PA33KBX (log nu online)

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: PA33KBX

#16 Bericht door PE1PQX »

pc1mb schreef:Lijkt me helemaal geen gek idee hoor, voor zowel de hobby als de RBE.
Klopt, maar dan sta ik er alleen voor...
(overigens is de officiële benaming voor RBE "Reddingsbrigade Zuid-Oost Drente", RBZOD dus..)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: PA33KBX

#17 Bericht door xxxx »

LeonR44 schreef:Denk dat er nog heel veel promotie nodig is.
Zo vertelde ik laatst aan iemand dat ik hopelijk vanaf mei mezelf zendamateur mag noemen.
De vraag die erop kwam was: goh leuk, en op welke frequentie ga je uitzenden en met welke muziek? Kunnen we ook plaatjes aanvragen enzo? En hoe gaat het station heten?
Toen ben ik maar afgehaakt ....

haha wen daar maar vast aan die vraag zul je zeker nog vaker krijgen......Ik vertelde altijd dood leuk dat ik aan contesten deed.....dan moet je het even horen als (kont testen)......Je wil niet weten wat voor blikken je dan krijgt :roll: .....Noem het nu maar gewoon radio wedstrijden als ik het idee heb als ze ook serieus geïnteresseerd zijn.....Anders noem ik het vissen 8)

groeten Jelle

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: PA33KBX

#18 Bericht door PA1LH »

Na dit soort verhalen heb ik niet echt zin om moeite te doen om het uit te leggen :)
Ze kijken je dan ook enigsinds vreemd aan als je niet meer reageert.
Leon - PA1LH.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: PA33KBX

#19 Bericht door PE1PQX »

LeonR44 schreef:Na dit soort verhalen heb ik niet echt zin om moeite te doen om het uit te leggen :)
Ze kijken je dan ook enigsinds vreemd aan als je niet meer reageert.
Daarom begin ik vaak over fotografie (andere hobby van me)... geen gezever over muziek, plaatjes draaien, Jantjuh Smit, Jannes of die pipo-van-een-bauer-ofzo.

Aan de andere kant als het toch die kant op gaat vertel ik over mijn 2 QSO's met André Kuipers (PI9ISS) toen hij nog aan boord was van het ISS. De charme van plaatjes en zuks is gelijk pleite.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PA33KBX

#20 Bericht door PD2R »

LeonR44 schreef:Denk dat er nog heel veel promotie nodig is.
Zo vertelde ik laatst aan iemand dat ik hopelijk vanaf mei mezelf zendamateur mag noemen.
De vraag die erop kwam was: goh leuk, en op welke frequentie ga je uitzenden en met welke muziek? Kunnen we ook plaatjes aanvragen enzo? En hoe gaat het station heten?
Toen ben ik maar afgehaakt ....
Leon, nu spreek je jezelf tegen. Je zegt dat er nog veel promotie nodig maar als iemand niet helemaal begrijpt wat je hobby inhoud dan haak je af. Met andere woorden, er moet promotie worden gedaan voor MIJN hobby maar ik heb er geen zin in.
Gemiste kans.

Wanneer ik vertel over onze hobby en aangeef dat we met verschillende mensen uit de hele wereld verbindingen kunnen maken, dan krijg ik steevast de opmerking dat ze dat met hun telefoon ook wel kunnen en daar geen antennes, transceiver en machtiging voor nodig hebben.
Hierop vraag ik ze of ze hun telefoon bij zich hebben. Zo ja, dan vraag ik of ze dat dan even kunnen demonstreren en contact kunnen leggen met iemand uit bijvoorbeeld Zuid Amerika?
Hierop krijg ik meestal de vraag wie ze dan moeten bellen waarop ik antwoord dat ik dat niet zou weten maar dat ik niet diegene was de claimde met mijn telefoon hetzelfde te kunnen doen wat ik met mijn hobby kan.
Meestal is mijn punt dan wel duidelijk.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PE2CH

#21 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: PA33KBX

#22 Bericht door Dennisd »

PA3TON schreef:dit dus (pa200king) en de JOTA

natuurlijk wel de krant erbij halen
Kijk dat is andere koek als op je kont blijven zitten en gal lopen spuwen. veel plezier heren!

