Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#1 Bericht door PA3SKY »

Ik weet niet zeker of ik het hier op de juiste plek post, maar ik zat me af te vragen hoe lang het agentschap telecom er tegenwoordig over doet als je je examen hebt behaalt en je je registreert op de AT site via DigID?
Hoe lang duurt het trouwens na het behalen van het examen voordat je jezelf mag registreren?
Is ook bekend hoe lang het agentschap erover doet om je registratie wijziging door te voeren (bijvoorbeeld je registratie wijzigen van N naar F na behalen van het F-examen)?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

PA3LS
Berichten: 295
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:09
Locatie: Zaandam

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#2 Bericht door PA3LS »

Zodra je de mogelijkheid hebt om je registratie in te voeren of om te zetten, kun je dat doen. Ik heb dat een week geleden gedaan. Ik heb nog geen nieuw amateur radio station license gekregen.

Wat mij wel een beetje stoort, is dat alhoewel ik 2 maanden geleden al m'n adres heb gewijzigd in de gemeentelijke basisadministratie, het AT nog steeds mijn oude adres heeft...
Maargoed. Ik ga er maar even vanuit dat alles een beetje onderbezet is, en dat het daarom wat lang duurt.

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#3 Bericht door PA3SKY »

Ok. Laat even weten wanneer je je pasje en certificaat hebt ontvangen. Ik ben benieuwd.....

Wat me ook opvalt, is dat mensen soms een 2 i.p.v. 3 letterige suffix hebben, is dat toegestaan door AT als die nog niet in gebruik is?
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#4 Bericht door Rene - pg3r »

patrickduis schreef:Wat me ook opvalt, is dat mensen soms een 2 i.p.v. 3 letterige suffix hebben, is dat toegestaan door AT als die nog niet in gebruik is?
Het schijnt zelfs dat er mensen zijn met een eenletterige suffix.

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#5 Bericht door PA3SKY »

Dat is apart. Ik dat dat het altijd een prefix moest zijn van 2 letters beginnend met P, dan A voor A-amateurs of Full, dan een cijfer (geen 0, uit respect voor de OM van de eerste uren) en dan nog 3 letters die je mag kiezen (en nog niet bestaat).

Op je avatar zie ik je in een vliegtuig zitten. Valt daar ook nog wat op de 2m/70cm te ontvangen? Of vlieg je dan over de radiogolven heen als het ware?
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#6 Bericht door Rene - pg3r »

patrickduis schreef:Dat is apart. Ik dat dat het altijd een prefix moest zijn van 2 letters beginnend met P, dan A voor A-amateurs of Full, dan een cijfer (geen 0, uit respect voor de OM van de eerste uren) en dan nog 3 letters die je mag kiezen (en nog niet bestaat).
Als F-amateur kun je kiezen uit PA, PB, PC, PE, PF, PG en PH. Voor N-amateurs is de prefix PD. Dan een cijfer (behalve 6, dat is voor tijdelijke roepletters, en inderdaad niet PA0). Vervolgens een suffix van 1, 2 of 3 letters. Hier vind je het complete verhaal.
Op je avatar zie ik je in een vliegtuig zitten. Valt daar ook nog wat op de 2m/70cm te ontvangen? Of vlieg je dan over de radiogolven heen als het ware?
Dat werkt juist prima, door het ontbreken van obstakels tussen zender en ontvanger. Communicatie met de verkeersleiding gaat van 118-137 MHz, dus maar net onder onze 2-meterband. Een vliegtuig op 10 km hoogte kan je tot enkele honderden kilometers ontvangen.

