Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PD0LTR
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2014, 12:09
Roepletters: PD0LTR
Locatie: Bilthoven

Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#1 Bericht door PD0LTR »

Ik lees in eerdere topics dat AT soms heel snel is met het proces waarmee we onze call kunnen registreren, na de examens van 3 september las ik hier ergens dat het iemand al na 1 week was gelukt in te loggen... Ik denk even een topic aanmaken om de voortgang te 'monitoren'... Want we willen natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag, als we geslaagd zijn tenminste... :-) Als ik op website van Stichting Radio Examens kijk, zie ik daar nog alle info van de september examens staan overigens.
73"
Jan.
Geregistreerd sinds nov. 2014. Voorlopig even alleen op 2/70 met Kenwood TM-V71E en een Diamond X30N antenne binnenshuis. Verder af en toe met de Baofeng UV-5R mobiel QRV. Veron lid, regio 015 (Gooi).

PC2R
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jun 2008, 08:16

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#2 Bericht door PC2R »

Er waren na het vorige examen inderdaad mensen die na precies 1 week al een call konden aanvragen. Aangezien we nu ruim een week verder zijn, log ik ook af en toe in om te kijken naar de status, maar nog steeds enkel "novice". Misschien zijn ze deze keer niet zo snel.
73 Roy

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#3 Bericht door PA3RIS »

Het was bij mij geen week, maar 9 dagen. Op vrijdag 12 september stond de full er bij mij in en heb ik mijn nieuwe call geregistreerd. Dat was trouwens wel 's morgens heel erg vroeg, dus waarschijnlijk stond hij er de vorige avond al in.. :) De papieren machtiging en pasje afdrukken duurde wel even, want die vielen ruim een week later, samen met het certificaat en de brief dat ik geslaagd was in de bus.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#4 Bericht door Randy »

Wees geduldig. Dat zul je als zendamateur ook moeten zijn (eerst luisteren, dan zenden...). :)

PC2R
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jun 2008, 08:16

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#5 Bericht door PC2R »

Dat klopt. :mrgreen: Je gaat je alleen afvragen waarom het dan die vorige keer wel snel kon. Vanmorgen nog steeds niets..volgende week maar weer verder kijken. Misschien krijgen we deze keer wel eerst de brief.
73 Roy

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#6 Bericht door PA2LAD »

Jemig, kan me de tijd nog herinneren dat 6 weken wachten heel normaal was, dus waar praat je over..

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#7 Bericht door PF9ZX »

Bij mij, in 2000, duurde het 3 weken.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#8 Bericht door PA3RIS »

PA2LAD schreef:Jemig, kan me de tijd nog herinneren dat 6 weken wachten heel normaal was, dus waar praat je over..
Ik weet niet meer hoe lang ik in 1982 moest wachten, maar ook inderdaad best lang. En een call kreeg je toegewezen, uitzoeken was er niet bij.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#9 Bericht door PA2LAD »

PA3RIS schreef:
PA2LAD schreef:Jemig, kan me de tijd nog herinneren dat 6 weken wachten heel normaal was, dus waar praat je over..
Ik weet niet meer hoe lang ik in 1982 moest wachten, maar ook inderdaad best lang. En een call kreeg je toegewezen, uitzoeken was er niet bij.
De PD en PA3calls werden toen inderdaad op volgorde uitgegeven. Eerst kreeg je de uitslag van het examen en daar was toch wel een 4 weken zeker mee gemoeid. Daarna was je bevoegd en kon je een call aanvragen per briefpost. Dat duurde ook enige weken. En nu klagen dat je na een paar weken nog niks weet? :cry:

PC2R
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jun 2008, 08:16

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#10 Bericht door PC2R »

Dit topic gaat over de examens van 5 nov 2014. Als je daar niets mee van doen hebt, dan kom je toch lekker niet klagen over ons geklaag. :mrgreen:
73 Roy

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#11 Bericht door PA3RIS »

PA2LAD schreef: De PD en PA3calls werden toen inderdaad op volgorde uitgegeven. Eerst kreeg je de uitslag van het examen en daar was toch wel een 4 weken zeker mee gemoeid. Daarna was je bevoegd en kon je een call aanvragen per briefpost. Dat duurde ook enige weken. En nu klagen dat je na een paar weken nog niks weet? :cry:
Ik heb het maar eens nagekeken. Ik heb op 21 april 1983 examen gedaan. De brief dat ik geslaagd ben is gedateerd "mei 1983" en de machtiging is verleend op 20 juni. 2 maanden dus.

PD0LTR
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2014, 12:09
Roepletters: PD0LTR
Locatie: Bilthoven

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#12 Bericht door PD0LTR »

Update 19/11:
Vandaag gesproken met SRE, bleek dat er wat vertraging bij AT was. Graag niet allemaal SRE (Jelle) bellen met verzoek om info > wordt aan gewerkt en heeft ieders aandacht! Net als ik zijn we soms wat ongeduldig ... :D
Geregistreerd sinds nov. 2014. Voorlopig even alleen op 2/70 met Kenwood TM-V71E en een Diamond X30N antenne binnenshuis. Verder af en toe met de Baofeng UV-5R mobiel QRV. Veron lid, regio 015 (Gooi).

Gebruikersavatar
PB1S
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2011, 13:44
Roepletters: PB1S
Locatie: Ter Apel
Contacteer:

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#13 Bericht door PB1S »

Hartelijk dank voor de update!
73, PB1S

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#14 Bericht door PA1RLM »

Tja, "vroeger" duurde het langer. Dat klopt.. Echter "vroeger" kwamen de Batavieren in uitgeholde boomstammen de Rijn afzakken.
Nu woon ik aan de Lek en ik kan je vertellen dat ik hier geen uitgeholde boomstammen meer zie langs komen. Laat staan dat ik Batavieren zie
(hooguit een verdwaalde Noorman). Jaren later reed men in voertuigen aangedreven door een, toen zeer moderne, stoommachine. Ook deze kom
ik nog zelden tegen.

Afgelopen voorjaar kon ik met 2 weken mijn nieuwe call aanvragen Het gaat dus tegenwoordig (veel) sneller dan "vroeger" en heeft het, wat betreft
de uitslag van het examen en/of het aanvragen van een call m.i. weinig zin om terug te grijpen op "vroeger".

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Voortgang examens 5 november 2014 - Nieuwegein

#15 Bericht door PF9ZX »

Het probleem van tegenwoordig, is dat er veel méér mogelijk waardoor er dus steeds minder mogelijk is. :wink:

Ze kunnen satelieten 6 miljard kilometer laten reizen maar t.o.v dit staaltje techniek is een relatief simpele administratieve handeling erg lastig.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Plaats reactie