Wie gaan er naar Apeldoorn?

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Wie gaan er naar Apeldoorn?

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

Een paar jaar ben ik niet naar de DVA in A'doorn geweest.
Ik ben benieuwd of en wie er naar de DVA gaan?
Kunnen we misschien elkaar even de hand schudden. Je weet maar nooit.

Ik mag er voor "bewezen diensten" gratis in met m'n Gouden speld en da's mooi meegenomen in deze kommervolle tijden.
Ik zal m'n VERON pr commissie speld die we destijds in "mijn VERON pr tijd" hebben laten maken ook op doen. Collector's item nu ?
Zoals de legendarische VERON voorzitter Flip Huis - PA0AD - † eens tegen mij en mede oprichter van de VERON pr commissie begin jaren 80, Peter - PA2PME zei;" wordt het niet eens tijd dat jullie een speld laten maken?"……
We hadden toen ook nog geregeld dat voor het zoveel jarig bestaan van de VERON de RAI werd afgehuurd en het Metropole orkest laten optreden met de nodige artiesten. Budget neutraal voor de VERON en wij hadden weer een mooie uitzending.


Enfin,ik ga even kijken in de America hal.

Juul - PE0GJG
Bijlagen
DSC08080.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#2 Bericht door PA2REH »

Juul, zou ontzettend leuk zijn als ik je even de hand kan schudden. cu in Amersfoort
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA2REH schreef:Juul, zou ontzettend leuk zijn als ik je even de hand kan schudden. cu in Amersfoort

Ik denk Eric, dat je A'doorn bedoeld ( hi ).

Leuk om je te zien wellicht………nog een voormalige PE0xx call.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#4 Bericht door PA2REH »

Juul - PE0GJG schreef: Leuk om je te zien wellicht………nog een voormalige PE0xx call.
Klopt 1976-1978 pe0reh. In 1978 het sleutelaward behaald, en toen pa2reh (en dat vond ik destijds best jammer want ik had het liefst pe0reh gehouden).
En sindsdien nooit meer veranderd, want ik ben heel tevreden met de zelfgekozen suffix.

Inderdaad Apeldoorn (nam een afslag te vroeg hihi)
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

ik snap 'em.
Ik blijf PE0xx. Was gewoon te lui om morse te doen. Solderen enz vond ik veel leuker dan verbindingen maken. ( hi ).

Ik ga binnendoor naar A'doorn. Familie woont er.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

sjaak afhaak schreef:Het dragen van een commissiespeld zonder dat je daadwerkelijk deel uitmaakt van die commissie is niet de bedoeling, dat lijkt me logisch.

De Goudenspeld dragen natuurlijk wel.


vy 773 EJ PA3CEV

Beetje zeurderig vind je ook niet?
Ik ben ook geen lid meer, mag ik 'em dan, de Gouden speld, ook niet meer op?

Mijn vraag was, wie gaat er naar A'doorn?
Jij ook Eric-Jan ?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik zat net nog even alles terug te lezen.
Maak ik een leuk verhaaltje met wat VERON geschiedenis en dan krijg ik zo'n "zure" reactie van Eric-Jan.

Jammer,

Enfin, mijn oproep blijft staan,
"wie gaat er naar Apeldoorn"?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#8 Bericht door andre »

Ik ben er sinds hele lange tijd vorig jaar weer eens geweest Juul, maar vond het wat tegenvallen qua aanbod.
Denk dus dat ik maar weer eens oversla. Heb wel jl in de Lichtmis nog mijn slag geslagen. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#9 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Dit jaar ga ik ook weer eens kijken. De lezing over WSPR lijkt mij erg interessant.

Misschien dat ik het OTC speldje toonbaar draag. :D
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Andre en Tjeerd,

Ik ben vorig jaar niet geweest terwijl fam. om de hoek woont. Maar ja, andere dingen aan m'n hoofd.

En, Tjeerd, nu je het zegt, ik ben ook al een Oldtimer, dit jaar heb ik al 40 jaar m'n zendmachtiging.
Een speld als Oldtimer heb ik niet………
Ik heb niks nodig, maar hopelijk ontmoet ik zendamateurs die je eigenlijk nog nooit in het echt ontmoet hebt.
En een stel oud gedienden, uit m'n oorspronkelijke regio 't Gooi.
En ik ga natuurlijk Eric-Jan ( PA3CEV ) de hand schudden, als ie er is tenminste. Kan ik hem gelijk even m'n VERON - pr speld "terug geven". Want op doen is niet meer gewenst. ( heb ik trouwens nooit gedaan ).

M'n Gouden speld is nummer 125. Ik ben er trots op!

Juul - PE0GJG

bron: VERON
Bijlagen
goud.jpg
Laatst gewijzigd door Juul - PE0GJG op 22 okt 2015, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pa3mi
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 okt 2014, 16:16
Roepletters: PA3MI
Locatie: Borculo

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#11 Bericht door pa3mi »

Ben ook aanwezig in Apeldoorn.
73, Michel
PA1BGY / NL 13487
Icom IC-706 MK II, Yaesu FT-817 ND, Intek KT-980 HP, Alinco DJ-596, Yaesu FRG-100, LDG-Z11 pro II, Begali simplex professional, Kenwood MC-60A, Adonis AM-508E, cg antenna sb-2000 mk2 interface

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#12 Bericht door Randy »

Ik heb hetzelfde speldje als Juul ergens liggen. Alleen met een andere call. Interessante geschiedenis, mijn geboortejaar als oprichtingsjaar van de PRC.

Dit jaar wederom in Apeldoorn. Er wordt trouwens nog gezocht naar medewerkers die de organisatoren die dag kunnen helpen met het begeleiden van diverse activiteiten.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#13 Bericht door pa1bvm »

ja hoor ik ga naar de dag van de amateur ..
ik heb geen petje met mijn call erop ..ook geen spelden

ik zoek op de rommelmarkt ..
zou dat hele dikke QRO coax relais er nu eindelijk eens liggen ???
vast niet .. maar wie weet ..

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#14 Bericht door PA3RIS »

Juul - PE0GJG schreef: En, Tjeerd, nu je het zegt, ik ben ook al een Oldtimer, dit jaar heb ik al 40 jaar m'n zendmachtiging.
Een speld als Oldtimer heb ik niet………
Hallo Juul,

25 jaar zendmachtiging is de eis zie ik op hun site. Deze haalde ik in 1982 toen ik 17 was, dus ik had er in 2007 al lid van kunnen zijn, en toen was ik 42.. :)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#15 Bericht door Juul - PE0GJG »

Nog een stukje VERON geschiedenis dan maar in het kader van 70 jaar VERON en Apeldoorn, de pr. commissie is opgericht ten huize van Jan Hordijk - PA0AJE † in Breda. We waren met z'n drieën of eigenlijk met z'n vieren. De XYL van Jan was er ook. En we dat waren Peter - PE0PME toen nog, nu PA2PME en ik.
Kort bespraken we wat de taakstelling zou worden en de mogelijkheden waren en wie er nog meer zitting gingen nemen in die PR "groep.'.
Ik herinner me dat we diverse namen lieten passeren en uiteindelijk bleven er een aantal over.
De VERON wilde er een paar en wij, Peter en ik hadden mensen op het oog.

In een later stadium hebben we nog een beroep gedaan op een wederzijdse kennis van Peter en mij, Léon Kusters - PA1LK om z'n waardevolle kennis in te brengen. Léon bedacht dat we gingen vergaderen bij de Chinees in Breukelen langs de snelweg. ( zie foto ).
En ook trad Niek - toen PA0KWY toe. Zijn inbreng was waardevol vanwege z'n werk bij de TU-Delft afd Geodesie in Radio Kootwijk. ( het gebouw staat er niet meer. ). Hij was verantwoordelijk o.a. voor stukken op Teletekst over zendamateurs en de uitslagen van de zendexamens. Ik gaf ze dan weer aan een collega en die gooide ze op Teletekst.
We bedachten dat Chris - toen PA2CHR als cameraman die veel voor het NOS journaal werkte een wel heel erg waardevolle aanwinst zou zijn. En hij is de maker van de eerste VERON film. Een aantal shots in die film zijn gemaakt bij de snelweg en afslag van Radio Kootwijk, want Chris moest weer gauw filmen voor het journaal, daar stonden Peter, Niek en ik dan in de kou…….
Ik herinner mij ook nog effe snel Piet van Weerlee - PA0YZ †

In de tijd staat bovenstaande niet helemaal in volgorde, het zijn zomaar wat snelle herinneringen….. Ik vergeet zeker nog een paar namen.

