Examen 3 maart van stichting radio examens

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
pa1bjs
Berichten: 1138
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#16 Bericht door pa1bjs »

Gefeliciteerd heren!
Nu lekker gaan kloten!
Gaan jullie nog door voor de F?
Groet
Bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

PA2KD
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:38

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#17 Bericht door PA2KD »

Ik ben nu heel tevreden met N; laagdrempelig en toch heel veel mogelijkheden. Ik wil vooral DX experimenteren op 20 mtr.
Maar ik ken mezelf dus straks zal ik wel meer willen; in ieder geval wat meer ruimte op de 40 mtr - dat is een mooie band. Dus dan de F erbij. De boeken heb ik al in huis :wink:
Maar nu is het prima zo, vooral met m'n mooie callsign :D

Clement

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#18 Bericht door PC8M »

Mooie call clement!

Ik heb ook m'n call officieel binnen: PD2ADX!

Via de 2 meter repeater van zoetermeer m'n eerste QSO's gemaakt. :) Gelijk een warm welkom en veel felicitaties gehad.

Gebruikersavatar
PD7N
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009, 18:11
Roepletters: PD7N
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#19 Bericht door PD7N »

Pim schreef:Ik heb ook m'n call officieel binnen: PD2ADX!
Gefeliciteerd! Ik zal daar ook eens luisteren. Ik ben meestal QRV op de evenementenrepeater Delft. 438.9375 MHz met een 7.6 MHz shift.
Wilbert

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#20 Bericht door PC8M »

PD7N schreef:
Pim schreef:Ik heb ook m'n call officieel binnen: PD2ADX!
Gefeliciteerd! Ik zal daar ook eens luisteren. Ik ben meestal QRV op de evenementenrepeater Delft. 438.9375 MHz met een 7.6 MHz shift.
M'n puxing is alleen 2 meter.. binnenkort eens een dualbander in huis halen :)

Meestal wel qrv op de 2 meter repeater van zoetermeer.

PA2KD
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:38

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#21 Bericht door PA2KD »

Hallo Pim! Leuk hè de eerst QSOs? Ik vond het best spannend vooral ook of alles goed zou werken en ik wilde natuurlijk geen beginnersfouten maken in de operating practice/procedure :oops:
Ik heb m'n eerste QSOs gemaakt op de 20mtr band - in PA land QSOen zit er nu niet in, daar vliegt m'n signaal overheen... ik heb nu alles heel nauwkeurig afgeregeld voor de 20 mtr band, ook m'n dipool is precies op maat en m'n set doet het nu ook alleen op HF, maar ik heb nog een transverter staan voor oa de 2 mtr band. Ik denk dat ik er tzt nog eens een antennetje voor de 2 mtr bij ga zetten want als ik jullie zo hoor is dat ook een leuke band :D
73! PD2A

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#22 Bericht door PC8M »

PD2A schreef:Hallo Pim! Leuk hè de eerst QSOs? Ik vond het best spannend vooral ook of alles goed zou werken en ik wilde natuurlijk geen beginnersfouten maken in de operating practice/procedure :oops:
Ik heb m'n eerste QSOs gemaakt op de 20mtr band - in PA land QSOen zit er nu niet in, daar vliegt m'n signaal overheen... ik heb nu alles heel nauwkeurig afgeregeld voor de 20 mtr band, ook m'n dipool is precies op maat en m'n set doet het nu ook alleen op HF, maar ik heb nog een transverter staan voor oa de 2 mtr band. Ik denk dat ik er tzt nog eens een antennetje voor de 2 mtr bij ga zetten want als ik jullie zo hoor is dat ook een leuke band :D
73! PD2A
Tof dat je gelijk begonnen bent op de 20 meter, wat voor HF setje heb je staan ? (foto's ;-)). Ik ben ook nog van plan om wat meer op 10/20/40 te gaan doen, maar op dit moment nog even geen spullen voor staan. Iets voor in de toekomst dus!

Veel plezier!

PD2ADX

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#23 Bericht door PE1LGW »

We zullen je missen op zendamateur.com :(
Maar je komt terug onder je call sign naar mij hopen. :D

van harte 8) 8) 8) 8) 8) 8)
PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PA2KD
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:38

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#24 Bericht door PA2KD »

Pim schreef: Tof dat je gelijk begonnen bent op de 20 meter, wat voor HF setje heb je staan ? (foto's ;-)). Ik ben ook nog van plan om wat meer op 10/20/40 te gaan doen, maar op dit moment nog even geen spullen voor staan. Iets voor in de toekomst dus!

Veel plezier!

PD2ADX
Hallo Pim,
ik heb een Yaesu FT101ZD mk3 staan met twee 6146B zendbuizen in de eindtrap. Deze is van 1981. Zie mijn QRZ.com voor foto's (PD2A). Prima set. Maar ik zou oudere sets alleen kopen als je het niet erg vindt af en toe wat te solderen. Mijn andere apparatuur is van met name WO2... dus de soldeerbout staat hier vaker aan :)
73! Clement

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#25 Bericht door PE2AAB »

PD2A schreef:
Pim schreef: Tof dat je gelijk begonnen bent op de 20 meter, wat voor HF setje heb je staan ? (foto's ;-)). Ik ben ook nog van plan om wat meer op 10/20/40 te gaan doen, maar op dit moment nog even geen spullen voor staan. Iets voor in de toekomst dus!

Veel plezier!

PD2ADX
Hallo Pim,
ik heb een Yaesu FT101ZD mk3 staan met twee 6146B zendbuizen in de eindtrap. Deze is van 1981. Zie mijn QRZ.com voor foto's (PD2A). Prima set. Maar ik zou oudere sets alleen kopen als je het niet erg vindt af en toe wat te solderen. Mijn andere apparatuur is van met name WO2... dus de soldeerbout staat hier vaker aan :)
73! Clement
Ik zag je info op QRZ.com.

Waarom gebruik je de QSL service van de VERON niet? Veel makkelijker en meer kans op QSL want je hoeft dan ook niet om $1 te vragen voor retourzending.

Just a thought.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA2KD
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:38

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#26 Bericht door PA2KD »

PE2AAB schreef:
Ik zag je info op QRZ.com.

Waarom gebruik je de QSL service van de VERON niet? Veel makkelijker en meer kans op QSL want je hoeft dan ook niet om $1 te vragen voor retourzending.

Just a thought.

Rick
Hallo Rick,
je hebt helemaal gelijk. Ga ik ook doen; maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat werkt. Mijn QSL card is ook pas sinds 1 dag klaar... Voor de tussentijd heb ik er dus maar even 'direct' in gezet - zo'n storm zal het nog niet meteen lopen denk ik; ik heb nu 30 QSO's gehad in de voorbij 2 a 3 weken sinds ik m'n registratie binnen heb.
Zelf vraag ik niet om QSL kaarten - ik schrijf de QSO netjes in m'n boekje erbij en dat is voldoende voor mezelf.
73!, Clément

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#27 Bericht door PE2AAB »

PD2A schreef:
PE2AAB schreef:
Ik zag je info op QRZ.com.

Waarom gebruik je de QSL service van de VERON niet? Veel makkelijker en meer kans op QSL want je hoeft dan ook niet om $1 te vragen voor retourzending.

Just a thought.

Rick
Hallo Rick,
je hebt helemaal gelijk. Ga ik ook doen; maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat werkt. Mijn QSL card is ook pas sinds 1 dag klaar... Voor de tussentijd heb ik er dus maar even 'direct' in gezet - zo'n storm zal het nog niet meteen lopen denk ik; ik heb nu 30 QSO's gehad in de voorbij 2 a 3 weken sinds ik m'n registratie binnen heb.
Zelf vraag ik niet om QSL kaarten - ik schrijf de QSO netjes in m'n boekje erbij en dat is voldoende voor mezelf.
73!, Clément
Clément,

Dat werkt vrij eenvoudig (aannemend dat je reeds lid bent van de VERON)

Ga naar een verenigingsavond in de 'Ketting' te Eindhoven (Tinelstraat) en geef daar je te versturen kaarten af.
:!: Let Op! Kaarten op alfabetische volgorde leggen (de PA kaarten apart houden)

Dit kan alleen op de dagen dat het QSL bureau aanwezig is.
Kijk voor een up to date agenda op:
http://sharon.esrac.ele.tue.nl/veron/convo.htm

Tevens kun je, door even je call te noemen, kijken of er al kaarten voor je zijn binnen gekomen.
Er zijn twee managers. De een doet de PE, PD enz. de andere doet de PA.

Suc6!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA2KD
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jan 2010, 20:38

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#28 Bericht door PA2KD »

PE2AAB schreef:
Clément,

Dat werkt vrij eenvoudig (aannemend dat je reeds lid bent van de VERON)

Ga naar een verenigingsavond in de 'Ketting' te Eindhoven (Tinelstraat) en geef daar je te versturen kaarten af.
:!: Let Op! Kaarten op alfabetische volgorde leggen (de PA kaarten apart houden)

Dit kan alleen op de dagen dat het QSL bureau aanwezig is.
Kijk voor een up to date agenda op:
http://sharon.esrac.ele.tue.nl/veron/convo.htm

Tevens kun je, door even je call te noemen, kijken of er al kaarten voor je zijn binnen gekomen.
Er zijn twee managers. De een doet de PE, PD enz. de andere doet de PA.

Suc6!
Dat is inderdaad heel eenvoudig! Ga ik zo doen. Bedankt voor de uitleg & wellicht tot ziens in de Ketting!
73, Clement

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Examen 3 maart van stichting radio examens

#29 Bericht door PC8M »

Ik heb toch wel erg veel plezier van me 40 dollar kostende puxing 2 meter porto. Lekker qrp'en vanuit de huiskamer. De repeater van zoetermeer en rotterdam krijg ik er prima mee open en heb al wat qso's gemaakt. Binnenkort eens een ontwerp maken voor m'n eerste antennemast, kan daar een mooie 2meter/70cm dualband rondstraler in. Misschien ook eens wat spannen voor HF, al is mijn ruimte wel heel erg beperkt (appartement op bovenste 3e verdieping).

Plaats reactie