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#7 Bericht door PA3SKY »

Bedankt voor de goede info m.b.t. de callsigns.
Een kennis van me neemt geregeld mensen mee in een sportvliegtuigje om zo de kosten een beetje in de hand te houden. Hij vertrekt altijd van Budel Airport.
Stuur hem maar een berichtje als je een keertje mee wilt. Ik ga zelf binnenkort ook weer een keertje mee en ben benieuwd wat ik vanaf die hoogte kan ontvangen.
Zie de contactgegevens op het plaatje. Zeg maar dat je de tip van mij (Patrick uit Hooge Mierde) hebt, dan snapt hij het wel.
Bijlagen
vliegen.png
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#8 Bericht door Rene - pg3r »

Veel plezier! Ook leuk om te doen als je je licentie hebt en mag zenden.

Ik heb overigens zelf een vliegbrevet en vlieg vanaf Rotterdam 8)
http://www.privateair.nl/index.html

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#9 Bericht door PA3SKY »

Leuke site heb je met mooie foto's van best lange vluchten. In het voorjaar zijn Henk, ik en mijn vrouw met de Cessna van Budel, via Seppe, naar Oudenbosch gevolgen om daar foto's van sterrenwacht Tivoli (www.sterrenwachttivoli.nl, daar ben ik vrijwilliger) uit de lucht te maken. Daarna doorgevlogen naar Kinderdijk. Ik werk daar in dat gebouw in de vorm van een schip en Henk werkte ergens in de buurt van Oceanco. Toen weer via de Biesbosch dwars door Brabant terug en nog over Eindhoven Airport gevlogen.
Het was een zeer gave ervaring die ik niet had willen missen. Als ik ooit nog een keer de lotto win ga ik ook dat felbegeerde brevet halen want het is echt prachtig, dat vliegen.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#10 Bericht door Ron01 »

Da's wel iets voor komende vaderdag, kan ik ook eens een èchte vlucht maken ipv een modelvliegtuigje!

Mvg Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
PC4K
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 nov 2016, 16:18
Roepletters: PC4K
Locatie: Zeewolde

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#11 Bericht door PC4K »

patrickduis schreef:Ik weet niet zeker of ik het hier op de juiste plek post, maar ik zat me af te vragen hoe lang het agentschap telecom er tegenwoordig over doet als je je examen hebt behaalt en je je registreert op de AT site via DigID?
Hoe lang duurt het trouwens na het behalen van het examen voordat je jezelf mag registreren?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Zelf heb ik op 2-11 N-examen gedaan en kon op 10-11 voor het eerst met DigiD inloggen op de site van AT en een vrije roepnaam registreren, dit was nog voordat ik de brief met certificaat had ontvangen. Certificaat kwam de week erna rond 16-11, dezelfde week de bevestigingsbrief "Melding gebruik frequentieruimte". Op 22-11 ontving ik het pasje, het wachten is nog op de factuur van 4 Euro geloof ik. :D
David

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#12 Bericht door PA3SKY »

O dat valt nog niet tegen dan.
Is het zo, dat als je al een N licentie hebt en voor F geslaagd bent en je gewijzigde registratie doorgeeft, je niet op N frequenties mag zenden?
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#13 Bericht door Rene - pg3r »

patrickduis schreef:Is het zo, dat als je al een N licentie hebt en voor F geslaagd bent en je gewijzigde registratie doorgeeft, je niet op N frequenties mag zenden?
Nee, dan mag je ook op frequenties zenden waarop N-amateurs mogen zenden. En bovendien met meer zendvermogen: maximaal 400 W in plaats van 25. Zie hoofdstuk 3.

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#14 Bericht door PA3SKY »

Ja, maar ik bedoel de tussentijd, tussen je N en F licentie. Mag je dan nog steeds uitkomen op N frequenties, ik neem aan van wel.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Registreren/wijzigien registratie bij agentschap telecom

#15 Bericht door Rene - pg3r »

patrickduis schreef:Ja, maar ik bedoel de tussentijd, tussen je N en F licentie. Mag je dan nog steeds uitkomen op N frequenties, ik neem aan van wel.
Totdat je aanmelding verwerkt is en je nieuwe roepletters hebt, is je N nog steeds geldig.

Plaats reactie