dag voor de amateur

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: dag voor de amateur

#16 Bericht door PA2LAD »

PA1FW schreef:Ik ben ook van de partij, sowieso moet er wat coax ingeslagen worden en waarschijnlijk is de verleiding tot de aanschaf van andere spullen (waar niet op gerekend is) weer groot ;)Ik heb geen kledingstukken o.i.d. met call, verbeterpuntje voor volgend jaar wellicht. :oops:
Ik sta er zelf in een stand van de NAFRAS en wat het spontaan aankopen betreft: gewoon niet te veel geld meenemen :wink:. Ik heb een speldje met m'n call en dat is wel zo gemakkelijk. Kledingstukken met levensgroot een call erop: nee, niet echt mijn ding.

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: dag voor de amateur

#17 Bericht door PA-een »

PA2LAD schreef: Ik sta er zelf in een stand van de NAFRAS en wat het spontaan aankopen betreft: gewoon niet te veel geld meenemen :wink:. Ik heb een speldje met m'n call en dat is wel zo gemakkelijk. Kledingstukken met levensgroot een call erop: nee, niet echt mijn ding.
Dilemma: Soms zie je wel iets wat je nodig kan hebben, zonder er vooraf aan gedacht te hebben. Als je dan helemaal geen flexibiliteit in de portefullie hebt, zou dat achteraf tot spijt kunnen leiden ;)

Een speldje met call erop valt ook beter naar mijn smaak. Ik hoef ook geen enorme afmetingen qua call op mijn kleding.
Vooralsnog een andere keer misschien.. :)

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: dag voor de amateur

#18 Bericht door PF1JM »

hansfong schreef:Er is inderdaad geen inpraat frequentie afgesproken, maar aangezien 144.250 op de zaterdagochtend nu vrij is lijkt me dat een handige frequentie.
Hans
Ik mag hopen dat je 145.250 bedoelt, of je moet heel bewust met FM in het SSB gedeelte willen tetteren :wink:
Smile.... Tomorrow will be worse!

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: dag voor de amateur

#19 Bericht door PA3 »

pf1jm schreef:
hansfong schreef:Er is inderdaad geen inpraat frequentie afgesproken, maar aangezien 144.250 op de zaterdagochtend nu vrij is lijkt me dat een handige frequentie.
Hans
Ik mag hopen dat je 145.250 bedoelt, of je moet heel bewust met FM in het SSB gedeelte willen tetteren :wink:
Helemaal gelijk, alhoewl ik met mijn porto wel SSB kan ontvangen. Als jij je TR-9000 ooit nog eens van de hand wil doen heb ik wel belangstelling :P --Hans

Gebruikersavatar
PA2LEN
Berichten: 338
Lid geworden op: 03 jun 2008, 14:57
Roepletters: PA2LEN

Re: dag voor de amateur

#20 Bericht door PA2LEN »

hallo ,

ik ga het proberen , 145.250 431.275 433.000 qrv te zijn
tot zaterdag en alvast veel koop plezier :wink:

ik heb mijn lijstje al klaar (allerlij spul om mijn vhf station te verbeteren)
'73 Lennart

Kenwood TS-520SE, FT-817nd

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: dag voor de amateur

#21 Bericht door PD4M »

Genoeg geld meenemen? Je kunt er toch wel pinnen mag ik aannemen?

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: dag voor de amateur

#22 Bericht door PA3 »

Nee, lees de pdf maar van de Veron site. En vergeet het maar......je kan van mij niets lenen :twisted: --Hans

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: dag voor de amateur

#23 Bericht door PF1JM »

hansfong schreef:
pf1jm schreef:
hansfong schreef:Er is inderdaad geen inpraat frequentie afgesproken, maar aangezien 144.250 op de zaterdagochtend nu vrij is lijkt me dat een handige frequentie.
Hans
Ik mag hopen dat je 145.250 bedoelt, of je moet heel bewust met FM in het SSB gedeelte willen tetteren :wink:
Helemaal gelijk, alhoewl ik met mijn porto wel SSB kan ontvangen. Als jij je TR-9000 ooit nog eens van de hand wil doen heb ik wel belangstelling :P --Hans
Je hebt een PB.
Smile.... Tomorrow will be worse!

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: dag voor de amateur

#24 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: dag voor de amateur

#25 Bericht door PD4M »

hansfong schreef:Nee, lees de pdf maar van de Veron site. En vergeet het maar......je kan van mij niets lenen :twisted: --Hans
Dat is toch niet meer van deze tijd! Zelfs op de popenhuisbeurs in Rijswijk kun je overal geld trekken en pinnen bij de verkopers! Ik overweeg dure dingen te kopen. Maar als er geen goede deal is doe ik het niet. Moet ik nu met zo veel cash op zak gaan lopen?

PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: dag voor de amateur

#26 Bericht door PA3DAT »

De winkeliers (Schaart etc.) hebben meestal wel een mobiel pinapparaat.
En voor de onderdelenmarkt: genoeg cash in de zak! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: dag voor de amateur

#27 Bericht door PA2LAD »

Zo ver ik me herinner is er ook een geldautomaat in de Americahal aanwezig voor "spoedgevallen" :wink:

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: dag voor de amateur

#28 Bericht door PD4NX »

PA2LAD schreef:Zo ver ik me herinner is er ook een geldautomaat in de Americahal aanwezig voor "spoedgevallen"
Iemand die dit kan bevestigen ?

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: dag voor de amateur

#29 Bericht door PA2LAD »

PD1EU schreef:
PA2LAD schreef:Zo ver ik me herinner is er ook een geldautomaat in de Americahal aanwezig voor "spoedgevallen"
Iemand die dit kan bevestigen ?

-Ed
Ik heb even op http://www.americahal.nl gekeken, maar daarop dit niet bevestigd gekregen.
Er bestaat altijd de mogelijkheid om een toestel wat je graag wilt hebben bij de handelaar die daar staat in zijn eigen winkel te bekijken en meestal krijg je het dan ook wel voor die beursprijs. Schaart doet er in ieder geval niet moeilijk over en je mag op je gemak eerst alles testen en dan beslissen.

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: dag voor de amateur

#30 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie