Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Johan PD1JMB
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:25
Locatie: Utrecht

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#31 Bericht door Johan PD1JMB »

PE7EB schreef:
Johan PD1JMB schreef:Eg wel, zoals elk jaar weer de bekende sieradenstand! :mrgreen: :evil:
Die zover mij bekend, gerund wordt door de ega van een standhouder met heel veel handige pluggen en verlopen etc, waarbij zij ook nog eens meehelpt op de stand van manlief :-)
Weiger je haar, blijft hij waarschijnlijk ook weg, lijkt me geen goede zet :-)
En daarnaast, een klein hebbedingetje voor de (X)YL meenemen, kan zomaar een hoop goed doen :mrgreen:
Ik heb me er ook niet echt aan geërgerd hoor. Maar dat hobbyvreemde stands worden geweigerd klopt niet helemaal. Ook de bekende helikopterstands weer gezien. Verder was het 95% hobbygerelateerd dus prima. Er valt altijd wel wat op te merken :)
http://www.dynode.nl - weblog over o.a. zendamateurisme, tevens site van Randstad Repeaters stream

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#32 Bericht door PE7EB »

Beter een paar niet hobby gerelateerde kramen dan lege tafels :-)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#33 Bericht door PE2AAB »

AntonWesselink schreef:Even off-topic:

Met die olieopvangbakken onder alle auto's die op het gras geparkeerd stonden, gaan we daar het milieuprobleem mee oplossen?

Adriaan.

****************
Anton,

Alle van je 9 geposte berichten zijn van een onaardige soort. Ik heb je berichten dan ook gemeld als zijnde aanstootgevend en hoop z.s.m. afscheid van je te kunnen nemen op dit forum.

Doe toch gewoon. Dan doe je al gek genoeg.

Bedankt.


edited by mod.
Laatst gewijzigd door PE2AAB op 25 mar 2013, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 549
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#34 Bericht door pd1ahm »

PD1JMB schreef: Ook de bekende helikopterstands weer gezien
Jazeker, dat heb ik aan de lijve mogen ervaren...
Ik stond een rij verder aandachtig te luisteren naar de uitleg van een analyzer toen ik ineens zo een helikopter voor mijn harses kreeg.
De standhouder die mij uitleg gaf heeft dat ding meteen in "beslag" genomen. (wilde hem zelfs even in tweeën breken)
Ik schrok alleen en heb geen schade opgelopen :D
Maar de andere standhouders die er omheen stonden waren er minder blij mee, het is bepaald geen doen als je steeds om je heen moet kijken of zo een ding op je af komt.

Ik heb de eigenaar van de helikopter de raad gegeven om er een vislijntje aan te doen van 2 meter.
Dan kan dat ding rustig vliegen en hebben anderen er geen last mee.
Of hij er wat mee doet is vers twee, dat zien we volgend jaar wel.

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#35 Bericht door Apae »

PE2AAB schreef: Er zijn er die daar een oplossing voor hebben. Die rakkers parkeren aan het begin van de weg in een zijstraatje op het gras. Dat waren de zogenaamde Centamateurs ;-) Maarrrrr. Ze hebben wel € 6,- uitgespaard.
Wat was ik blij dat ik dat niet heb gedaan, en dat ik op twee minuten lopen van de ingang stond. Dankzij een vangst van zes sorteer-ladekastjes door degene met wie ik samen was, zijn we drie keer met buit naar de auto heen en weer gelopen...

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#36 Bericht door PD1AEC »

Volgende keer moet ik me wat beter voorbereiden op wat ik eigenlijk nodig heb, ik ben thuisgekomen met slechts een bos Aircell + connectoren en verder alleen maar wat gegeten en gedronken...qua aanbod vond ik het top; heerlijk om lekker rond te schooieren tussen die ouwe troep, voor velen een walhalla. Vroeger was ik waarschijnlijk met een kofferbak vol naar huis gereden, maar de wijsheid (vrouw) heeft het weer gewonnen :)

Wel heb ik me geïrriteerd aan zgn. amateurs die met antennes uit hun rugzak/borstzak vrolijk heen en weer zwiepen terwijl je bij een stand staat te kijken, wees een beetje bewust van je omgeving als je ergens zonodig vooraan wilt staan (voorpiepen) en steek andermans ogen niet uit.
Groet, Remco
Yaesu FT-857D | Yaesu - VX6R | CB fanboy | ex. 3m | ex. 35cm

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#37 Bericht door PE2AAB »

PD1AEC schreef:Volgende keer moet ik me wat beter voorbereiden op wat ik eigenlijk nodig heb, ik ben thuisgekomen met slechts een bos Aircell + connectoren en verder alleen maar wat gegeten en gedronken...qua aanbod vond ik het top; heerlijk om lekker rond te schooieren tussen die ouwe troep, voor velen een walhalla. Vroeger was ik waarschijnlijk met een kofferbak vol naar huis gereden, maar de wijsheid (vrouw) heeft het weer gewonnen :)

Wel heb ik me geïrriteerd aan zgn. amateurs die met antennes uit hun rugzak/borstzak vrolijk heen en weer zwiepen terwijl je bij een stand staat te kijken, wees een beetje bewust van je omgeving als je ergens zonodig vooraan wilt staan (voorpiepen) en steek andermans ogen niet uit.
:-)

Ja inderdaad. Of van die lui met een mega rugzak (met achterop de benodigde voorraad Wicky pakjes) die hem zomaar even tegen je neus aan zwiepen. Fijn. Sta je bij een kraam te kijken, komt er zo'n woudloper tussen geschoven.

Ik zag zelfs een XYL die waarschijnlijk van manlief mee moest maar er geen zin in had, op de eerste ring, met een klapkrukje haar haakwerkje afmaken :-D

Blijf dan thuis.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#38 Bericht door pa5cal »

Dit jaar heb ik... NIKS gekocht!

Ik ben trots op mezelf :) Mede komt dit omdat ik gewoon alleen maar troep heb gezien zo ongeveer of te dure zaken. Een TS-700G voor 165,- vond ik wel wat te ruim. Ik zag er 2 zelfs dit jaar, eentje die duidelijk al gemodificeerd was met van alles. Stond geen vraagprijs op en ik wilde eerst rondkijken. Toen ik terug kwam wassie weg. Als die goedkoop was geweest (100,- or less) dan had ik die meegenomen om om te bouwen naar 4m. Al met al, het parkeren en de toegang worden almaar duurder, kan ook niet anders denk ik dan, maar tezamen met een broodje unox van 4 euro ga ik toch maar eens nadenken of ik er volgend jaar nog naartoe wil.

-P

Manitou
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:09
Locatie: planet earth

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#39 Bericht door Manitou »

Na rugzak tikkers en stinkende lui hebben ik dit jaar ook gozers gezien met kapotte en geplakte bril monturen, en met blijkbaar sterk verouderde brilglazen nog afkomstig uit hun jeugdjaren bij de scouts.
In plaats van geld uit te geven aan Wouxun prul zou ik persoonlijk toch eerst eens uitkijken ;-) naar een nieuwe bril zodat je kan zien welk type nummer op zo'n tranceiver staat.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#40 Bericht door PA3HMP »

pa5cal schreef:Dit jaar heb ik... NIKS gekocht!

Ik ben trots op mezelf :) Mede komt dit omdat ik gewoon alleen maar troep heb gezien zo ongeveer of te dure zaken. Een TS-700G voor 165,- vond ik wel wat te ruim. Ik zag er 2 zelfs dit jaar, eentje die duidelijk al gemodificeerd was met van alles. Stond geen vraagprijs op en ik wilde eerst rondkijken. Toen ik terug kwam wassie weg. Als die goedkoop was geweest (100,- or less) dan had ik die meegenomen om om te bouwen naar 4m. Al met al, het parkeren en de toegang worden almaar duurder, kan ook niet anders denk ik dan, maar tezamen met een broodje unox van 4 euro ga ik toch maar eens nadenken of ik er volgend jaar nog naartoe wil.

-P
ik vroeg in het restaurant naar wat een frietje koste, 3 euro, is nog wel te doen, en een hamburger erbij ja meneer dan moet u 12 euro neertellen want dat is een menu, ik heb veel bezoekers gezien die bij het horen van de prijzen in het restaurant direct omkeerde.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#41 Bericht door PA3HMP »

pd1ahm schreef:
PD1JMB schreef: Ook de bekende helikopterstands weer gezien
Jazeker, dat heb ik aan de lijve mogen ervaren...
Ik stond een rij verder aandachtig te luisteren naar de uitleg van een analyzer toen ik ineens zo een helikopter voor mijn harses kreeg.
De standhouder die mij uitleg gaf heeft dat ding meteen in "beslag" genomen. (wilde hem zelfs even in tweeën breken)
Ik schrok alleen en heb geen schade opgelopen :D
Maar de andere standhouders die er omheen stonden waren er minder blij mee, het is bepaald geen doen als je steeds om je heen moet kijken of zo een ding op je af komt.

Ik heb de eigenaar van de helikopter de raad gegeven om er een vislijntje aan te doen van 2 meter.
Dan kan dat ding rustig vliegen en hebben anderen er geen last mee.
Of hij er wat mee doet is vers twee, dat zien we volgend jaar wel.
Dan had de eigenaar van de helicopter geluk, als dat bij mij was gebeurd dan had er meteen een voetmaat 45 op terecht gekomen.

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#42 Bericht door PD4M »

Het viel me dit jaar meer dan eerder op dat er behoorlijk wat mannen als in trance zich naar voren dringen bij een stand. Wat een gebeuk. Sta je rustig te wachten, te kijken of een tekst te lezen ...

Ik heb Een bouwpakket voor een vleermuisdetector gekocht en het nieuwst CQ DL magazin over QRP. Beiden op de Darc stand. En een rolletje soldeer. Van mijn waslijst heb ik bijna niets kunnen vinden. Tussen al die zooi kon ik echt geen 7 Ah gelaccu vinden. Voor het tweede jaar al niet. Dan maar een nieuwe.

Nog naar de Fun Cube Pro staan kijken, maar ondanks de aanbieding bij Hamshop uiteindelijk besloten dat 190 euro best veel geld is voor een DSR stickie en niet gekocht.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#43 Bericht door PE2AAB »

PD4M schreef:...Nog naar de Fun Cube Pro staan kijken, maar ondanks de aanbieding bij Hamshop uiteindelijk besloten dat 190 euro best veel geld is voor een DSR stickie en niet gekocht.
Beter kies je dan zo'n RTL stickie. Ben je voor een paar tientjes klaar en als het dan toch niet blijkt te bevallen, kun je hem altijd nog in de kast gooien :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#44 Bericht door PA1ZP »

Dag Allemaal

Ik heb gewoon genoten.
Leuk helicopters.
2 gekocht 1 voor zoonlief en 1 voor zijn Opa, kunnen die 2 leuk eens met elkaar vliegeren.

Verder een heel mooie single lever key gekocht.
Een heel dikke variometer.
Ook wat weerstandjes en rommeltjes die ik nodig had.

En heel veel kennissen gezien en ontmoet.
Het was lekker druk, en ik vond de sfeer prima.
Natuurlijk weer een hoop niet tegen gekomen en kunnen vinden, maar dat is dan voor de volgende markt hihi.

En inderdaad de horeca prijzen worden met het jaar idioter daar in het autotron.
Gelukkig voor veel Belgische collegas wat lekkers van de warme bakker meegenomen.

Nee het was leuk heel druk met veel stands, blij dat er gelukkig nog zo een grote markt is waar je nog van allerlei onderdelen voor de hobby kan kopen en lekker kan snuffelen tussen de rommel
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#45 Bericht door pc1mb »

Ach voor zo'n grote meute verliep het eigenlijk wel heel goed en rustig allemaal. Als een helicoptertje tegen iemand aan, het ergste is wat er gebeurd is, denk ik dat de organisatie dik tevreden is. Overigens bleef het coptertje keurig midden boven z'n eigen kraam toen ik daar in de buurt was... iets met schade, schande en wijs worden? :wink:

De horeca is volkomen irrelevant. Je zag inderdaad dat er relatief weinig gebruik van gemaakt werd. Wie weet krijgen ze het zo wel door, dat ze zichzelf uit de markt prijzen. Je kunt ook een krentebolletje en een kan koffie van thuis meenemen en vooraf een stevig ontbijt nuttigen, of op de terugweg bij de BK stoppen. Of dat allemaal, zoals wij. Vooraf is er hier genoeg gezegd over de horeca en hun prijzen; we waren dus allemaal gewaarschuwd.
PE2AAB schreef:Die rakkers parkeren aan het begin van de weg in een zijstraatje op het gras. Dat waren de zogenaamde Centamateurs ;-) Maarrrrr. Ze hebben wel € 6,- uitgespaard.
Slecht uurloon hoor, voor dat eind lopen door de kou. Zelfs als je niets koopt om mee te zeulen, op de terugweg. Maar gezond is het wel.

Plaats reactie