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PA33KBX

#23 Bericht door PD2R »

Onze hobby uitdragen is m.i. belangrijk, op welke manier dan ook:
Omroep Zeeland

En zie hier de video: Klas 6 basisschool Ter Duinen te gast bij PI4DX

Daarnaast ook altijd bij de JOTA van de partij bij de scouting in Gemert.

Wanneer wij aan de IOTA (Islands On The Air) contest mee doen, dan doen we dat vanaf een lokatie waarbij we goed zichtbaar zijn. Wanneer mensen interesse tonen worden ze van harte uitgenodigd om binnen in de tent te kijken wat we aan het doen zijn. Natuurlijk zijn we altijd bereid om ze ook te woord te staan en ze uit te legen hoe het een en ander werkt. Nog nooit vervelende reacties gehad, alleen maar hele positieve.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Stephan
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2012, 21:44

Re: PA33KBX

#24 Bericht door Stephan »

Je bent niet verplicht om met het speciale station te werken als je daar geen zin in hebt.
De ene vindt konte testen leuk, de andere zit op dx te wachten en de andere verzamelt rare prefixen of roepletters.
Dat maakt deze hobby ook zo veelzijdig,je kan elke kant op die je maar zou willen.
Ik vindt het een uitstekende mogelijkheid om de zendhobby er bij te betrekken en te promoten bij een breed publiek.
De mogelijkheid om Speciale roepletters aan te vragen bij het AT is er,dus waarom er geen gebruik van maken.

Laat vooral iedereen in zijn waarde in zijn doen en laten.

Heren en dames, maak er een mooi evenement van met vele mooie verbindingen
73 de andere Stephan

PE2CH

#25 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

PTSS
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 feb 2013, 22:08
Roepletters: PDoPI

Re: PA33KBX

#26 Bericht door PTSS »

PA4DHG schreef:Leuke activiteit met die school Maarten.

Mijn vorige reactie was nogal impulsief van aard :oops:
Wat ik bedoelde was, dat het begrip 'zendamateur' kennelijk nog steeds verkeerde associaties oproept en dat je daar niet voor weg moet lopen. Nee, zie het als een kans/mogelijkheid/uitdaging om te laten zien en ervaren wat een zendamateur in werkelijkheid is. En ongetwijfeld zal de eerste uitleg onvoldoende zijn, maar dat is ook wel te verwachten als gevolg van onbekendheid en vooroordelen.
Maar om te zeggen dat je geen moeite wil doen om e.e.a. uit te leggen, schoot bij mij in het verkeerde keelgat.
Dat noem ik dus ontwijkend gedrag.
*************


Volgens de statistieken is een ooievaar ook wel eens de weg kwijt. :lol: :lol:
Het is een schone kunst te ervaren
hoe anderen zich profileren.......

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: PA33KBX

#27 Bericht door PA2LAD »

Ramon schreef:Volgens de statistieken is een ooievaar ook wel eens de weg kwijt. :lol: :lol:
Dat heb je met die borrelronde daar. Dacht dat we altijd nuchter moesten zijn als we gaan zenden.. :wink:

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PA33KBX (log nu online)

#28 Bericht door PD2R »

Dank aan hen die ons tot op heden gewerkt hebben. We hadden geregeld aardig pile-ups in zowel phone als CW.

Wil je weten of je in het log staat? Dat kan via Clublog.org.

Wanneer je dat wenst kun je via deze link ook je QSL kaart aanvragen. Via het buro kost je dat helemaal niets. Voor direct kost je dat $2,- anders gaat het ons een beetje te veel geld kosten. :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie