Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioamateur

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#16 Bericht door pa3kc »

PA2LAD schreef: Maar miepen over 10 euro als je voor een paar duizend euro beneden gekocht hebt? :(
Ik ga echt niet naar een radio markt om daar een paar duizend euro uit te geven :roll:

Denk ook niet dat de gemiddelde bezoeker dat gaat doen.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#17 Bericht door pa3kc »

elsinga schreef:[mod break] Ik heb even de titel aangepast... het woord "oplichters" is niet van toepassing op de horeca ondernemers. Hoge prijzen, vast. Maar je weet vooraf wat je waarvoor betaalt en je kunt het gewoon laten. Het is niet alsof ze je een biefstuk verkopen en je een hamburger geven of zo. Dat zou oplichting zijn. [mod break]

Iedereen wel veel plezier gewenst! ;)
Hier had je niet hoeven te modden hoor. Een ieder had allang begrepen waar het wel omging :)

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#18 Bericht door PA3HMP »

Het lijkt wel of ze Rosmalen van de troon willen stoten, 2,70 voor een uitgedroogd worstenbroodje (of iets wat daar voor door moest gaan), ik heb ze maar laten liggen.

En dat ik apparatuur thuis heb staan wil nog niet zeggen dat ik absurde prijzen ga betalen voor wat te eten op een markt, want een Mc Donnalds is nooit ver uit de buurt :mrgreen:

Maar ze komen er vanzelf wel achter, ik heb al verschillende mensen gezien met een lunchpakket verzorgd door de xly die ze daar rustig zaten op te eten.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#19 Bericht door PA3DAT »

Een xly, is dat niet een stekker? Oh nee, dat is een xlr geloof ik... :wink:

Maar goedbeschouwd: zo'n ondernemer zoekt een balans tussen de kosten (huur/pacht, personeel etc.) en opbrengsten.
Lagere prijzen geven een hogere afzet, en wellicht ook een hogere omzet, maar dat hoeft niet. Een grotere afzet kan
misschien niet eens, er staan nu al lange rijen met wachtenden.

Pas als die wachtende rijen weg zijn, of het personeel staat uit zijn/haar neus te peuteren, dan zal de ondernemer een
prijsverlaging overwegen. Of hij geeft de pijp aan Maarten en vertrekt. Dan is er in de toekomst misschien alleen nog iets
uit een automaat te krijgen.

Maar die ondernemer streeft (zoals alle ondernemers, ook die radiohandelaren beneden in de hal) naar winstmaximalisatie.
En daar schijnt hij zo wel aardig in te slagen. En als de rijen met wachtenden té groot worden zou hij ook nog een
prijsverhoging kunnen overwegen... :D

In ieder geval: erover zeuren heeft geen zin. Het is een kwestie van vraag en aanbod. En zolang er voldoende mensen
bereid zijn hoge prijzen te betalen, zou die ondernemer wel gek zijn om de prijzen te verlagen!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#20 Bericht door jan58 »

Maar dat is toch overal zo,welke beurs of evenement je ook bezoekt.
Ga paar keer per jaar naar autorally,s in nederland.
Daar vragen ze voor broodje hamburger met uitjes zo n 3,50 euro.
Ze staan dan met zo n kraampje ergens buitenaf aan een zandweggetje.

Maar ach je hoeft ook niet wat te kopen. :lol:

Gr Jan

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#21 Bericht door andre »

Wat een gezeur allemaal....Ik ben lekker tot na vijven gebleven. Weet je waarom? Dan hoefde ik geen 3 euries parkeergeld te betalen omdat het ticket hokje dan al verlaten is. En om de tijd te doden voor het zover was, hebben we lekker aan de koffie gezeten. Ja, die was dan wel weer duur natuurlijk..... :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

19ok061
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2013, 12:27

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#22 Bericht door 19ok061 »

maar je hebt wel €3 parkeergeld bespaard :lol:
Yaesu FT1000mp MarkV (200W) + MD100
Yaesu FT757GX + FC757AT + FP757HD + Turner +3B + FL2277B
Yaesu Ft990 + sp6 + MD 1 + FL2100B
TYT TH-9800 Quadband
Mantova turbo 8
inverted V 45M
End Fed 6M - 80M
4 elem. Yagi vert./hor.
Windom 41.5 meter lang
diamond x30
3 x antenne mast

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#23 Bericht door PC1TK »

Tja .. ik gaat al jaren naar de TT . Alles VEEL en VEEL te duur als je er echt bij na denkt .
Maar ja we denken er niet bij na gaan gewoon .. en enige waar je ons over hoort is hoeveel zin wij hebben in de volgende TT . En hoe leuk de laatste was .

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#24 Bericht door PA1WES »

[Rant] en de recessie, die is voorbij als ik dit hier zo lees. Maar die is er volgens mij ook nooit geweest als je ziet hoeveel mensen verre reizen maken of 3x per jaar op vakantie gaan, en 30 euro uitgeven op een terrasje :p [/rant]

Hoe was t op de beursvloer, leuk/gezellig/nieuwe dingen?

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#25 Bericht door PD4NX »

fre0n schreef:en de recessie, die is voorbij als ik dit hier zo lees. Maar die is er volgens mij ook nooit geweest als je ziet hoeveel mensen verre reizen maken of 3x per jaar op vakantie gaan, en 30 euro uitgeven op een terrasje
De gevolgen van een recessie zijn vaak onzichtbaar of wil men niet zien. Gelukkig treft het jou niet.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#26 Bericht door PA3HMP »

andre schreef:Wat een gezeur allemaal....Ik ben lekker tot na vijven gebleven. Weet je waarom? Dan hoefde ik geen 3 euries parkeergeld te betalen omdat het ticket hokje dan al verlaten is. En om de tijd te doden voor het zover was, hebben we lekker aan de koffie gezeten. Ja, die was dan wel weer duur natuurlijk..... :mrgreen:
:mrgreen: :lol:

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Pas op! hoge prijzen actief tijdens Dag voor de Radioama

#27 Bericht door Apae »

Tja, ik heb er een (nieuwe) antenne gekocht, voor 50 euro. Waarbij het prijskaartje op de antenne overigens 40 euro zei... maar het bordje op de kraam wel die 50 aangaf.
Hogere prijzen voor de DvdRA, of gewoon een te oud stickertje? Ik denk eigenlijk het laatste.

Plaats reactie