Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PE2CH

#46 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#47 Bericht door PA3HMP »

Dan zouden ze tassen moeten gaan controlleren en ik denk dat je dan een grote opstand krijgt, bovendien brengen mensen juist hun eigen spullen mee omdat de horecaprijzen absurd duur zijn, reken maar even na, 12 euro voor friet en een hamburger, dat is 26,51 ouderwetse Nederlandse guldens, voor een frietje en een hamburger :shock: .

De prijs van de horeca is natuurlijk wel interresant, als je uren over een markt loopt krijg je dorst en vaak ook honger.
Ver van de markt zou ik ook niet parkeren, tenzij je een (vouw)fiets bij je hebt.

Ik kon in iedergeval wel een aantal nieuwe spullen kopen tegen redelijke prijzen, dus met dit winterse weer nog genoeg te knutselen/solderen.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#48 Bericht door PA3BAS »

PA3HMP schreef:?...reken maar even na, 12 euro voor friet en een hamburger, dat is 26,51 ouderwetse Nederlandse guldens, voor een frietje en een hamburger :shock: .

Vergeet dan ook niet je inkomen om te rekenen naar Euro's. Ziet het plaatje er toch anders uit hoor...
.... But will it blend?

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#49 Bericht door PA2LAD »

pa3bas schreef: Vergeet dan ook niet je inkomen om te rekenen naar Euro's. Ziet het plaatje er toch anders uit hoor...
Klopt:ook maar de helft meer :(

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#50 Bericht door PE7EB »

Dat is het probleem bij velen van ons, we verdienen nog guldens, maar moeten euro's betalen ;)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#51 Bericht door pe5t »

Sommige mensen gaan nu eenmaal niet met hun tijd mee, maar dat is een open deur.

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#52 Bericht door PA3JMS »

Had dit jaar een lijstje gemaakt.

- Voor het zelfbouw project van A37 een antenne anlyzer. BNC 50 Ohm en 0 Ohm termintor om de analyzer te kunnen calibreren en testen.
- voorraadje kunststof kastjes voor diverse projectjes. (End fed, balun's etc)
- Diverse connectoren voor de diverse projectjes.-
- Print plaat bundels. Dubbel zijdig koper om kastjes enzo te maken. Blijkt heel handig spul heb er zelfs een porto steun voor in de auto van kunnen maken.
- Paneel meter om een externe meter voor de FT897 te kunnen maken. (Deze is met verlichting :) )

Bijna alles kunnen vinden. Geen C voor de openloep antenne. Vindt de prijzen wat hoog. Ga er denk ik maar zelf 1 in elkaar knutselen.

Ik vermaak me altijd wel op dit soort beurzen. Kom vroeg en ga laat weg. Het is een dag van lekker even iets anders en helemaal voor me zelf.


Eten en drinken. Zelf supporting. Ben in die zin een centenamateur. Maar ja dan koop je de kastjes voor 4 euro en een stand verder liggen ze er voor 3. En met de plugjes ook zo iets. Had ik mooi een broodje UNOX van kunnen kopen :).
Sommige mensen gaan nu eenmaal niet met hun tijd mee, maar dat is een open deur.
Ach zag mensen met hun telefoontje op het internet zoeken naar de specs van de componenten die ze in hun handen hadden en dat waren niet alleen jonge ventjes maar ook vaak oude mannetjes :D .
73 Jan

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#53 Bericht door pa5cal »

Nee, ik maak me ook nog wel eens schuldig aan gulden-rekenen. Maar 12 euro moet ik toch met de mensen eens zijn is niet met de tijd meegaan maar afzetterij. ALS hun kosten inderdaad zo hoog zijn dat ze zoveel moeten rekenen dan is er iets ernstig mis! En mijn maandelijkse belediging is tov de guldens wel een stukje hoger ja, maar mijn carriere heeft dan ook niet stil gestaan dus iets met appels en peren...

-P

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#54 Bericht door PE2AAB »

Ach ik kan in iedergeval de kosten van een goed alarmsysteem uitsparen. Hang gewoon een kopie van mijn loonstrook voor het raam ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#55 Bericht door PA3HMP »

pa5cal schreef:Nee, ik maak me ook nog wel eens schuldig aan gulden-rekenen. Maar 12 euro moet ik toch met de mensen eens zijn is niet met de tijd meegaan maar afzetterij. ALS hun kosten inderdaad zo hoog zijn dat ze zoveel moeten rekenen dan is er iets ernstig mis! En mijn maandelijkse belediging is tov de guldens wel een stukje hoger ja, maar mijn carriere heeft dan ook niet stil gestaan dus iets met appels en peren...

-P
Ik denk dat ze bij het autotron een verkeerde berekening hebben gemaakt, ipv de gulden prijs de helft in euro's te maken hebben ze de gulden prijs in euro's verdubbelt.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#56 Bericht door PA0MJM »

Dit jaar geen echt 'boodschappenlijstje'. Gevaarlijk natuurlijk, maar het liep gelukkig goed af.

*Een YSK-857 separation kit. (Ik had alleen dat vermaledijde stukje plastic nodig voor de kop zelf. In 2 jaar nooit separaat kunnen vinden. Maar als het dan niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.... :roll: )
*Een paar verloopjes voor de afdeling A40
*3 van die handige kabelrekjes voor aan de muur.
*CD Elektron 2012. (Kan ik de papieren weggooien...)

Oh, jah..... ik had brood mee. :mrgreen:
En toch later een broodje worst aangeschaft. Stom, stom, stom! :evil:

En verder weer contacten gelegd en bestendigd voor de DNAT vlooienmarkt. Daar moeten ook weer voldoende stands staan.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

ph2m
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 jan 2011, 17:19
Roepletters: PH2M
Locatie: Hazerswoude-Dorp (JO22HC)
Contacteer:

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#57 Bericht door ph2m »

PD4M schreef:Het viel me dit jaar meer dan eerder op dat er behoorlijk wat mannen als in trance zich naar voren dringen bij een stand. Wat een gebeuk. Sta je rustig te wachten, te kijken of een tekst te lezen ...

Ik heb Een bouwpakket voor een vleermuisdetector gekocht en het nieuwst CQ DL magazin over QRP. Beiden op de Darc stand. En een rolletje soldeer. Van mijn waslijst heb ik bijna niets kunnen vinden. Tussen al die zooi kon ik echt geen 7 Ah gelaccu vinden. Voor het tweede jaar al niet. Dan maar een nieuwe.

Nog naar de Fun Cube Pro staan kijken, maar ondanks de aanbieding bij Hamshop uiteindelijk besloten dat 190 euro best veel geld is voor een DSR stickie en niet gekocht.
:oops:

Hoi Maarten,

Wel 12V/7Ah gel-accu's zien staan hoor, heb even getwijfeld voor de gevraagde € 5 , maar met tik-rugzag was al behoorlijk aan het gewicht :wink: en kon toch al lastig bij diverse stands komen omdat er meerdere vergadering vlak voor die stands plaatsvonden :oops:

73 de Frank PH2M
73 de Frank PH2M 8)

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#58 Bericht door fred101 »

Ik ben niet van de Circuits Online stand weggeweest, ik heb daar het grootste deel van de dag in en ligstoel gelegn maar het was erg gezellig en weer veel mensen gesproken. Ondanks dat ik gen rondje gemaakt heb ( behalve even naar een stand een paar kramen verder op) toch met nog aardig wat spul maar huis.
Ik weet dus niks van gemiddelde meetapparatuur prijzen maar de meetapparaten die ik heb gescoord waren echte koopjes. Nu moet ik wel zeggen dat een kennis van mij met een buitengewoon onderhandel talent daar de oorzaak van is. Hij vond de betreffende apparaten en heeft ze voor mij gekocht zodat ik niet zelf hoefde te lopen.
Drie General Radio oscillators, de bijbehorende voeding en een logdetector/versterker. Deze laatste doen al snel 100-200 euro of meer, de rest is moeilijk te zeggen want deze zijn uiterst zeldzaam. Een blijkt er defect, de rest wekt perfect. verder eindelijk GR kniestukken voor mijn Tek 1S2, 3 stuks zelfs, 2 GR verloop adapters, een GR scheidings condensator, een GR airline van 10 cm ( ik had de 20 en 30 al)
Dat alles samen voor 90 euro.

Afbeelding
Dus dit soort spul

Een US army medishe isolatielek tester. En vreselijk mooi apparaat in rrn koffer wat TRMS ( echt TRMS, dus AC+DC tegelijk) Ohm, uA, mA en V kan meten, 3,5 digit met 0.1 uA en 0.1 mOhm resolutie. Was maar 20 euro ivm USA aansluiting, in het bijgeleverde manual stond echter dat je hem met jumpers zo naar 230 kon omzetten. Ideaal om netsnoeren en netfilters te testen van oude apparatuur voor ik er in ga meten bij restauratie en de ECG lektest functie ga ik aanpassen zodat ik er elcos mee op lekkage kan testen en formeren. Is het zelfde principe alleen moet ik dan even het AC gelijkrichten en regelbaar maken en de op banaanbus lijkende terminals vervangen door banaanbussen. Stelt qua werk niet veel voor.

Afbeelding

Van een vriend kreeg ik wat mooie HP displays en een leuk oud apparaatje in en mooi leren etui.
Een relatieve vochtighidsmeter voor papier, eigenlijk gewoon een geleidingsmetertje maar dan de schaal niet in siemens/mho

Daarnaast een doosje met en stuk of 30 bnc gebruikte chassisdelen en wat andere connectors voor 2 euro ( perfect, lekker zwart uitgelagen, dus goede ouderwetse verzilverde) een zak vol 10 standen schakelaars ( stuk of 30 denk ik), wat 10 slag potmeters, wat elcos, knoppen, schakelaars, anloge metertjes en nog meer klein spul.

Afbeelding
Alles bij elkaar 140 euro uit gegeven waarvan dus 90 aan dat GR spul. Maar ik hoefde als ( mede) standhouder geen entree en parkeergeld te betalen dus dat scheelt weer. Eten/drinken hadden we zelf op onze stand.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#59 Bericht door PE7EB »

Past het allemaal nog wel op je zolder Fred? ;-)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

EddyC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 mar 2013, 15:26

Re: Rosmalen 23 maart 2013; wat hebben we gekocht?

#60 Bericht door EddyC »

fred101 schreef: wat andere connectors voor 2 euro ( perfect, lekker zwart uitgelagen, dus goede ouderwetse verzilverde)
:)

Als leek zou ik gedacht hebben: wat een troep...

Plaats reactie