een leuk experiment geweest dat weekend.
Maar er is 1 troost... binnenkort ga ik de beheerder contacten en gaan we samen in combi met een vereninging
het weekend over doen. Welke dat gaat worden laat ik nog even in het midden. Meer info soon!

73's Otto

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Radio weekend

#45 Bericht door PA2LAD »

Feiten: volgens Google zoeken op PD1S levert op:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?p=38871#p38871
In de zoekresultatenlijst wordt nog keurig PD1S genoemd, maar in het topic zelf is de call PD1S vervangen door PD1FER. Op een ander forum tekent hij met PD0DR en de "echte" amateur was daar niet blij mee. Als ik het vermoeden heb dat de heer *** *** in het geheel geen call heeft en gewoon een bestaande uitkiest, zit ik er dan naast?

Gesloten