VERON VR 2020

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#16 Bericht door andreph5c »

pa3kc schreef:
PA1AIS schreef:
Je kan je er druk over maken, dan meld je je kandidaat voor een/het bestuur.
Je kan lobbyen, maar wees niet teleurgesteld als de animo tanende is.
En dan nog gaan de huidige HB leden je dwars zitten met allerlei trucjes om je buiten het hoofdbestuur te houden, zie maar wat ze hebben gedaan met Hans Pa0ehg, die wel in het hoofdbestuur wilde stappen.......
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: VERON VR 2020

#17 Bericht door pe1rxq »

Het begon over voorstellen en inmiddels zitten we weer lekker ouderwets te morren over het HB...
Terwijl zij tijdens de VR zo'n beetje de enigen zijn die niet stemmen......

En wat betreft 'beinvloeden' denk eens goed na, hoe zou dat kunnen:
Zijn de commentaren zo briljant dat iedereen erdoor overtuigd wordt? (wat is er dan mis mee?)
Zijn de leden zo goedgelovig dat ze als makke schapen alles braaf doen in ruil voor een soepje en een paar broodjes? (waarom mopperen we dan niet over de leden in plaats van het bestuur?)
Of valt het misschien best wel mee met die beinvloeding en heb je als indiener gewoon gefaald om de rest van de leden te overtuigen van je (vanzelfsprekende) gelijk?

En een vacature niet vullen vanwege meningen over HB leden, is dat nu echt slim? Als vacatures niet gevuld worden voelen sommigen zich juist gedwongen te blijven zitten en onstaat er een kip-ei probleem.
En als je het dan doet doe het iets anders dan Hans. Eventjes lid worden, eventjes jezelf aanmelden als afgevaardigde (kan alleen een ledenvergadering van de afdeling) en eventjes voorzitter worden kun je nu niet echt serieus nemen.... Zeker door de manier waarop hij daarna reageerde weet ik vrij zeker dat hij geen voorzitters materiaal is...

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#18 Bericht door andreph5c »

Nu er maar 1 vr voorstel is en er tijd over is moeten eigenlijk de vertegenwoordigers van alle afdelingen de koppen eens bij elkaar steken en met de vuist op tafel slaan en zeggen dit kan niet zo langer en een motie van wantrouwen jegens het bestuur indienen en verandering eisen.
Want voor een vereniging is het niet gezond, dat bepaalde lieden al meer dan 49 steeds maar weer de zelfde bestuurs functie bedienen, als je dat al zo lang doet heb je in mijn ogen iets te verbergen....
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: VERON VR 2020

#19 Bericht door pe1rxq »

Daar heb je geen motie voor nodig, maar kandidaten (wel even de statuten volgen voor je kandidatuur, is niet zo moeilijk, zijn gewoon openbaar)
Bestuursleden zijn gekozen (en in het geval van 49 jaar meerdere keren herkozen) door de afdelingen. Als de afdelingen het anders willen gebeurt het ook, maar met een 'motie van wantrouwen' maak je jezelf belachelijk.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#20 Bericht door PA4WK »

Laten we nou niet de aloude VERON / VRZA discussie nieuw leven inblazen, de VERON is wat het is en als je dat wil veranderen moet je m.i.z. een olifantenhuid hebben en heel veel tijd en geduld.
Iedereen moet maar lid worden van de vereniging waar hij / zij zich het meest thuis voelt.
Dat is het grote voordeel van meerdere verenigingen.
Overigens is het wel zo dat als je op regionaal niveau gaat kijken het vaak ook bij de VERON wel leuk en gezellig is.
Ik ben zelf al jaren geen VERON lid meer maar wel lid van VRZA en DARU en heb met anderen in oktober de VRZA afd. Eemland (waar overigens iedereen welkom is) opgericht.
73 Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#21 Bericht door andreph5c »

PA4WK schreef:Laten we nou niet de aloude VERON / VRZA discussie nieuw leven inblazen, de VERON is wat het is en als je dat wil veranderen moet je m.i.z. een olifantenhuid hebben en heel veel tijd en geduld.
Iedereen moet maar lid worden van de vereniging waar hij / zij zich het meest thuis voelt.
Dat is het grote voordeel van meerdere verenigingen.
Overigens is het wel zo dat als je op regionaal niveau gaat kijken het vaak ook bij de VERON wel leuk en gezellig is.
Ik ben zelf al jaren geen VERON lid meer maar wel lid van VRZA en DARU en heb met anderen in oktober de VRZA afd. Eemland (waar overigens iedereen welkom is) opgericht.
73 Wim

Die hele Veron/Vrza discussie, daar gaat het nu niet om.
Het gaat er vooral om waarom zijn er zo weinig voorstellen voor de Veron vr en wat is de oorzaak.
En de oorzaak is klaar, er waren in het verleden goede voorstellen die weggehoond werd door het hb , om nog voor de vr stemming de stemming in de afdelingen te beïnvloeden door de voorstellen te voorzien van allerlei negatieve vaak juridische onderbouwde ( door van den Berg pa0gmm ? ) waar door de voorstellen het vaak niet haalden en zo het hb veelal invloed uitoefende op de stemming zo dat alles bij het oude bleef en er niets veranderde en zij geen extra werk hadden.
Maar de tijd van pappen en nathouden is voorbij, onze hobby is door vele andere dingen op zijn retour en om onze hobby in stand te houden en ook de vereniging is modernisering van onze vereniging noodzakelijk wil het overleven en dat moet van binnen uit gebeuren door de leden, maar als het Hb toch niet mee werkt en vr voorstellen hier om trend toch proberen te beïnvloeden komen er geen voorstellen meer en is onze vereniging ten dode op geschreven, om dat het niet met de tijdsgeest mee gaat en niet moderniseerd, om dat een klein groepje leden de macht heeft en alles tegen werkt.
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#22 Bericht door PA2RU »

Volgens mij is geen enkele afdeling verplicht om een VR voorstel in te sturen...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: VERON VR 2020

#23 Bericht door PA4WK »

Nee dat denk ik ook niet maar als er heel weinig komt kan dat m.i.z. twee dingen betekenen of men heeft echt helemaal geen behoefte aan verandering dat betekend dat alles prima gaat of wat veel erger is men heeft al zo vaak het hoofd gestoten dat men de moeite niet meer neemt en het wel best vind.
73 Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: VERON VR 2020

#24 Bericht door pe1rxq »

andreph5c schreef: En de oorzaak is klaar, er waren in het verleden goede voorstellen die weggehoond werd door het hb , om nog voor de vr stemming de stemming in de afdelingen te beïnvloeden door de voorstellen te voorzien van allerlei negatieve vaak juridische onderbouwde ( door van den Berg pa0gmm ? ) waar door de voorstellen het vaak niet haalden en zo het hb veelal invloed uitoefende op de stemming zo dat alles bij het oude bleef en er niets veranderde en zij geen extra werk hadden.
Denk je werkelijk dat de leden in de diverse afdelingen zo achterlijk zijn en ze zo makkelijk te beinvloeden zijn?
Geef nou gewoon toe dat de VR voorstellen die het niet halen dat doen omdat men het er simpelweg niet mee eens is en helemaal geen hulp van het HB daarbij nodig heeft.

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#25 Bericht door andreph5c »

pe1rxq schreef:
andreph5c schreef: En de oorzaak is klaar, er waren in het verleden goede voorstellen die weggehoond werd door het hb , om nog voor de vr stemming de stemming in de afdelingen te beïnvloeden door de voorstellen te voorzien van allerlei negatieve vaak juridische onderbouwde ( door van den Berg pa0gmm ? ) waar door de voorstellen het vaak niet haalden en zo het hb veelal invloed uitoefende op de stemming zo dat alles bij het oude bleef en er niets veranderde en zij geen extra werk hadden.
Denk je werkelijk dat de leden in de diverse afdelingen zo achterlijk zijn en ze zo makkelijk te beinvloeden zijn?
Geef nou gewoon toe dat de VR voorstellen die het niet halen dat doen omdat men het er simpelweg niet mee eens is en helemaal geen hulp van het HB daarbij nodig heeft.

Dat zeg jij wel, maar waarom is ( om een voorbeeld te noemen ) het verspreiden van een digitale uitgave van de Electron tegen gehouden, mede op voorhand van het Hb?
En dat terwijl de digitale electron wel wordt verzonden naar leden in het buitenland?
Waarom deze ongelijkheid ( via een een bevriende ham die in het buitenland woont en de digitale electron krijgt, stuurt hem wel aan mij door, zo dat ik hem op mijn gsm waar dan ook kan lezen )
Ik bedoel maar.....
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#26 Bericht door PA2RU »

Stel je dan verkiesbaar voor een functie in het HB :mrgreen:
73 René PA2RU

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: VERON VR 2020

#27 Bericht door andreph5c »

PA2RU schreef:Stel je dan verkiesbaar voor een functie in het HB :mrgreen:
Denk dat je daar als VRZA en VERON lid niet eens tussen komt, om dat je een dubbele pet op hebt :-)
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: VERON VR 2020

#28 Bericht door PA0MJM »

Denk dat je daar als VRZA en VERON lid niet eens tussen komt, om dat je een dubbele pet op hebt 
Dit is een aanname. En een mooie redenering om aan de zijlijn te blijven mopperen. En oppositievoeren is lekker veilig.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: VERON VR 2020

#29 Bericht door PA9X »

Ik ben zelf lid van het HB geweest en wat hier verteld wordt klopt niet.

Of zou het zijn dat door de jaren heen veel zinnige voorstellen door het HB vd VERON met een negatief advies aan de leden werden voorgelegd en werden weggestemd daardoor.

VR voorstellen worden niet beïnvloedt. Het HB voegt alleen opmerkingen toe aan een VR voorstel als die in strijd is met wet- en regelgeving of met de statuten/reglementen. Toon hier één VR voorstel van de afgelopen vijf jaar waarbij het HB een stemadvies geeft.

Na navraag toentertijd aan de toenmalige leden van de IT groep was men helemaal niet geraadpleegd hier over!

Over de PDF versie van de Electron. Ik was destijds supervisor van de ICT-werkgroep. We zijn wel degelijk met de vraag bezig geweest voordat het voorstel (ik meen van afd. Dordrecht) ter stemming kwam. Ik ging er zelfs vanuit dat het voorstel (pdf i.p.v. print) zou worden aangenomen. Maar dat gebeurde niet. De LEDEN hebben op de VR tegen gestemd. Het HB heeft hier helemaal niets mee te maken. Destijds als voorzitter van de PR-Commissie was ik voorstander van digitalisering (digitaal en print), maar elk ingediend voorstel werd op de VR door de LEDEN zelf afgeschoten.

Wat ik met dit verhaal wil aantonen is dat het HB bij de VERON eens wat meer lef moet tonen en niet zo behoudend moet zijn in veel zaken.

Dan moet je met VR voorstellen komen. Het HB voert beleid uit, maar de VR bepaalt en maakt het beleid. Het succes van een voorstel zit 'm in de formulering en zorgen dat je andere afdelingen vooraf al meekrijgt. Dus eerst lobby'en bij andere afdelingen, daarna pas het voorste indienen.

Het is heel erg extreem en vervelend om dit te zeggen, maar het HB heeft zelf deze dictatuur sfeer gecreëerd door de jaren heen.

En er zijn altijd vacatures in het HB, dus je kunt gewoon opstaan of iemand voordragen. Dus niet klagen langs de zijlijn, maar actie ondernemen en een nieuw bestuurslid worden of iemand anders voordragen.

Toen ik vond dat e.e.a. wel wat opgefrist kon worden, ben ik lid van de PR-Commissie geworden en daarna wat jaren lid van het HB. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het allemaal mensen zijn met een hart voor de hobby. Mensen die niet klagen maar willen aanpakken. Maar dan moet de VR wel zijn best doen en met goede beleidsvoorstellen komen.

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: VERON VR 2020

#30 Bericht door pe1rxq »

andreph5c schreef:Dat zeg jij wel, maar waarom is ( om een voorbeeld te noemen ) het verspreiden van een digitale uitgave van de Electron tegen gehouden, mede op voorhand van het Hb?
Het is al eerder genoemd, maar aangezien het er blijkbaar niet in wil: Dat is door de LEDEN weggestemd.
Ik was erbij, het was een voorstel van onze afdeling, wij waren er voor.
De rest van de AFGEVAARDIGDEN die de LEDEN vertegenwoordigen waaren er in meerderheid tegen.

Plaats reactie