Examen 16 april 2008

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#31 Bericht door Steef »

Ja, in principe nog even wachten.

Nogmaals je bescheiden dien je altijd te kunnen tonen. Ook als je bvb bij een vereniging met een club call zendt. En ook als je thuis zendt. AT kan ook nog steeds een rede hebben om jouw call niet te accepteren. bvb als het op een scheldwoord lijkt of zo.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

#32 Bericht door pd1rh »

Steef schreef:Ja, in principe nog even wachten.
AT kan ook nog steeds een rede hebben om jouw call niet te accepteren. bvb als het op een scheldwoord lijkt of zo.
Dus de entry in het callbook van AT zou dan nog weer weggehaald kunnen worden?
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#33 Bericht door Steef »

Ja, je call is pas bevestigd als je het schrijven hebt.
Wie praat luistert niet

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#34 Bericht door johnvdpas »

Idd, als ik pa3 kilo uniform tango registeer dan komt die gewoon in het callboek. Echter denk ik dat zo,n medewerker bij at denkt mooi niet...

Dus word het afgewezen...

Je kunt ook nog een verzoek krijgen een andere call te kiezen... Komt bijna nooit voor.

Zo heb ik een keer iemand op twee meter usb vcc horen roepen vanuit eindhoven, en maakte stations daarvan vbc of vc maar niet vcc... Maar goed hij sprak het ook uit als een malloot (dus exact zoals ze dat deden in die serrie van de flying doctors zelfde accent) Dan denken mensen idd van die zit me te foppen...

Zoiets mag dan weer wel, evenals pa3zzm.... dan krijg je waarschijnlijk ook een tip als ze het door hebben dat je beter een andere call moet kiezen. Ik hoorde hier amateurs over met een n vergunning dat het wel leuk was als ze f halen die call aan te vragen. Weet wat je doet, het is echt niet slim!

sos mag niet en qq geloof ik ook niet maar officeel staat niet dat scheldwoorden niet mogen (in het buitenland heeft het geen betekenis als ze nederlands zijn) maar het lijkt me dat het niet mag! En dat het alsnog terug gedraaid word en dat kan at doen.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#35 Bericht door Yannick PE2YSB »

johnvdpas schreef: Zo heb ik een keer iemand op twee meter usb vcc horen roepen vanuit eindhoven, en maakte stations daarvan vbc of vc maar niet vcc... Maar goed hij sprak het ook uit als een malloot (dus exact zoals ze dat deden in die serrie van de flying doctors zelfde accent) Dan denken mensen idd van die zit me te foppen...
en wat zou er dan precies mis zijn met een callsign P..VCC? ik snap je punt niet echt john.
Inderdaad Q codes mogen niet als call en sos. Scheldwoorden zouden wel als call mogen maar je mag niet beledigen over de zender dus dan zou je je call niet mogen uitspreken....
Voor de rest is een call iets persoonlijks en moet je er zelf blij mee zijn. Wat een ander denkt is niet belangrijk. Dat geldt ook voor de uitspraak. Zolang je maar het goede spellingsaphabeth gebruikt. Je gaat toch ook geen mail sturen naar alle franse zendamateurs dat ze zichzelf belachelijk maken omdat ze geen engels kunnen.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#36 Bericht door johnvdpas »

Er is niks mis mee. Maar je loopt enkel de kans als je zo,n call kiest dat mensen je niet geloven...

Van de andere kant erg orgineel en ook wel erg humor vol!

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#37 Bericht door Yannick PE2YSB »

jep, denk ik ook.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

#38 Bericht door pd1rh »

Nou, ik heb even overleg gehad met Agentschap Telecom.
Officieel mag je de zender pas gebruiken als je het registratiebewijs fysiek in je bezit hebt. En dat zat er ook wel een beetje in natuurlijk 8)

In antwoord op uw e-mail deel ik u mee dat u inderdaad gebruik mag maken van uw zendapparatuur, na ontvangst van het bewijs van registratie, welke u binnenkort zult ontvangen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Paula Rahawarin
Medewerker KCC Agentschap Telecom
050 - 58 77 444


Voor de liefhebbers heb ik als bijlage de examenopgaven N voorjaar 2008 toegevoegd. De antwoorden staan op de website van Agentschap Telecom.
Bijlagen
EXAMEN-N-VOORJAAR-2008.PDF
(218.4 KiB) 177 keer gedownload
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Plaats reactie