Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd0nmo
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 mar 2006, 16:03
Locatie: Olst

Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

#1 Bericht door pd0nmo »

Radio Beurs Apeldoorn op 23 januari

Op zaterdag 23 januari 2010 wordt alweer voor de 14e keer de landelijk bekende Radiobeurs voor zend- en luisteramateurs gehouden in wijkcentrum “DE STOLP”, Violierenplein 101 te Apeldoorn.
Op ca. 75 tafels zullen zowel handelaren als particulieren hun nieuwe en gebruikte spullen te koop aanbieden. De beurs is voor publiek geopend van 09.30 uur tot 15.00 uur. Entreeprijs 2 euro. Het entreebewijs dingt mee naar één van de prijzen die in de loop van de dag zullen worden verloot.

Tot ziens morgen,

73's Rob, PD0NMO
Homo sapiens non urinat in ventum.

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

#2 Bericht door PA3 »

Ben ook even langs geweest. Wel een aardige rolspoel op de kop getikt voor 20 euro. Van 0 tot 200 uH, dus daar kunnen we wel verder mee. Ook waren er coax switches van K-Po voor 15 euro bij Veenstra. Verder meer van hetzelfde, inclusief onze Duitse (handelaar)vrienden. Ben nu op een paar beurzen geweest, maar het begint een beetje saai te worden. Ik kan niet vergelijken t.o.v. vroeger, maar het lijkt me dat Marktplaats en 2eHands.nl veel handel van dit soort beurzen hebben weggetrokken. Groet,

Hans
Bijlagen
DSCN8585.JPG
DSCN8584.JPG

Gebruikersavatar
pd0nmo
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 mar 2006, 16:03
Locatie: Olst

Re: Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

#3 Bericht door pd0nmo »

Leuk dat je geweest bent.

2e hands en marktplaats zijn gedegen concurenten voor organisatoren van radiobeurzen daar heb je helemaal gelijk in.
Je mist alleen wel de gezelligheid van een beurs en ik moet zeggen je betaald vaak echt de hoofdprijs, want als je ziet wat er voor al wat oudere apparatuur wordt gevraagd, benadert dat vaak de nieuwprijs.
Dan kun je beter in $ kopen in de states.
Natuurlijk zie je veel dezelde handelaren, ook zie je op al die beurzen dezelfde amateurs, dat kan ook niet anders met 13.000 radiozendamateurs in Nederland.

Bij de meeste handelaren is over de verkooppprijs te onderhandelen, je kunt de apparatuur ter plekke bekijken en evt. testen dat is ook weer een voordeel van een beurs.

Gewoon radiobeurzen blijven bezoeken, vaak steun je ook met de entre de plaastselijke radioclub, zoals bij ons.

73's Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

#4 Bericht door andre »

hansfong schreef:Ben ook even langs geweest. Wel een aardige rolspoel op de kop getikt voor 20 euro. Van 0 tot 200 uH, dus daar kunnen we wel verder mee. Ook waren er coax switches van K-Po voor 15 euro bij Veenstra. Verder meer van hetzelfde, inclusief onze Duitse (handelaar)vrienden. Ben nu op een paar beurzen geweest, maar het begint een beetje saai te worden. Ik kan niet vergelijken t.o.v. vroeger, maar het lijkt me dat Marktplaats en 2eHands.nl veel handel van dit soort beurzen hebben weggetrokken. Groet,

Hans

Denk wel dat je daar gelijk in hebt. In de begin jaren '80 ben ik een aantal keren naar Friedriechshafen geweest (hamfest) en toen was er nog geen of nauwelijks internet. In die tijd kon je nog aardig handelen met de verkopers en was het aanbod ruimer als heden ten dage. Incidenteel doe ik nog een beursje, de laatste was "de Lichtmis" (Meppel) maar dat viel al weer heel erg tegen. Commerciële prijzen, weinig speciaal aanbod en op internet veelal te vinden voor aantrekkelijke prijzen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
pd0nmo
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 mar 2006, 16:03
Locatie: Olst

Re: Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

#5 Bericht door pd0nmo »

Voor de liefhebbers de foto's van de 14e radiobeurs Apeldoorn http://www.pi4sdh.nl fotopagina helemaal onderaan.

Op foto 12 is daar de rolspoel van de post van Hans te zien met de nieuwe eigenaar :mrgreen:

73's Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum.

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

#6 Bericht door PA3 »

pd0nmo schreef:Voor de liefhebbers de foto's van de 14e radiobeurs Apeldoorn http://www.pi4sdh.nl fotopagina helemaal onderaan.

Op foto 12 is daar de rolspoel van de post van Hans te zien met de nieuwe eigenaar :mrgreen:

73's Rob.
Het is wel dezelfde rolspoel, maar ondergetekende is niet de eigenaar op de foto. :)

Hans

Gebruikersavatar
pd0nmo
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 mar 2006, 16:03
Locatie: Olst

Re: Zaterdag 23 januari 2010 Radio Beurs Apeldoorn

#7 Bericht door pd0nmo »

Tja zoveel toeval.......maar de man was er wel blij :D mee zo te zien.

Grt. Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum.

Plaats reactie