Transponder ballonvos

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Transponder ballonvos

#1 Bericht door PE2AAB »

Zojuist een paar leuke, kortje QSO's kunnen maken via de transponder onder de ballonvos. Zo jammer dat er altijd weer lieden zijn die de zaak moeten verzieken.
Volgens mij is er zelfs iemand die gewoon al een aantal jaren achter elkaar zijn microfoon vastklikt. Je hoort dat aan het gereutel van de stations die erover proberen te komen. Die trollen zijn erg maar diegene die de mike wil vastzetten om dit zgn. te voorkomen, nog erger!

Zo ook die Roepie Roepie pipo op UTR. Is die gast nou echt niet te pakken? Hij doet dit al zo lang dat er toch wel wat doppler units getest kunnen worden :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Transponder ballonvos

#2 Bericht door PF9ZX »

Geen aandacht aan schenken
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Transponder ballonvos

#3 Bericht door PA1WES »

je zou zeggen dat die ''goedemiddag'' pipo wel te peilen moet zijn, er reden genoeg peilers rond in het land vandaag :p

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Transponder ballonvos

#4 Bericht door pd1ahm »

Misschien een idee om een tweede peilgroep klaar te laten staan, die vinden de stoorzender wel.
Het kan niet ver van de plek geweest zijn waar de ballon omhoog ging, het storen was er al voordat het landelijk goed te ontvangen was.

@Rick nog bedankt voor het qso.
We zitten niet al te ver van elkaar, maar een gewoon qso hebben we nog nooit gemaakt.
Maar via de ballon lukt het elk jaar weer :D

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Transponder ballonvos

#5 Bericht door PA2LAD »

pd1ahm schreef:Misschien een idee om een tweede peilgroep klaar te laten staan, die vinden de stoorzender wel.
Met de automatische peilers kan inderdaad tegelijk een extra vossenjacht houden, alleen je hebt geen rechten om die persoon het (radio)zwijgen op te leggen. Alleen AT mag dat en die moet je wel mee hebben natuurlijk. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat ze hulp afslaan :wink:

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Transponder ballonvos

#6 Bericht door PE4BAS »

Wie weet wat er aan de hand was met de transponder tijdens de vlucht? Toe de ballon net op gelaten werd hoorde ik de transponder even kort, daarna kon ik hem niet meer horen tot 14:22 waarschijnlijk is toen de ballon geklapt. Het signaal ging toen van niks naar S7 met QSB!

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Transponder ballonvos

#7 Bericht door Randy »

PE4BAS schreef:Wie weet wat er aan de hand was met de transponder tijdens de vlucht? Toe de ballon net op gelaten werd hoorde ik de transponder even kort, daarna kon ik hem niet meer horen tot 14:22 waarschijnlijk is toen de ballon geklapt. Het signaal ging toen van niks naar S7 met QSB!
Is bekend en wordt onderzocht.

Plaats reactie