Nadat m'n werk in "Hillywood" steeds meer tijd vergde en ook verhuizingen een rol gingen spelen heb ik mij teruggetrokken. En ook de werkzaamheden van Peter - PME vergden meer tijd.
Mijn zendamateur activiteiten kwamen tot ruste. En recentelijk probeer ik dat weer langzaam op te pakken. En dat valt niet mee.

Ik denk nog steeds dat het een heel goed plan was om zo'n pr commissie in het leven te roepen.
Wij hadden natuurlijk wel het geluk dat we midden in de media werkten en veel konden "regelen en ritselen". En ook politiek was het soms makkelijk om ze te benaderen en te interesseren.
Over politiek, de VERON had "ruzie" met de toenmalige baas van de RCD ( Koudstaal ) en Peter en ik hadden op verzoek van voorzitter Flip Huis - PA0AD een afspraak geregeld met minister van V&W Neelie Smit Kroes omdat wij in het kader ons QRL haar vaak zagen. Dus ik haar thuis gebeld en zij sprak de historische woorden;"zeg maar waar ik moet komen en wanneer......." Peter-PA0PME heeft haar eerst in Den Haag nog uitgebreid gebriefd...…..en waar het over zou moeten gaan.
Enfin, ze komt voorrijden in de auto met chauffeur bij Flip thuis en ze had tegelijk dhr. Koudstaal uit Groningen laten opdraven. Die was "not amused" want hij kreeg op z'n donder en keek Peter en mij helemaal niet meer aan....... Hij trok nog net onze machtiging niet in.
Enfin, de chauffeur van Neelie vroeg of hij mocht vissen in het water bij Flip z'n huis, Flip z'n vrouw had een vishengel.........Dus hij aan de waterkant vissen, de kat van Flip naast hem.

Flip nam geen blad voor de mond en vertelde Neelie dat Koudstaal (RCD) overal "nee" op zei als er een voorstel werd gedaan door de VERON. Dat werd effe gebakklei en na z'on 2 uur praten sloot Neelie af met;" meneer Koudstaal, wat de heren voorstellen lijkt mij redelijk, U zegt steeds nee, maar u kunt toch ook ja zeggen???"
Op zulke eenvoud waren wij nog niet gekomen!

Koudstaal helemaal , de pest in........

Neelie weer weg met de chauffeur die inmiddels twee vissen gevangen had......en het is allemaal goed gekomen......
Ik weet niet eens meer waar het over ging, Jan Hoek PA0JNH weet het vast nog wel, die was er ook bij.
Het is echt allemaal zo gebeurd....
Enfin, er is daarna het nodige geregeld en alles is goed gekomen. Kijk da's o.a. het werkterrein van een PR commissie. Vaak werken achter de schermen en soms daarvoor.
Later is de pr commissie voortgezet in diverse samenstellingen die ik niet allemaal zo meer gevolgd heb.

Wel heb ik pas geleden nog een radio collega en ons als zendamateurs behoed voor een misser, in de tekst stond dat "radio zendamateurs met hun bakkie……"
Was ik toch nog een klein beetje lid van de VERON pr commissie.

Enfin, alle notulen uit die begin periode e.d. zitten nog in m'n archief.
Misschien haal ik ze nog wel eens boven water.
Zou de VERON een archief hebben?

Dit verhaal hoort hier waarschijnlijk niet helemaal thuis getuige de kop; "Wie gaat er naar A'doorn?".
Maar ach, een stukje VERON geschiedenis nu de VERON 70 jaar bestaat is nooit weg en daar heb ik zo'n 40 jaar van meegemaakt.
En dan is DKARS daar nog een net geboren maar wel erg gezonde baby bij……hi

Groeten en tot ziens in Apeldoorn de 7e.
Bijlagen
vergadering Veron pr commissie  Breukelen .jpg
vergadering Veron pr commissie Breukelen .jpg (46.16 KiB) 6826 keer bekeken
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie