28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#1 Bericht door PH2LB »

Hallo allemaal,

Even weer onder de aandacht brengen, dat op 28 okt 2023 - de jaarlijkse Dag van de Radio Amateur weer wordt gehouden in de IJsselhallen in Zwolle.

Ik zelf zal, bij goede gezondheid, net zo als voorgaande jaren weer een stand hebben op de "zelfbouw tentoonstelling" om daar een deel van mijn zelfbouw projecten en kits tentoon te stellen. De bedoeling was dat mijn zoon weer 3D teken en print demonstraties zou geven, maar helaas is hij verhinderd, dus moet ik dat er maar "even bij" naast doen :shock: .
Gelukkig heeft een niet nader te noemen collega-hobbyist toegezegd ook te helpen de stand te bemannen (en dan bedoel ik niet PD2EW die ook een stand naast de mijne heeft en vermoedelijk het druk genoeg krijgt met demonstraties geven) :lol:

Ik kijk er naar uit, want het zal vast net zo als vorig jaar wel weer een drukke maar gezellige bedoeling worden.

Mocht iemand interesse hebben in kits, overgebleven printjes, etc, en ook naar DvdRA gaan, laat het dan even weten via het web formulier (https://www.ph2lb.nl/webshop/order.php) dan neem ik ze mee.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Cor - PA4Q
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
Roepletters: PA4Q
Locatie: Frankrijk

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#2 Bericht door Cor - PA4Q »

Dag Lex,

Ik kom zeker langs (ijs en weder dienende).

73, Cor PA4Q

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 420
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#3 Bericht door PD2EW »

.

Grappig en oh zo toevallig, want ik bedacht me vanmiddag dat ik je via mail wilde berichten over ditzelfde onderwerp.
Nu jij de boel al hebt aangeslingerd en mij het gras voor de voeten hebt weggemaaid, kan ik dus niet meer achterblijven met wat info, dus here we go...



Zoals mijn voorganger dus al schreef en zoals het er nu voor staat, dan komen wij met elk een eigen stand naast elkaar en tegenover de stand van de Kunstmanen te staan.
Vanuit de hoofdhal ga je naar de zelfbouwhal en dan rechtsaf slaan.

Ik ga daar iets nieuws tonen en bij mijn weten is dit bedieningsspeeltje nog nergens opgedoken.
In ieder geval heb ik er niets over op internet gevonden en kan het op de DvdRA misschien wel de primeur worden.
Het werkt verdraaid leuk op Windows en met: of SDR-Sharp (1732), of SDR-Sharp (1919) of HDSDR, of KiwiSDR, of WebSDR.
Hoe kan het dan ook anders, het is iets dat te maken heeft met het bedienen en veel jongelui kennen het vast en zeker, verder klap ik niet uit de school.
Wel kan ik nog vermelden dat de hier op maandag telkens terugkomende 'soldeerderhobbyist in de dop' (junior is inmiddels 10 jaar) zich al prima vermaakt met (zoals hijzelf zegt) het gamen op de radio...

Natuurlijk komen ook de Arduino-bedieningspaneeltjes mee (ter demo) en ligt er wat leesinfo ter inzage.
Hoe het met ontvangst van de radiosignalen in de IJsselhal is, dat weet ik niet, maar we gaan het wel zien en meemaken.

Mijn secondant op die dag is Wijnand (PD2LOC) en hij is volkomen onbekend met de RTL-USB en Internet-SDR materie.
Dus ja, het kon voor mij nog wel eens een drukke dag worden en ik hoop dat ook hij er wat van opsteekt... ;-)

.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD2EW schreef: 13 okt 2023, 17:52 Hoe het met ontvangst van de radiosignalen in de IJsselhal is, dat weet ik niet, maar we gaan het wel zien en meemaken.
Mijn ervaring de afgelopen jaren is niet zo best, helaas.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#5 Bericht door PA1AIS »

Ben ik nu de enige die €12,50 + €8,- parkeren principieel wat te gortig vindt?

Zeker in contrast met de Lichtmis en Eelde.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#6 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA1AIS schreef: 19 okt 2023, 18:42 Ben ik nu de enige die €12,50 + €8,- parkeren principieel wat te gortig vindt?

Zeker in contrast met de Lichtmis en Eelde.
Bedenk dat de bovengenoemde prijzen een doorberekening zijn.

Volgend jaar mag de organisatie op zoek naar en andere locatie. Of het daar goedkoper van wordt....
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#7 Bericht door PD2B »

PA1AIS schreef: 19 okt 2023, 18:42 Ben ik nu de enige die €12,50 + €8,- parkeren principieel wat te gortig vindt?

Zeker in contrast met de Lichtmis en Eelde.
Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar parkeergeld betaald heb....
Mvg,

Bert

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#8 Bericht door PA3FBO »

Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar parkeergeld betaald heb....
dat komt met de leeftijd :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#9 Bericht door PD5DJ »

Ik heb vorig jaar ook geen parkeer geld hoeven betalen, tenminste niets wees er op dat dat moest.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

pa1ivo
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2014, 07:25
Roepletters: pa1ivo
Locatie: JO22JL
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#10 Bericht door pa1ivo »

Ik ben ook op de DvdRA om een zelfbouwproject project te tonen, alleen niet op de zelfbouwtentoonstelling maar op de stand van het vossenjagen.

Het betreft een universele vossenjachtbesturing die we hebben ontworpen. Het geheel komt gratis beschikbaar.

Het idee is dat je met deze besturing een zender naar keuze kan aansturen, van een zelfbouw tot een koop-setje. Ook de jacht zelf kan helemaal ingesteld worden, zonder te programmeren, alleen wat configureren met de gratis software. Verder is er aandacht besteed aan een laag stroomverbruik en een zeer nauwkeurige timing.

De website met alle informatie is in aanbouw (https://ivo.digiterraan.nl/kettu_multi/). Op de DvdRA hebben we een aantal prototypes liggen die geconfigureerd kunnen worden, inclusief de zenders die gebruikt zijn tijdens de jachten in Maasmechelen en Groesbeek dit jaar. Interesse? Loop eens langs de stand van het vossenjagen in de Meerhal (https://dvdra.veron.nl/nederlands/bezoekers/lay-out/).

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#11 Bericht door PA3FBO »

Ik ga dit jaar zeker geen parkeergeld betalen, ik ga niet :mrgreen:
Ik was er een paar jaar geleden en het viel mij vies tegen.
Het was meer een rommelmarkt en als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel.
Daarbij komt nog een periode van inactiviteit van zo'n 20-30 jaar zodat ik als vergelijk de Amrato met Amcom en Schaart als vergelijk heb.

PA0AA
Berichten: 386
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Heelsum - Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#12 Bericht door PA0AA »

PA1AIS schreef: 19 okt 2023, 18:42 ...... Ben ik nu de enige die €12,50 + €8,- parkeren principieel wat te gortig vindt? ......
Vraagje, moet je op vrijdag 27 oktober, als je gaat opbouwen, eigenlijk ook parkeergeld betalen ?
Daar wordt niets over gemeld in de aanmeldingbrief, die ik gekregen heb. :?
Zo ja, dan wordt het inderdaad echt gortig, zeker in combinatie met die € 10,- extra, om vrijdag al te mogen beginnen met opbouwen ....

73, Ruben, PA0AA.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#13 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Lijkt mij een vraag aan de organisatie.

https://dvdra.veron.nl/nederlands/standhouders/

Bedenk dat je deze kosten aan de accommodatie betaald, niet aan de VERON.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#14 Bericht door PH2LB »

pa1ivo schreef: 21 okt 2023, 05:57 Ik ben ook op de DvdRA om een zelfbouwproject project te tonen, alleen niet op de zelfbouwtentoonstelling maar op de stand van het vossenjagen. Het betreft een universele vossenjachtbesturing die we hebben ontworpen. . . . . . Op de DvdRA hebben we een aantal prototypes liggen die geconfigureerd kunnen worden, inclusief de zenders die gebruikt zijn tijdens de jachten in Maasmechelen en Groesbeek dit jaar. Interesse? Loop eens langs de stand van het vossenjagen in de Meerhal (https://dvdra.veron.nl/nederlands/bezoekers/lay-out/).
Ik wil zekers even komen kijken en ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA0AA
Berichten: 386
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Heelsum - Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: 28 okt 2023 - Dag van de Radio Amateur en zelfbouw tentoonstelling

#15 Bericht door PA0AA »

Zojuist heb ik antwoord gekregen van de organisatie.
Aangezien het misschien voor meer standhouders van belang is, hier onder een knip-en-plak;
Zodra ik aanvullende informatie krijg, zal ik deze info hieronder met jullie delen.

----< citaat >--------

Beste Ruben,

In het verleden was er altijd vrij uitrijden na het opbouwen op de vrijdag.
Vorig jaar was het parkeren door de VERON afgekocht, dit jaar is er weer parkeergeld (uitrijkaart) verplicht op de zaterdag.
Wel is afgesproken dat er vanaf 17:00 uur vrij uitrijden is.
Ik zal informeren bij de IJsselhal hoe het op vrijdag geregeld is.
De standhouders kunnen vrijdag vanaf 12:00 uur terecht, nadat de Hal door ons is vrijgegeven.
Op vrijdag zijn geen bandjes nodig, neem wel je bevestigingsbrief mee (ter controle)
Uitgaande dat er geen parkeergeld (uitrijkaart) nodig is, of dat we een aantal uitrijkaarten krijgen.
Zodra er bericht is van de IJsselhal, of wat onze voorzitter geregeld heeft, bericht ik je.

Groet,

Gerrie de Groot, PA7TT
Lid Evenementen Commissie
DvdRA Amrato en onderdelenmarkt VROM
Voorzitter VERON afd. A67 Assen

-----< einde citaat >---------

73, Ruben, PA0AA.

Plaats reactie