Examen N en Examen F mei 2014

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#31 Bericht door Randy »

PE0AGO schreef:Ben zeer benieuwd naar een reactie/motivatie van de opsteller.
De examens worden gemaakt door Agentschap Telecom. SRE neemt deze enkel af. Van wat ik begrepen heb gaat er met enige regelmaat feedback terug, maar gebeurt het vaak dat de eerder gemelde fouten enkele examens later alsnog terugkomen.

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#32 Bericht door PE0AGO »

PA4JAN schreef:Vragen op een examen die niet kloppen komt vaker voor Deze worden bij het AT als goed gerekend
Het is ook als eens gebeurt dat een vraag dubbel stond of dat je een examen kreeg die al 3 keer eerder was geweest in dat jaar
Of 2 keer het zelfde examen achter elkaar in 4 mnd
We blijven gelukkig mensen
In mijn opinie zijn die mensen prutsers/knoeiers et cetera.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#33 Bericht door elsinga »

PA4JAN schreef:Het is ook als eens gebeurt dat een vraag dubbel stond of dat je een examen kreeg die al 3 keer eerder was geweest in dat jaar
Of 2 keer het zelfde examen achter elkaar in 4 mnd
We blijven gelukkig mensen
Klopt. "Mijn" examen was een exacte herhaling van een half jaar eerder, die weer een exacte herhaling was van een jaar daarvoor. En die had ik toevallig de avond ervoor nog als proefexamen gemaakt. :mrgreen: Toch nog 4 fout... :roll: :? Was overigens wel een slimme zet van de examencommissie/AT, want wie verwacht dat nou... :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#34 Bericht door PA4JAN »

Dat was geen slimme zet Dit had nooit mogen gebeuren Ik heb 1 gesprek met het AT gehad
En hun met mij
En het was verwonderlijk dat ik de enigste was die dat was op gevallen
Zelfs de mensen die de examens uit deelde hadden niks in de gaten
Dit was een software probleem in de pc die de vragen uit de molen gooit
Is gelijk op gelost

Ik geloof dat de mensen die zo'n dubbel examen hebben gemaakt het papiertje in moeten leveren :lol:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#35 Bericht door elsinga »

Jan, inleveren heb ik ze nog niet over gehoord. :mrgreen: Ik heb het overigens na het examen gelijk tegen de examinatoren gezegd en die waren ook verbaasd (net zo erg als ik trouwens). Krijg ik nu als eerste melder een gratis "CW included"? :shock: :lol: :lol:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#36 Bericht door PA4JAN »

We hebben er voor geleerd en daar gaat het om Jij ook hard
Groetjes Jan
Ja je kunt CW gaan doen met een deken boven het kampvuur ha ha Kun je de letters maken met de rook lol

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#37 Bericht door PD3UTR »

Ook even het examen van de Novice van 13.00 uur gemaakt voor de gein, en kwam zelf ook op 2 fouten, maar wel leuk om even dit examen te maken, was vorige examen van 5 maart 2014 al geslaagd.

Voor die gene die geslaagd zijn welkom in de ether straks.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#38 Bericht door PA2HP »

Ik ben ook het F examen wezen doen vorige week in Vlaardingen.
Tijdens het examen viel me ook al vraag 21 op.

Ik weet (na contact met Henk PA0HPV) dat ook antwoord B wordt goed gerekend.

Het was inderdaad een "drukfout". die 146.650.

Het mooie is dat daardoor nu 1 iemand die eerst 16 fout had, nu toch is geslaagd. ( ik was overigens ook " dik "geslaagd, met of zonder vraag 21)

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#39 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD2HP schreef:Ik weet (na contact met Henk PA0HPV) dat ook antwoord B wordt goed gerekend.

Het was inderdaad een "drukfout". die 146.650.
Komt niet professioneel over als er 2 antwoorden worden goedgekeurd.

Het lijkt mij beter dat de examencommissie de gehele vraag afkeurt.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#40 Bericht door PA1RLM »

Zojuist even gekeken op de site van het agentschap. Ondanks het feit dat ik nog geen mailtje van de examen cie gehad heb kon ik vanmiddag zien dat ik nu 2 examens met goed gevolg had afgelegd. Naast N stond er nu ook F (vanmorgen nog niet) en ik kon mijn roepletters ook aanpassen.
Dit heb ik (natuurlijk) dann ook maar gelijk gedaan.

Mvg,
Karel
PA1RLM

PD8D
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2014, 10:32
Roepletters: PD8D
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#41 Bericht door PD8D »

Na dagen lang meerdere keren per dag met DigiD in proberen te loggen is het dan eindelijk zo ver; Ik kom binnen bij agentschaptelecom.nl en heb zojuist mijn call (PD8D) geregistreerd :)
De site is wel erg traag overigens, hij laad soms niet, maar de aanhouder wint na een berg refreshes :P Is er misschien iemand die mij wil toevoegen op QRZ.com?
Yaesu FT-7800 / Baofeng UV-5RA+ / RTL-SDR / Garmin Montana 600 / Diamond X50N / Diamond MR77

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#42 Bericht door PA4JAN »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PD2HP schreef:Ik weet (na contact met Henk PA0HPV) dat ook antwoord B wordt goed gerekend.

Het was inderdaad een "drukfout". die 146.650.
Komt niet professioneel over als er 2 antwoorden worden goedgekeurd.

Het lijkt mij beter dat de examencommissie de gehele vraag afkeurt.
Waar mensen zijn gebeuren fouten het komt niet te vaak voor
Het AT lost het zo prachtig op

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#43 Bericht door elsinga »

PD8D schreef:Is er misschien iemand die mij wil toevoegen op QRZ.com?
Even op QRZ.com in het daarvoor bestemde forumdeel vragen, is meestal zo gepiept. Wellicht sneller dan de NL beheerder hier toevallig langskomt. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PD8D
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2014, 10:32
Roepletters: PD8D
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#44 Bericht door PD8D »

elsinga schreef:
PD8D schreef:Is er misschien iemand die mij wil toevoegen op QRZ.com?
Even op QRZ.com in het daarvoor bestemde forumdeel vragen, is meestal zo gepiept. Wellicht sneller dan de NL beheerder hier toevallig langskomt. ;)
Thanks, dat doe ik dan morgen wel even, want in de FAQ van de beheerder staat dat als ik nog niet in de roepletter-lijst van Agentschap Telecom sta ik direct voor een week een ban krijg ;)
Yaesu FT-7800 / Baofeng UV-5RA+ / RTL-SDR / Garmin Montana 600 / Diamond X50N / Diamond MR77

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Examen N en Examen F mei 2014

#45 Bericht door PA1WES »

Even wachten op de lijst-update dan maar. De pdf-jes stonden er vandaag op, compleet met mijn voorkeurs-roepletters! \o/

Plaats reactie