8 euro entree kosten Vlooienmarkt

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#31 Bericht door elsinga »

PE9DX schreef:Leest hier geen beheerder mee?
Uitspraken over asielzoekers en gestolen portemonnee's lijkt mij echt iets te ver gaan!!

Slot erop, of anders die mensen verwijderen, zendamateur onwaardig zoiets.

Johan-PE9DX.
[mod]Je lijkt nu te suggereren dat de asielzoekers en de gestolen portemenee's iets met elkaar te maken hebben... Ik heb het bericht waar dat in stond even bekeken en daar gaat het over de opbrengsten van een asielzoekerscentrum die niet voldoende waren, waardoor kennelijk de toegangsprijzen omhoog moesten (hoe onwaarschijnlijk) en dat er naast HAM spullen ook kettingen en portemonnee's verkocht werden (die wellicht 2e-hands waren van vorig jaar, ook heel onwaarschijnlijk). Alles voorzien van een dikke smiley, dus niet heel serieus te nemen. Net als veel andee opmerkingen in dit topic.

Dus nee, dat gaat volgens mij (en ik ben best wel kritisch op dat soort dingen!) niet te ver. Dat het onwaarschijnlijk is maakt het nog niet onwaardig. En de humor is ook niet mijn smaak, maar daar valt over te twisten. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#32 Bericht door PA0ETE »

Ik kreeg een mailtje dat het bij deze topic zo uit de hand loopt. Dat vind ik ook wel weer een beetje meevallen. Wel is de discussie ruw en soms onaardig.

Het lijkt verdikkeme wel of ik hier een amateurband hoor ;-)

Maar los daarvan het is wel leuker lezen (en luisteren) als dat wat minder kan.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#33 Bericht door PD0JSB »

PE2AAB schreef:De échte centamateur parkeert hier :-D: (om en nabij de rode cirkel)
Untitled.jpg
daar staan heerlijke borden die wijzen op een parkeerverbod , dat ook voor de bermen geld !!!
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#34 Bericht door almenaar »

:mrgreen: Nog een specifieke band in gedachten?
73" pe9kkm

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#35 Bericht door andre »

Doe gewoon net als ik met onze club vrienden. Neem nog een lekker bakkie koffie, babbel nog wat na en ga dan ver na vieren op je gemak je auto van de parkeerplaats halen. Geef bij de uitgang even een vriendelijk woord aan de verkeersregelaar en je rijd zonder te betalen, legaal, de parkeerplaats af....
Dat was geen incident, maar zo doe ik het wel meer....Heb ik dan 6 euries verdiend? Nee dus, want de koffie bij elkaar was meer als die 6 euro, maar het is wel grappig.

Verder vond ik het wel weer een geslaagde 'attractie Rosmalen' . Alleen jammer dat ik niet alles van mijn verlanglijstje heb kunnen krassen. Maar over 3 maanden zitten we weer in Friedrichshafen...daar vind ik het zeker...

En oja....wat kunnen zendamateurs toch eigenlijk zeuren, getuige veel van bovenstaande reacties... :(

Tot volgend jaar maar weerrrr.....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#36 Bericht door PE2AAB »

PD0JSB schreef:
PE2AAB schreef:De échte centamateur parkeert hier :-D: (om en nabij de rode cirkel)
Untitled.jpg
daar staan heerlijke borden die wijzen op een parkeerverbod , dat ook voor de bermen geld !!!
Klopt! Ik moest dan ook lachen toen de bromsnor daar stond te bekeuren toen we net van het terrein afreden :D

Ja leedvermaak. Dan was € 6,- goedkoper geweest denk ik ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#37 Bericht door pa0fmy »

Ik was vroeger vaak standhouder maar ben er mee gestopt. Er zijn toch spulletjes gejat van mijn kraam en enkele lui ZENDAMATEURS hebben ook enkele demonstraties verziekt door de kabel door te knippen terwijl ik door een handlanger werd afgeleid. Het is nog zichtbaar op een VCC 2000 band die ik de hele markt liet meelopen met een camera er aan. Neen hier is het nu het hele jaar door vlooienmarkt met gratis entree en gratis parkeren. Een kopje thee of koffie hoeft hier ook niet echt een probleem te zijn voor een goede klant. Verder natuurlijk belachelijk dat je voor het huren van 2 m2 grond om er even een auto op te zetten zoveel moet betalen. Een boer die er mais op kweekt heeft er veel meer werk aan en minder verdienste. De laatste paar keren ben ik nog controleur geweest voor de kaartjes en en de polsbandjes. Je stond dan altijd flink in de tocht en was daarna altijd wel een weekje ziek omdat de kans op een virusje met al die handen in het griepseizoen duidelijk aanwezig is. De aflossing liet vaak te wensen over en het stressvolle afdelingsbestuur was niet echt vriendelijk tegen mij. Uit nijd VERON maar opgezegd, kom niet meer op de vergaderingen en beleef de hobby vanuit thuis wel. Moeilijke onderdelen bestel ik gewoon via Ebay uit China met vaak gratis opsturen. Gelukkig is het roken afgeschaft want tegen het einde kon je de overkant van de zaal niet meer zien. In de oude Brabanthallen vond ik het nog gezelliger, met nog de restanten van de strontlucht van de koeien die daar een paar dagen van te voren nog liepen, de kleinschaligheid en één Gulden entree en later één gulden parkeren.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#38 Bericht door PA3HMP »

elsinga schreef:
PE9DX schreef:Leest hier geen beheerder mee?
Uitspraken over asielzoekers en gestolen portemonnee's lijkt mij echt iets te ver gaan!!

Slot erop, of anders die mensen verwijderen, zendamateur onwaardig zoiets.

Johan-PE9DX.
[mod]Je lijkt nu te suggereren dat de asielzoekers en de gestolen portemenee's iets met elkaar te maken hebben... Ik heb het bericht waar dat in stond even bekeken en daar gaat het over de opbrengsten van een asielzoekerscentrum die niet voldoende waren, waardoor kennelijk de toegangsprijzen omhoog moesten (hoe onwaarschijnlijk) en dat er naast HAM spullen ook kettingen en portemonnee's verkocht werden (die wellicht 2e-hands waren van vorig jaar, ook heel onwaarschijnlijk). Alles voorzien van een dikke smiley, dus niet heel serieus te nemen. Net als veel andee opmerkingen in dit topic.

Dus nee, dat gaat volgens mij (en ik ben best wel kritisch op dat soort dingen!) niet te ver. Dat het onwaarschijnlijk is maakt het nog niet onwaardig. En de humor is ook niet mijn smaak, maar daar valt over te twisten. [/mod]
inderdaad sommige mensen maken er altijd iets anders van wat er totaal niet staat, zegt veel over die personen.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#39 Bericht door PA3HMP »

pa0fmy schreef:Ik was vroeger vaak standhouder maar ben er mee gestopt. Er zijn toch spulletjes gejat van mijn kraam en enkele lui ZENDAMATEURS hebben ook enkele demonstraties verziekt door de kabel door te knippen terwijl ik door een handlanger werd afgeleid. Het is nog zichtbaar op een VCC 2000 band die ik de hele markt liet meelopen met een camera er aan. Neen hier is het nu het hele jaar door vlooienmarkt met gratis entree en gratis parkeren. Een kopje thee of koffie hoeft hier ook niet echt een probleem te zijn voor een goede klant. Verder natuurlijk belachelijk dat je voor het huren van 2 m2 grond om er even een auto op te zetten zoveel moet betalen. Een boer die er mais op kweekt heeft er veel meer werk aan en minder verdienste. De laatste paar keren ben ik nog controleur geweest voor de kaartjes en en de polsbandjes. Je stond dan altijd flink in de tocht en was daarna altijd wel een weekje ziek omdat de kans op een virusje met al die handen in het griepseizoen duidelijk aanwezig is. De aflossing liet vaak te wensen over en het stressvolle afdelingsbestuur was niet echt vriendelijk tegen mij. Uit nijd VERON maar opgezegd, kom niet meer op de vergaderingen en beleef de hobby vanuit thuis wel. Moeilijke onderdelen bestel ik gewoon via Ebay uit China met vaak gratis opsturen. Gelukkig is het roken afgeschaft want tegen het einde kon je de overkant van de zaal niet meer zien. In de oude Brabanthallen vond ik het nog gezelliger, met nog de restanten van de strontlucht van de koeien die daar een paar dagen van te voren nog liepen, de kleinschaligheid en één Gulden entree en later één gulden parkeren.
de oude markt herinner ik me ook nog wel, niemand die liep te klagen over dat het daar zo warm was want het was meestal koud :mrgreen:
het had wel wat de oude markt.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#40 Bericht door sottezero »

PA3DAT schreef:Als ik niet boven de poolcirkel had gezeten was ik er ook heen gegaan. :mrgreen:

Groeten uit Gallivare (noord-Zweden).
Grom... ruilen?

Voor wat betreft de kosten van Rosmalen toegang EN parkeren, als dat te duur wordt kakt het bezoekersaantal vanzelf in. En dan kiezen ze of goedkoper, of wanneer dat niet kan omdat Rosmalen te duur is geworden voor stoppen of verhuizen... Dus vind het je het duur, ga niet, vind je het okay, ga wel... De tijd gaat het vanzelf aanpassen.

Voor mij persoonlijk had het niet veel nut, 99% van de spulletjes koop ik via internet en veelal gratis bezorgd ook.
Voor de gezelligheid had het ook niet veel nut, omdat ik geen idee had wie er kwam en vorige keren hadden de weinige OMs die ik van gezicht ken geen tijd.
Wel een klein schattig 2m/70cm magneet antennetje gekocht

Maar voor anderen kan het lekker gezellig zijn...
Voor mij is het meer een bevestiging dat ik bij een club zit waar de gemiddelde leeftijd niet ver van de lokale bingo/klaverjas/bridge club af zit... en dat vind ik misschien nog erger dan die 8 euro.
(want wie gaat mijn apparatuur kopen als ik dood ga?) :cry: die iPhone generatie zou een TMD700 niet van een TS2000 kunnen onderscheiden als er weer een watersnoodramp kwam en alles 4G masten overbelast raken.

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#41 Bericht door almenaar »

De eerste keer dat ik er was had je nog alleen de ingangshal,naar beneden de wc,s en rechts in de hal het
buffet.Dat was ong 1979?
Ik sprak toen met een ON station,en daar bleek ik al frequent veel verbindingen mee gehad te hebben,en nog
een paar jaar later(in de hallen)kochten wij daar toen een 3fazen variac met motorbesturing.Het ding
was zo zwaar dat toen wij terug waren, de auto nooit meer gelopen heeft.(afgescheurde torsie|.
:mrgreen: mooie tijd!
73"pe9kkm

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: 8 euro entree kosten Vlooienmarkt

#42 Bericht door PA1WBU »

almenaar schreef:De eerste keer dat ik er was had je nog alleen de ingangshal,naar beneden de wc,s en rechts in de hal het
buffet.Dat was ong 1979?
Ik sprak toen met een ON station,en daar bleek ik al frequent veel verbindingen mee gehad te hebben,en nog
een paar jaar later(in de hallen)kochten wij daar toen een 3fazen variac met motorbesturing.Het ding
was zo zwaar dat toen wij terug waren, de auto nooit meer gelopen heeft.(afgescheurde torsie|.
:mrgreen: mooie tijd!
73"pe9kkm
Mbt enorme variacs: dit jaar stonden ook een paar knapen van die dingen in Rosmalen.

Plaats reactie