Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

#1 Bericht door dxhunter »

Wie is van plan om volgende week naar Ham Radio 2010 in Friedichshafen te gaan? Deze beurs is van 25 - 27 juni.
Zelf was ik van plan om te gaan maar als het weer daar zo slecht blijft ga ik niet.

Voor wie dit evenement niet kent: http://www.hamradio-friedrichshafen.de/

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

#2 Bericht door on4ma »

Is het daar zo slecht weer :?: ..je zit toch binnen , ik ga alvast met een pak ON vrienden. Nu juist nog een plekje vinden
ergens op een camping. De parking achteraan naast B halle is ook al verdwenen sinds enkele jaren.
Wij vertrekken op donderdagmorgen tot ergens zondagmorgen keren we terug.
Waar is de tijd dat je in de oude hallen binnen kon slapen naast je auto

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

#3 Bericht door dxhunter »

on4ma schreef:Is het daar zo slecht weer :?: ..je zit toch binnen , ik ga alvast met een pak ON vrienden. Nu juist nog een plekje vinden
ergens op een camping. De parking achteraan naast B halle is ook al verdwenen sinds enkele jaren.
Wij vertrekken op donderdagmorgen tot ergens zondagmorgen keren we terug.
Waar is de tijd dat je in de oude hallen binnen kon slapen naast je auto
De beurs is overdekt gelukkig :) Maar op de camping in de regen vind ik wat minder prettig. Vandaar dat ik wel graag goed weer heb.

In Friedrichshafen zit een kleine camping, ik ben er eens wezen kijken maar vond het erg krap allemaal. Ik heb zelf 3x gestaan op een camping in Gohren een stukje ten oosten van Friedrichshafen. Die is erg groot, in totaal iets van 2000 plaatsen en ligt aan het Bodenmeer. Daar heb ik goede ervaringen.

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

#4 Bericht door on4ma »

Wij gebruiken enkel de camping voor wat nachtelijke rust en dat we een douche kunnen nemen.
Na de beurs gaan we iedere avond naar een of ander treffen tot in de late uurtjes. Of gaan
we naar stad zelf , goede restaurants , wat keuvelen met mede amateurs.


De camping aan de hallen is inderdaad krap en je moet er vroeg bij zijn. Er zijn genoeg campings rondom
Ik vond de camping op de parking ook niet slecht , wel moest je er vroeg uit voor een douche te nemen,
je had koffie en boterkoeken en je wagen stond nog eens veilig. Toen kon je van daaruit direct naar binnen ,
nu is het met de shuttle bus te doen en moet je wachten tot vrijdagmorgen om je ingangs '' 3 Tage'' tiket te kopen.
Maar het gaat wel snel..

Ik ga alvast mijn nieuwe VNAW2 ophalen en dan zoeken naar wat verloop en kabeltjes met SMA.

Gebruikersavatar
Rob-PA7RM
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2006, 20:27
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Re: Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

#5 Bericht door Rob-PA7RM »

Ik ben er 3 jaar geleden geweest. Het blijft een leuke happening. Ook een camping in de buurt gepakt. Met zwembad. Lekker gegeten in de stad en 's avonds ff lekker afkoelen in het zwembad. Daarna de folders bekijken en weer een plan de campagne maken, wat gaan we de volgende dag bekijken. Eigenlijk nooit niets nodig, maar gewoon leuk om het sfeertje te proeven.
Dit jaar helaas niet. Vind het te ver rijden om daar alleen heen te gaan. Mijn vaste maatje is min of meer gestopt met de hobby. Tja... kan ook gebeuren.
Afbeelding Flightsim news @ Afbeelding

Theo

Re: Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

#6 Bericht door Theo »

We hebben voor PI6ZOD, ooit een groot woord gehad.
Binnen 24 uur, laten we een live beeld zien van de beurs.
Hebben we gedaan, maakte maar 10 minuten, maar we hadden beeld van de beurs.
En een rapportage van wel 40 minuten, met muziek en gesproken tekst.

Dat was in 1995, moet nu toch helemaal geen probleem meer zijn?
Kom, waar zijn de uitdagingen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Wie gaat er naar Ham Radio 2010 in Friedrichshafen?

#7 Bericht door on4ma »

We zijn weg morgenvroeg rond 6u .. mocht je mij zien passeren toeter dan even :wink: :wink: :wink:
de ingangtickets kan je nu ook online aanschaffen.

Plaats reactie