Zaterdag 26 mei 2007 - 29e FRIESE RADIO MARKT

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PA3ESF
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2006, 21:20
Locatie: JO33cc - Ureterp
Contacteer:

Zaterdag 26 mei 2007 - 29e FRIESE RADIO MARKT

#1 Bericht door PA3ESF »


Op zaterdag 26 mei 2007 van 9 tot 15.30 uur is de 29e Friese Radio Markt in en rondom het zalencentrum 'De Buorskip', Vlaslaan 26 te Beetsterzwaag.


Ook dit jaar zullen ruim honderd handelaren en particulieren op de Friese Radio Markt aanwezig zijn, die zowel nieuwe als tweedehands (radio)apparatuur, elektronica onderdelen en computer(accessoires) verkopen. Hiernaast verzorgen een aantal personen en bedrijven/instellingen op deze dag diverse demonstraties met radio-, packetradio-, computer-, satelliet- en telexapparatuur.

Voor wie wil overnachten, in de buurt zijn goede en betaalbare mogelijkheden. Met het openbaar vervoer (buslijn 10) Heerenveen – Drachten kunt u op korte afstand van de FRM uitstappen. Met de auto neemt u op de A7 tussen Heerenveen en Drachten afslag 28 Beetsterzwaag.

Voor de entree hoeft u het niet te laten want die is al jaren ongewijzigd 2 Euro. Parkeren is gratis en er zijn weer verkeersleiders die dit in goede banen trachten te leiden. Voor gehandicaptenparkeerplaatsen is ruim voorzien dicht bij de ingang

Kijk ook op www.frm.a63.org

Informeer naar de mogelijkheden voor het huren van een kraam bij Weit Lap, PA3ESF pa3esf@a63.org maar wees er nog snel bij want VOL=VOL

Namens de FRM commissie,

Weit Lap, PA3ESF
Bouekers 40
9247AR Ureterp
Tel: 0512-302702
pr.frm@a63.org
Laatst gewijzigd door PA3ESF op 14 nov 2006, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Zaterdag 26 mei 2007 - 29e FRIESE RADIO MARKT

#2 Bericht door pa3gju »

PA3ESF schreef:
Op zaterdag 26 mei 2007 van 9 tot 15.30 uur is de 29e Friese Radio Markt in en rondom het zalencentrum 'De Buorskip', Vlaslaan 26 te Beetsterzwaag.


Ook dit jaar zullen ruim honderd handelaren en particulieren op de Friese Radio Markt aanwezig zijn, die zowel nieuwe als tweedehands (radio)apparatuur, elektronica onderdelen en computer(accessoires) voor aantrekkelijke prijzen verkopen. Hiernaast verzorgen een aantal personen en bedrijven/instellingen op deze dag diverse demonstraties met radio-, packetradio-, computer-, satelliet- en telexapparatuur.

Voor wie wil overnachten, in de buurt zijn goede en betaalbare mogelijkheden. Met het openbaar vervoer (buslijn 10) Heerenveen – Drachten kunt u op korte afstand van de FRM uitstappen. Met de auto neemt u op de A7 tussen Heerenveen en Drachten afslag 28 Beetsterzwaag.

Voor de entree hoeft u het niet te laten want die is al jaren ongewijzigd 2 Euro. Parkeren is gratis en er zijn weer verkeersleiders die dit in goede banen trachten te leiden. Voor gehandicaptenparkeerplaatsen is ruim voorzien dicht bij de ingang

Kijk ook op www.frm.a63.org

Informeer naar de mogelijkheden voor het huren van een kraam bij Weit Lap, PA3ESF pa3esf@a63.org maar wees er nog snel bij want VOL=VOL

Namens de FRM commissie,

Weit Lap, PA3ESF
Bouekers 40
9247AR Ureterp
Tel: 0512-302702
pr.frm@a63.org
Aantrekkelijke prijzen???
Dit is al lang niet meer waar voor nieuw apparatuur.
Er wordt net zoveel gevraagd dan in de bekende winkels.
Ik ga regelmatig de markten bezoeken en heb daar toch een andere mening over. Ik en vele andere amateurs vinden vele spullen veel te duur op markten, wel is het leuk om er eens te gaan kijken en bekende gezichten tegen te komen dat wel.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

Vast uitstapje voor mij, vanuit Sneek dichtbij, ff bijkletsen, nu en dan vindt je toch wel wat leuks :D

I.d.d. zijn de 2e hands prijzen zowel op het net als op de markten te hoog, maar door wat geduld te hebben en regelmatig op de sites te kijen, en je eigen prijs te bieden kun je nog wel eens scoren.

Cor

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

#4 Bericht door pa3gju »

Cor

Klopt als een bus.
Ik ga morgen ook , met een collega, die gaat kijken voor militair zendapparatuur. Dus ben er zeker, mischien met het petje op hi....

PA3ESF
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2006, 21:20
Locatie: JO33cc - Ureterp
Contacteer:

Re: Zaterdag 26 mei 2007 - 29e FRIESE RADIO MARKT

#5 Bericht door PA3ESF »

pa3gju schreef:Aantrekkelijke prijzen???
Dit is al lang niet meer waar voor nieuw apparatuur.
Er wordt net zoveel gevraagd dan in de bekende winkels.
Ik ga regelmatig de markten bezoeken en heb daar toch een andere mening over. Ik en vele andere amateurs vinden vele spullen veel te duur op markten, wel is het leuk om er eens te gaan kijken en bekende gezichten tegen te komen dat wel.
Je hebt eigenlijk wel gelijk en ik heb de tekst aangepast...hi. Hoewel aantrekkelijk is de FRM wel want met een toegangsprijs van 2 euro... Eelde was al 4 euro inclusief bakluchtrook.

73' En tot ziens in Beetsterzwaag

Weit, PA3ESF

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#6 Bericht door PA5COR »

Helaas geld voor alle radiomarkten dat je ziet dat zelfbouw uitsterft...

Daar kan de organisatie van de radiomarkt ook niet veel aan doen, behalve proberen meer onderdelen stands te krijgen.

De tijden dat ik met 1500 gulden naar de Beetsterzwaagse markt ging en dan berooid terugkwam met een plastic zakje met onderdelen is wel voorbij...

GAs fetjes, trapezumcondensatoren, zilver mica C's voor de eindtrappen, Tronsor en Johansen trimmers HiQ etc..... mooie tijden :D

Sinds Barend Hendrikse er niet meer staat bestel ik maar direct, maar hoewel begrijpelijk dat ie weg is, blijft het jammer...

Meestal ben ik in de markt in het voorjaar in de Martinihal, altijd sinds het begin in Beetsterzwaag, en de Lichtmis, en bij genoeg hobby gelden ga ik ook nog wel naar een ander beurs.

Cor

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#7 Bericht door wbeekman »

Denk, dat ik dit jaar maar eens het Friese ga opzoeken.
(Hoe anders moet ik aan mien sukerbolle komen :-) )
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

pe1br
Berichten: 615
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

#8 Bericht door pe1br »

Helaas is de markt samen met met Veron pinksterkamp dus ik zal er niet zijn.
Een andere keer beter misschien ?

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#9 Bericht door pe5jw »

We gaan, weer of geen weer ;)
Moet ook wel k heb een en ander nodig.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#10 Bericht door PA5COR »

Ben er ook weer nu, je kan me niet missen ff omhoog kijken naar en grijsharig brildragend figuur van 2.07 meter lang.

Geen petje, geen andere kledingstukken met call.
Loop er met nog een grijsharige rakker, PD0-DPS.

Misschien portotje mee, 433.500

Zie je daar ;)

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#11 Bericht door pe5jw »

Was weer een gezellig drukke markt het weer zat erg mee !!!
Vanmorgen wakker geworden met regen regen regen maar toch mooi in de zon rond gelopen.

Kwam mooi ooknog een "hengels" mast tegen, die waren er trouwen genoeg te vinden.
Alleen een bevestig voor de dwars drage was niet te krijgen (die waren ze vergeten mee te nemen).

Het was ook dit jaar weer prima georganiseerd ! bedankt !
(een vorkje als lepeltje in de koffie is ook geen probleem ! lol )
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
pe2er
Berichten: 496
Lid geworden op: 23 apr 2007, 08:20
Locatie: Almere
Contacteer:

#12 Bericht door pe2er »

pe5jw schreef:Kwam mooi ooknog een "hengels" mast tegen, die waren er trouwen genoeg te vinden.
Alleen een bevestig voor de dwars drage was niet te krijgen (die waren ze vergeten mee te nemen).
Volgens mij gebruiken ze daar knelkoppelstukken voor die dikke zwarte waterslangen voor....

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#13 Bericht door pe5jw »

Ja klopt wel alleen niet zwart maar wit.
Wou er gelijk 1 bij hebben maar dat lukte dus niet,
maar weer even naar mijn favo bouwmarkt toe ;)
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#14 Bericht door wbeekman »

Tja, het was weer errug gezellig.
Zag veel 2de hands ham-apparatuur.
Heb nog wel een oude NL-lijst gekocht, en kijk of ik deze kan overzetten naar OUTLOOK kontakten.
(stond er zelf met mijn NL-nr nog in vermeld. Hadden toen nog geen last van privacy regels hihihi)
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#15 Bericht door PA5COR »

Waren er met z'n 4en, ik, PA5RR, PD0DPS en z'n vrouw PD0YVH

Van 09.00 tot 13.00 uur, effe gebuurt met PA0LB welke teflon wikkeldraad had meegenomen voor me voor het wikkelen van baluns, wat witte 10mm leds gescoord welke nu in de gang en trapopgang 24/7 de boel verlichten, een callboard besteld bij onze Belg ON5UR, mijn donatie voor de Friese Repeaters/bakens gestort bij onze relaiscommissie en daar nog een boom opgezet over onze hulp en voortzetting van het relais etc.

Verder bergen kenissen ontmoet, bijgepraat, koffie etc gescoord, en neuzen bij de kramen.
Ik ga meer voor de gezelligheid als voor iets speciaals, hoewel ik er altijd wel in slaag wat mee te nemen :lol:

Het was weer gezellig druk, naar mijn idee begint het bezoek weer aan te trekken, ook zelfbouw en onderdelen scoren gaan weer omhoog als ik zo om me en zag.

Volgende is de Lichtmis, eerst op vakantie in Augustus naar frankrijk, daarweg ook wat verbindingen maken, nieuwe antenne probeerseltjes uit testen etc.

Het was weer mooi ;)
Heb ik iemand gemist, sorry.... :oops:

Cor

Plaats reactie