Friedrichshafen 2013

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Friedrichshafen 2013

#1 Bericht door PA2LO »

Nog een paar weekjes en de grootste radiomarkt van Europa gaat weer van start.
Wie gaan er allemaal naar Friedrichshafen? Alleen voor de gezelligheid of met een speciaal doel?
En iemand nog tips om de dagen goed door te komen?

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 591
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Friedrichshafen 2013

#2 Bericht door PH4CK »

Goede schoenen, grote rugzak en een dikke portomonee :)
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Friedrichshafen 2013

#3 Bericht door PA2LO »

Nee, het gaat hiet om Friedrichshafen, Eric, niet om de radio markt in ' t Harde? Alhoewel...als je 't Harde bedoelde had er in plaats van goede schoenen waarschijnlijk "klompen" gestaan, zodat je als bezoeker minder opvalt tussen de locale populatie :mrgreen:

Over Friedrichshafen: Op voorhand vind ik het jammer dat Wimo heeft besloten om niet meer op de beurs te verschijnen. Ze hadden altijd goede aanbiedingen en een zeer groot aanbod. Ben benieuwd of er iets voor Wimo in de plaats is gekomen, of dat nu ook de " nieuwbouw" hal leger en leger wordt....

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Friedrichshafen 2013

#4 Bericht door Steef »

Ik zou best een keer er naar toe willen.
Echter, is het redelijk onbetaalbaar.

Hotels daar in de buurt weten dat de beurs er dan is........
En ff 1600 km heen en terug is ook niet echt wat je noemt "goedkoop" vandaag aan de dag.
Wie praat luistert niet

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Friedrichshafen 2013

#5 Bericht door pe5jw »

Gewoon een keer doen.
Wie weet hoe lang deze beurs nog intressant blijft.
Wimo stopt, wie volgt net als de andere beursen zal deze ook leeg lopen.

Ben vorig jaar met de camper geweest op de parkeerplaats (camping) was het goed te doen die paar dagen.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Friedrichshafen 2013

#6 Bericht door PA3FS »

Stopt WIMO ? Met naar de beurs gaan of helemaal ?

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Friedrichshafen 2013

#7 Bericht door pe5jw »

PA2LO schreef:Op voorhand vind ik het jammer dat Wimo heeft besloten om niet meer op de beurs te verschijnen.
http://blog.wimo.com/?p=265
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 591
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Friedrichshafen 2013

#8 Bericht door PH4CK »

Hotels daar in de buurt weten dat de beurs er dan is........
het is wat je duur vind, op 5 km afstand voor 65 euro,2 personen + ontbijt valt toch wel mee?

Helaas wordt het wel minder daar, vorig jaar voor de zesde maal geweest met tussen pozen van 3 a 4 jaar.
De huur voor de handelaren in het "nieuwe" gedeelte is ontzettend hoog en ook de 2e hands hallen wordt steeds duurder, ook voor de potentieele kopers.

dus als je goedkoop uit wil zijn kom dan zaterdag naar de radiomarkt op `t Harde, hier staan handelaren die je ook in Friedrichshafen aan kunt treffen, maar ook handelaren die niet meer naar FH gaan vanwege de hoge prijzen.

en voor PA2LO wie de klomp past trekke hem aan :mrgreen:
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Friedrichshafen 2013

#9 Bericht door DC4CP »

PA2LO schreef:Nee, het gaat hiet om Friedrichshafen, Eric, niet om de radio markt in ' t Harde? Alhoewel...als je 't Harde bedoelde had er in plaats van goede schoenen waarschijnlijk "klompen" gestaan, zodat je als bezoeker minder opvalt tussen de locale populatie :mrgreen:

Over Friedrichshafen: Op voorhand vind ik het jammer dat Wimo heeft besloten om niet meer op de beurs te verschijnen. Ze hadden altijd goede aanbiedingen en een zeer groot aanbod. Ben benieuwd of er iets voor Wimo in de plaats is gekomen, of dat nu ook de " nieuwbouw" hal leger en leger wordt....
Van 16/06/20130 tot 2/07/2013 geven ze online 20% korting op alles van Diamond, 15% op alles van Yaesu en 10% op alle andere artikelen staat in de CQ-DL van Juni...

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Friedrichshafen 2013

#10 Bericht door PA2LO »

en voor PA2LO wie de klomp past trekke hem aan
Zit daar maar niet over in Erik!

Afbeelding

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 591
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Friedrichshafen 2013

#11 Bericht door PH4CK »

:D :D :D :D :D
tot zaterdag
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Friedrichshafen 2013

#12 Bericht door PA3DAT »

De xyl en ik gaan wel naar Friedrichshafen. Voor mij de tweede keer, ik was daar vorig jaar voor het
eerst, samen met Joeri PE5JW: http://www.aloys.nl/hamradio-friedrichshafen.html

Ben benieuwd wie er nog meer gaan!

Wij gaan overigens met de camper, van woensdag t/m zondag, en staan dan op het terrein naast de
beurshallen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Friedrichshafen 2013

#13 Bericht door pe1br »

Het heen en terug rijden kost geld daar kom je niet onderuit maar de overnachtingen zijn vrij goedkoop.
Je moet in de dorpjes om friedrichshafen op zoek naar een ferien wonung of zimmerfrei (particuliere verhuur).
Wij hebben voor het 7de jaar zoń huisje en we betalen dit jaar 38 euro per nacht voor 2 personen (minimaal 3 nachten).
Zeker net zo goed als een hotel en je eigen woonkamer, slaapkamer en keuken (je hoeft dus niet uit eten).
Voor dat geld ga ik geen 1600 KM met de caravan rijden (extra brandstof en camping plaats is duurder voor een paar dagen).
http://www.eriskirch.de/fileadmin/Datei ... er2011.pdf
Steef schreef:Ik zou best een keer er naar toe willen.
Echter, is het redelijk onbetaalbaar.

Hotels daar in de buurt weten dat de beurs er dan is........
En ff 1600 km heen en terug is ook niet echt wat je noemt "goedkoop" vandaag aan de dag.

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Friedrichshafen 2013

#14 Bericht door andre »

Ik kan bovenstaande ten volle bevestigen. Zelfs in Friedrichshafen zelf kan je, indien op tijd geboekt, voor weinig een klein appartementje huren.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Manitou
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:09
Locatie: planet earth

Re: Friedrichshafen 2013

#15 Bericht door Manitou »

Voor mij zal het de laatste keer zijn na 8 edities op rij in de nieuwe hallen tenzij het dit jaar verbeterd is t.o.v. eerdere edities.
Reden is dat het steeds minder wordt en anderzijds duurder.
Tot voor enkele jaren had je nog drie hallen vlooienmarkt + één hall met fabrikanten,verenigingen.
Welliswaar was die derde hall maar beperkt gevuld.
Vorig jaar waren er nog maar twee hallen vlooienmarkt en zelfs die tweede was niet volledig gevuld.
Natuurlijk blijft het aanbod en aantal stands veruit de grootste van Europa en zie je ook alle nieuwigheden.
Voor koopjes moet je er al lang niet meer zijn.
Vroeger waren er nog leuke koopjes op de laatste dag maar dat is ook al enkele jaren achter de rug.
Het enige positieve van het geheel vindt ik nog de leuke omgeving van de Bodensee.
Ik hoor geruchten dat men van plan is F'hafen te verlaten voor een meer centrale lokatie in Duitsland.
Afwachten.

Plaats reactie