Examen november N/F

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Examen november N/F

#76 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD1EU schreef:Een Novice PD callsign schijnt ook aangehouden te kunnen worden met een Full licentie (zelfs met CW aanduiding). Ik heb daar geen voorbeeld van (ook niet netjes als ik het wel zou plaatsen).
Is dit een feit ?

-Ed

Volgens mij is de PD reeks alleen voor "N".
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

G_Arnhem
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 sep 2013, 12:58
Roepletters: PD1OWL

Re: Examen november N/F

#77 Bericht door G_Arnhem »

PA4JAN schreef:Ik vind het toch een raar verhaal omdat je rechtelijk niet met je behaalde rijbewijs aan het verkeer mag deel nemen En dan 2 jaar moet wachten
Nee hoor, hij wist precies te vertellen dat hij nog geen zendamateur mocht worden.
Maar daarmee was het nog niet verboden om het examen te doen!

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: Examen november N/F

#78 Bericht door PD3UTR »

Ik heb de volgende examen van de Novice examen van 6 november 2013 in mij bezit;

Op het voorblad staat de volgende tekst te lezen;

Examenopgaven

Categorie Examen N (2)

6 november 2013, 16.15 uur

N.H. -hotel Amersfoort

Die heb ik er al vanaf geplukt van dit forum zoek dus de andere versie die gemaakt zijn van de Novice examens van die dag.

met vriendelijke groet,
Ronald

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Examen november N/F

#79 Bericht door PA3BAS »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PD1EU schreef:Een Novice PD callsign schijnt ook aangehouden te kunnen worden met een Full licentie (zelfs met CW aanduiding). Ik heb daar geen voorbeeld van (ook niet netjes als ik het wel zou plaatsen).
Is dit een feit ?

-Ed

Volgens mij is de PD reeks alleen voor "N".

Ik heb meen ik ergens gelezen dat je als F-amateur best wel een N-call aan mag vragen, maar dat je dan ook aan de geldende regels voor N-amateurs valt. Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt..... :mrgreen:
.... But will it blend?

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Examen november N/F

#80 Bericht door Math PD0MAT »

Luisteramateur schreef:Ik heb de volgende examen van de Novice examen van 6 november 2013 in mij bezit;

Op het voorblad staat de volgende tekst te lezen;

Examenopgaven

Categorie Examen N (2)

6 november 2013, 16.15 uur

N.H. -hotel Amersfoort

Die heb ik er al vanaf geplukt van dit forum zoek dus de andere versie die gemaakt zijn van de Novice examens van die dag.

met vriendelijke groet,
Ronald
Ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen. Mijn 14.15 versie heeft alle antwoorden met pen omcirkelt.
Verder, probeer eerst eens alle andere examens van 2011, 2012 en 2013. Dat zijn er al heel wat.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examen november N/F

#81 Bericht door elsinga »

Math, als je jouw versie in kunt scannen en als verzameling plaatjes naar mij wilt mailen, dan werk ik de cirkeltjes wel weg en zet 'm als PDF online. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Examen november N/F

#82 Bericht door Math PD0MAT »

elsinga schreef:Math, als je jouw versie in kunt scannen en als verzameling plaatjes naar mij wilt mailen, dan werk ik de cirkeltjes wel weg en zet 'm als PDF online. ;)
Dan ga ik even kijken hoe mijn scanner ook al weer werkt, hoop hem morgen online te hebben.

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Examen november N/F

#83 Bericht door PA4JAN »

G_Arnhem schreef:
PA4JAN schreef:Ik vind het toch een raar verhaal omdat je rechtelijk niet met je behaalde rijbewijs aan het verkeer mag deel nemen En dan 2 jaar moet wachten
Nee hoor, hij wist precies te vertellen dat hij nog geen zendamateur mocht worden.
Maar daarmee was het nog niet verboden om het examen te doen!

Ik vind dit zo krom als wat Ik bedoel niet de deel nemer hier mee :D

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Examen november N/F

#84 Bericht door PA2LAD »

PA4JAN schreef:Ik vind dit zo krom als wat Ik bedoel niet de deel nemer hier mee :D
Nou, zo raar is dat niet. Reeds in de vorige eeuw was het mogelijk voor jongeren om examen te doen en dan kregen ze bij goed gevolg een verklaring van bevoegdheid. Ook toen moest je een bepaalde leeftijd hebben om een eigen call te mogen hebben en zelfstandig uitzendingen te mogen doen.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Examen november N/F

#85 Bericht door coolepascal »

Onze maatschappij is nu eenmaal niet ingericht op lieden die kwa intelligentie boven het maaiveld uitsteken, we hebben enkel aandacht voor de minder fortuinlijke intelligentie die we als volkomen geaccepteerd zien.
Ik heb begrepen dat je als bovengemiddeld intelligente jongere meteen in een TV programma moet verschijnen.... iets met komkommers en zo denk ik.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Examen november N/F

#86 Bericht door Randy »

Later dan beloofd, maar vandaag heb ik de examens binnen gekregen als scan. Enige nadeel is dat iedere pagina een apart JPG-bestand is. Ik ga ze in de loop van de dag even omknutselen naar een handzaam PDF-bestand als de tijd het op kantoor toelaat hier.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examen november N/F

#87 Bericht door elsinga »

Als dat het examen van 14:15 is, dan komt'ie vanavond bij mij online als PDF. Kreeg 'm zojuist ook binnen als JPG's. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Examen november N/F

#88 Bericht door PA4JAN »

fijn :D

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Examen november N/F

#89 Bericht door Randy »

Ze staan er alle 4 erop - www.hamnieuws.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examen november N/F

#90 Bericht door elsinga »

Ik heb ze schaamteloos gepikt van Hamnieuws en ze bij mij in de ZIP bestanden erbij gezet. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie