Wie gaan er naar Apeldoorn?

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#16 Bericht door PE9DX »

Juul ik ga ook naar Apeldoorn, niet dat we elkaar kennen maar mocht ik je zien trek ik vast aan je jasje. -)
Mensen zoals jij hebben een brok geschiedenis geschreven niet alleen in deze wereld maar ook op ander radio gebied.
Daar zou door anderen best eens met wat meer respect mogen worden omgegaan!

Johan-PE9DX.

ps bovenstaand stukje proza heb ik met plezier gelezen, en er smakelijk om gelachen.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#17 Bericht door PA3RIS »

Hallo Juul,

Mooi verhaal, bedankt dat je dat met ons gedeeld hebt.

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#18 Bericht door PD4M »

Jullie hebben het steeds over Apeldoorn. Maar de Americahal staat nu vol bedjes voor vluchtelingen toch? Of is er een uitwijklocatie bedacht aldaar?

Groet,
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#19 Bericht door Randy »

PD4M schreef:Jullie hebben het steeds over Apeldoorn. Maar de Americahal staat nu vol bedjes voor vluchtelingen toch? Of is er een uitwijklocatie bedacht aldaar?

Groet,
Vanuit de Americahal doen we er samen met gemeente, politie en COA alles aan om de noodopvang van vluchtelingen in goede banen te leiden. Wellicht ten overvloede, maar toch belangrijk: alle in de Americahal geplande beurzen en evenementen gaan gewoon door.

De vluchtelingen zijn inmiddels vanuit de hal verhuisd naar paviljoententen op het buitenterrein. Logistiek en organisatorisch gezien wordt alles zo op elkaar afgestemd dat de losstaande activiteiten, evenementen en de opvang elkaar niet in de weg zitten.

De noodopvang is sober van aard. De mensen worden voorzien in eten, drinken, kleding, toiletartikelen en een slaapplek. Ze zijn vrij om het terrein te verlaten. Begeleiding van de asielzoekers wordt verzorgd door het Centraal Orgaan Asielzoekers samen met andere instanties zoals Vluchtelingenwerk.

Veiligheidsmaatregelen
Nogmaals: alle in de Americahal geplande beurzen en evenementen vinden gewoon doorgang. In het belang van zowel de vluchtelingen zelf als gebruikers/bezoekers worden er aanvullende veiligheidsmaatregelen getroffen.

Bron: http://www.americahal.nl/nieuws/noodopv ... americahal

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#20 Bericht door Juul - PE0GJG »

sjaak afhaak schreef:Juul, jezelf op de DvdRA presenteren met een speld die bedoeld is voor mensen die zich in de tegenwoordige tijd in een commissie inzetten voor de VERON is not done. Je maakt geen deel uit van die commissie, waarom je erop laten voorstaan alsof dat wel zo is?

Jou is in het in het verleden een Goudenspeld toegekend, je bent daar heel trots op. Tegelijkertijd vindt je het niet zinvol om de VERON te steunen met jouw lidmaatschap. Waarom zou je dan niet gewoon de toegangskosten betalen?

Dag Eric-Jan, goedemorgen,

Dank voor je reactie. Hij is wat kil vind ik. Wat staties. typies een bestuurder vindt je ook niet?
Helaas waren mijn persoonlijke omstandigheden zo dat het lidmaatschap moest worden beëindigd. En dat heeft toen nogal wat gedoe opgeleverd, vraag Léon PA1LK er maar eens naar. Hij heeft een bemiddelende rol gespeeld en wist de in ieder geval mijn bijdrage aan de VERON op waarde te schatten. Jou voorganger toen niet.
Is deze verklaring zo voldoende voor jou? Of moet ik het hele verhaal hier neer pennen?

Je leest kennelijk niet door m'n opmerkingen eerder gedaan heen. M'n opm. betreffende de PR speld is badinerend gemaakt, als dat niet zo overkomt, sorry. Waarom zou ik een pr speld opdoen, heeft toch geen enkele zin? Ik ben geen lid van de pr commissie, ik heb 'em ( mede ) opgericht.

Ik besluit nu maar deze discussie, maar ik heb wel het gevoel dat als jij je nog moet inspannen voor de VERON zoals ik gedaan heb een fiks aantal jaren, ook onder werktijd, je tijd te kort komt.
Moet ik je de memo's laten lezen van m'n werkgever waarin stond;"Nee hé? niet weer die zendamateurs in een programma"
Heb je de docu wel eens beluisterd die Peter -PME en ik gemaakt hebben tbv het VERON Pinksterkamp?
Bij belangstelling wil ik je hem sturen. Kosten nog moeite gespaard. En wat te denken aan het afhuren van de RAI en de kosten van de artiesten die optraden tijdens een feest tbv de jarige VERON?
Hebben we allemaal geregeld, kosten ik heb het nagezocht in m'n archief, 75.000 gulden. ik ben naar Parijs gevlogen om spullen voor een artiest op te halen. VERON niks betaald! Dat is allemaal geregeld.

Hoe dan ook zal ik de 7e je proberen op te sporen en je de hand te drukken. En dan zal ik je m'n PR speld overhandigen. Want daar hecht ik niet zo aan, wel aan m'n activiteiten voor de VERON. Die kan niemand mij afnemen, gelukkig. Of ga je me de toegang beletten?

Maar dan neem ik aan dat je er de 7e ook bent, want die vraag heb je helaas nog steeds niet beantwoord.

En ja, ik loop al weer rond met de gedachte om m'n lid zijn weer te activeren,, maar na deze discussie met jou nu even niet denk ik.

Mooie dag aan een ieder, ik ga de tuin in . Redelijk weer vandaag……………hier op de Veluwe.

Juul - PE0GJG

Forum bazen. Ik stop nu deze discussie met Eric-Jan, sorry voor het ongemak.

Tot ziens op de 7e, ik ben benieuwd wie er nog meer komt.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1mix
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#21 Bericht door pe1mix »

Je kunt de reactie kil vinden, ik vind deze uiterst correct.

Waar je telkens totaal aan voorbij gaat is het feit dat er geen commissiespeld gedragen hoort te worden door niet commissieleden.
De reden lijkt me simpel, je bent niet op de hoogte maar kunt wel op actuele zaken worden aangesproken.
Tevens kunnen persoonlijke uitlatingen daardoor als uitspraken van een commissie worden opgevat.

Dit heeft dus NIETS te maken met wel of geen verdiensten in het verleden!
Daar is door Eric-Jan niets over gezegd, er wordt niets beweerd, ontkent of op een andere manier opgerakeld.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#22 Bericht door Juul - PE0GJG »

pe1mix schreef:Je kunt de reactie kil vinden, ik vind deze uiterst correct.

Waar je telkens totaal aan voorbij gaat is het feit dat er geen commissiespeld gedragen hoort te worden door niet commissieleden.
De reden lijkt me simpel, je bent niet op de hoogte maar kunt wel op actuele zaken worden aangesproken.
Tevens kunnen persoonlijke uitlatingen daardoor als uitspraken van een commissie worden opgevat.

Dit heeft dus NIETS te maken met wel of geen verdiensten in het verleden!
Daar is door Eric-Jan niets over gezegd, er wordt niets beweerd, ontkent of op een andere manier opgerakeld.


Zie boven:

"Je leest kennelijk niet door m'n opmerkingen eerder gedaan heen. M'n opm. betreffende de PR speld is badinerend gemaakt, als dat niet zo overkomt, sorry. Waarom zou ik een pr speld opdoen, heeft toch geen enkele zin? Ik ben geen lid van de pr commissie"

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1mix
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#23 Bericht door pe1mix »

Ik heb door al je stukken heen gelezen en daarom ook gereageerd.
Uit mijn reactie trek je meteen conclusies over wat ik wel en niet zou vinden, dat is nu meteen je "manco".
Ik vind het helemaal niet badinerend, je hele stuk van 09.13 is zuur, aanmatigend, respectloos tegenover Eric-Jan en ruziezoekend.
Dit terwijl ik daar met de beste wil van de wereld geen reden voor kan ontdekken.

Highflyers
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2015, 23:29
Locatie: Staphorst

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#24 Bericht door Highflyers »

ik ga als goed is naar appeldoorn, maar als ik de ruzie zoekers zo hier zie weet ik niet of ik eigenlijk wel deze hobby op moet pakken. ik heb me in het verleden voor een andere hobby ook druk gemaakt en daar waren ook ruzie zoekers ben er toen ook mee gestopt

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#25 Bericht door Solostar »

Heren heren

Welk een tomeloos geweld in uw communicatie.

De geschiedenis doet verhelen dat het vrouwelijk contingent altijd het laatste woord wenst uit te spreken....

Hetgeen in dit topic door jullie allemaal grievend wordt geplaatst geeft een duidelijke indicatie hoe de radioliefhebbers elkaar bejegenen.

Er zijn hopelijk in dit vakgebied geen meesters en knechten :oops:

Wanneer ziet het VERON FORUM het eerste daglicht Eric-Jan?
Is dat alleen toegankelijk voor de rasechte Radio -zendamateurs?
Het kan een grote verandering in elkaars respect en begripsvorming tot stand brengen...

Of zie ik het verkeerd?

Tot ziens in Apeldoorn

"zij die de ogen sluiten naar het verleden zijn blind voor de toekomst"

73

pd0jig

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#26 Bericht door pa1bvm »

nou het is vast geen ruzie .. want zo zijn wij radio amateurs toch niet ..wellicht iets van lichte oscillatie dan wel een slechte SWR
dat komt wel vaker voor ..

gewoon naar Apeldoorn gaan ( hou je beurs in de gaten !! want er lopen lieden rond die niet opzoek zijn naar radiospul ...)
en dan wat koffie drinken .. een broodje erbij .. en misschien kom je wel wat forum leden tegen ..

en dan nu alvast een goed verhaal verzinnen als je met je koopwaar weer thuis komt bij de XYL ..
wat heb je je nu weer allemaal gekocht .. en heb je dat wel nodig ..

oja .. en als jullie dat dikke QRO relais zien liggen ..dan weet je dat ik nog niet bij die kraam geweest ben ..

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5125
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#27 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pa1bvm schreef:..En dan nu alvast een goed verhaal verzinnen als je met je koopwaar weer thuis komt bij de XYL ..
wat heb je je nu weer allemaal gekocht .. en heb je dat wel nodig ..
Of je neemt je XYL mee. :D Werkt zeer goed en geeft de XYL meer inzicht in de hobby.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#28 Bericht door pa1bvm »

zeg waar spreken wij forum leden af in apeldoorn ????
is er meetingpoint ???

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#29 Bericht door Solostar »

Randy schreef:Ik heb hetzelfde speldje als Juul ergens liggen. Alleen met een andere call. Interessante geschiedenis, mijn geboortejaar als oprichtingsjaar van de PRC.

Dit jaar wederom in Apeldoorn. Er wordt trouwens nog gezocht naar medewerkers die de organisatoren die dag kunnen helpen met het begeleiden van diverse activiteiten.


Randy

Ik waag het zeer te betwijfelen dat je hetzelfde speldje als die van DE TOPIC STARTER in je bezit hebt
Volgens mij liggen de interesses wel gedeeltelijk op hetzelfde spoor :cry:


73

pd0jig

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wie gaan er naar Apeldoorn?

#30 Bericht door Randy »

PD0JIG schreef: Randy

Ik waag het zeer te betwijfelen dat je hetzelfde speldje als die van DE TOPIC STARTER in je bezit hebt
Volgens mij liggen de interesses wel gedeeltelijk op hetzelfde spoor :cry:


73

pd0jig
Dezelfde. En een andere. Ik vervul het secretariaat van zowel een commissie alsook een werkgroep. Al draag ik nooit spelden. Ik schreeuw wel eens hard, maar nooit vanaf de zijlijn. :D

De laatste keer dat ik schreeuwde in een volle zaal was het iets met een website die in 1997 was blijven steken. Met de belofte om een week later een werkgroep klaar te hebben om zaken op te pakken. Hetgeen geschiedde en vorig jaar gepresenteerd is op de Dag voor de Radio Amateur. Nu is de website maar een middel. Het doel is een betere informatievoorziening naar de leden toe. En daar is de web-redactie druk mee bezig.

Overigens zoeken we binnen de ICT-werkgroep nog steeds een systeembeheerder (Linux, CentOS, PHP, MySQL, DirectAdmin) en/of een PHP-guru met WordPress kennis, maar diverse andere commissies en werkgroepen zoeken ook nog leden. Zie het overzicht van vacatures.
pa1bvm schreef:zeg waar spreken wij forum leden af in apeldoorn ????
is er meetingpoint ???
Goede vraag. Ikzelf ongetwijfeld bij de ex-PWGN stand die thans door Digital Voice enthousiastelingen in gebruik genomen is. Jouw zullen we aantreffen in de VHF-en-hoger hoek?
PD0JIG schreef: Wanneer ziet het VERON FORUM het eerste daglicht Eric-Jan?
Is dat alleen toegankelijk voor de rasechte Radio -zendamateurs?
Het kan een grote verandering in elkaars respect en begripsvorming tot stand brengen...
Daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan. Er wordt trouwens meer aan de website gewerkt. Ook het formulier voor het Service Bureau moet een échte webshop worden. Probleem met beiden is dat we leden moeten kunnen authenticeren om zo kortingen te verwerken en een member-only gedeelte te maken op de website met diverse extra's. Dat is overigens een technische hindernis en zal het probleem niet zozeer zijn.

Plaats reactie